Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Kurs na maszynistę z urzędu pracy
Autor Wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 25-02-2012, 21:21    Odpowiedz z cytatem

tak zbombardowałaś Aaalisha, że się chyba nie podniosę. W średniowieczu, to miałabyś g... do powiedzenia jako kobieta. Mogą ci się nie podobać moje argumenty, ale Ty nie jesteś jedyną kobietą i pewnie nie wszystkie panie tak chętnie przebierałyby się razem z mężczyznami.

_________________
Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 26-02-2012, 01:48    Odpowiedz z cytatem

Aaalisha - ten zawód w Polsce jako jeden z nielicznych nie jest i nigdy nie był przewidziany dla kobiet. Nie w tych warunkach i nie na tym taborze przy urządzeniach SRK jakie mamy. Była kiedyś jedna pani zatrudniona jako Pomocnik Maszynisty ale szybciutko ją zwolniono bo nie potrafiła wywiązać się z obowiązków które do niej należały. Ja nie jestem przeciwny aby kobiety prowadziły pociągi - tylko nie w tych realiach. Można o tym "porozmawiać" gdy gruntownie zmieni się przed wszystkim tabor który będzie miał sprzęgi samoczynne i klimatyzowane kabiny.

Ciąża zaś niestety rodzi koszty dla pracodawcy - musi znaleźć zastępstwo, Tobie zapłacić , po pół roku musisz odnowić szlaki i ponowne badania po ciąży ( bo zwolnienie lekarskie ), nie może Cie zatrudnić w nocy itp itd. Po porodzie jakiś macierzyński a potem wychowawczy.

Dwa piszesz że nie masz zamiaru mieć dzieci np. Jakoś 80 % to przeważnie "wypadek przy pracy".

W tym zawodzie wymagana jest raczej dyspozycyjność a dwa i stanowisko samodzielne. Zauważ że kobiety pracują na kolei w zawodach gdzie jest praca zespołowa i gdzie łatwo o zastępstwo.

Jeszcze raz zaznaczam - nie mam nic przeciwko kobietom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-02-2012, 11:15   

Argument z ciążą i problemy, które rzekomo wynikają z tego powodu dla pracodawcy jakoś mnie nie przekonuje. Mnóstwo kobiet jest motorowymi w tramwajach i jakoś pracodawcy bez problemu zatrudniają płeć piękną na to stanowisko, mimo, że "może zajść w ciąże, iść na macierzyńskie, ponownie odnawiać badania etc. etc.". Kobiety są pilotami samolotów i tam też pracodawcom nie przeszkadza fakt, że "kobieta może zajść w ciąże".
Powrót do góry

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-02-2012, 11:19   

Nie będę już dyskutowała - bo gdybym miała przekazać tu wszystkie swoje poglądy - to pewnie bym została zbanowana na amen ;-)...

To chyba nie miejsce, ani czas na dyskusję o "ciąży"... Jak Ci ciąży to się odciąż Very Happy...
Powrót do góry

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 26-02-2012, 12:13    Odpowiedz z cytatem

Hmm. Wskaż mi proszę taką Panią Pilot Kapitan samolotu - nie awionetki tylko np dużego benka ( Boeinga ).

Dwa- pani motornicza to nie pani maszynistka. To są dwa różne zawody pomimo iż prowadzi się pojazdy z napędem i inna specyfika pracy. panią motorniczą w razie czego można zawsze na mieście podmienić.

Dam Ci proste przykłady dlaczego kobieta nie może być na dzisiejsze czasy zatrudniona na stanowisku maszynisty ( pomijamy nieszczęsną ciąże, stan taboru i sygnalizację ):

- podmiany w godzinach nocnych na stacjach zwrotnych gdzie nie ma w ogóle zaplecza socjalnego w jakiejkolwiek postaci, gdzie towarzystwo to tylko same lumpy ( nie mówimy o 15 minutach lecz gdzie się czeka tak ze dwie godzinki ).

- omawiane wcześniej rozprzęganie i sprzęganie lokomotywy ze składem pociągu. Przy temperaturze dodatniej ta czynność średnio rozgarniętemu pomocnikowi zajmuje cirka ebaułt do minuty czasu. Zapraszam Panie do wykonania tej czynności przy - 20 stopni mrozu, w śniegu po kolana.

Przepraszam za off-topic

Czy dalej Cię to nie przekonuje ?

Pokaż mi na kolejach niemieckich, francuskich , czeskich, słowackich czy rosyjskich - panią zatrudnioną na stanowisku maszynisty.

I powtórzę raz jeszcze - nie mam nic przeciwko kobietom, bo bez Was świat byłby co najmniej nudny.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-02-2012, 12:21   

Ocelot napisał/a:
- podmiany w godzinach nocnych na stacjach zwrotnych gdzie nie ma w ogóle zaplecza socjalnego w jakiejkolwiek postaci, gdzie towarzystwo to tylko same lumpy ( nie mówimy o 15 minutach lecz gdzie się czeka tak ze dwie godzinki ).


Idąc tą drogą nie powinniśmy zatrudniać kobiet na stanowisko kierownika pociągu, gdzie często też się czeka na podmianę na stacjach zwrotnych bez jakiegokolwiek zaplecza socjalnego.

Ocelot napisał/a:
- omawiane wcześniej rozprzęganie i sprzęganie lokomotywy ze składem pociągu. Przy temperaturze dodatniej ta czynność średnio rozgarniętemu pomocnikowi zajmuje cirka ebaułt do minuty czasu. Zapraszam Panie do wykonania tej czynności przy - 20 stopni mrozu, w śniegu po kolana.


Chłopie, a ile masz takich dni w roku, gdzie masz -20 stopni mrozu i śniegu po kolana!? Wybacz, ale nic bardziej głupszego już się nie dało wymyślić?

Ocelot napisał/a:
Czy dalej Cię to nie przekonuje ?


Dokładnie. I nic nie jest w stanie mnie przekonać do tego, że kobiet nie należy zatrudniać na stanowisko maszynistki pociągu. W zasadzie nie widzę takiego argumentu.

Ocelot napisał/a:
Pokaż mi na kolejach niemieckich, francuskich , czeskich, słowackich czy rosyjskich - panią zatrudnioną na stanowisku maszynisty.


To Ty mi pokaż, że takowych nie ma. Zwykłe beblanie dla samego beblania. Sorry za szczerość, ale tylko tak można zinterpretować Twój "argument".

Ocelot napisał/a:
I powtórzę raz jeszcze - nie mam nic przeciwko kobietom, bo bez Was świat byłby co najmniej nudny.


Czytając Twoją wiadomość odnoszę wrażenie, że jest zupełnie inaczej, ale to tak tylko w ramach dygresji na forum. Oczywiście nie mam nic przeciwko Twojej osobie. ;-)
Powrót do góry

Aaalisha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 26-02-2012, 12:49   

mk1992, dzięki - mi już ręce opadają.

Ocelot, http://www.youtube.com/watch?v=7OWLG3WFWBg&feature=related - ten samolot uratowała kobieta-pilotka.

Wiem że to złe porównanie ale w Japonii kobiety prowadzą Shikanseny.

Ocelot, przestań pierniczyć za przeproszeniem. Ja nie mam nic przeciwko mężczyznom do momentu, kiedy zaczynają traktować kobiety jak niedojdy życiowe, maszynki do rodzenia i katolickie matki polki.
Powrót do góry

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-02-2012, 13:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
ten zawód w Polsce jako jeden z nielicznych nie jest i nigdy nie był przewidziany dla kobiet.

Kłamstwo wynikające z niewiedzy albo ignorancji Rolling Eyes

Na st. maszynisty w każdej z trzech trakcji pracowały kobiety i będą pracować choćby na skutek implementacji prawa UE do prawa krajowego.
Wyjątkiem będzie tu trakcja parowa ,do której kobiety jako obsługa z przyczyn obiektywnych nie powrócą.

Jest to nie tylko wynikiem zniewieścienia potencjalnych kandydatów jak i też w coraz bardziej ograniczonym zakresie spełnianie wymagań zdrowotnych przez "mężczyzn".
Nie zmienia to faktu że pierwszym i decydującym jest jednak dostosowanie prawa lokalnego.
Cytat:
Była kiedyś jedna pani zatrudniona jako Pomocnik Maszynisty ale szybciutko ją zwolniono bo nie potrafiła wywiązać się z obowiązków które do niej należały

Zakładając nawet że taki fakt miał miejsce w tym miejscu potrzeba wspomnieć ponad 30 tys. menów którzy aspirowali do st. maszynisty i musieli być zwolnieni.
Wiem że wynika to z kompleksów ale nie trzeba zaczynać pisowni z dużej litery stanowiska pracy które jest w tej chwili na naturalnym wymarciu Rolling Eyes
Cytat:
Jeszcze raz zaznaczam - nie mam nic przeciwko kobietom.

Przekonałeś o tym w kolejnym poście, po użytych argumentach "męscy" szowiniści są dumni Rolling Eyes
Cytat:
omawiane wcześniej rozprzęganie i sprzęganie lokomotywy ze składem pociągu. Przy temperaturze dodatniej ta czynność średnio rozgarniętemu pomocnikowi zajmuje cirka ebaułt do minuty czasu.

Nie trzeba każdej potencjalnej czynności do wykonania osądzać według swoich predyspozycji i umiejętności.
Podsumowując pracodawcy w transporcie od niedawna wiedzą już to o czym niebawem przekonamy się wszyscy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karmelka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2012

PostWysłany: 26-02-2012, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Jesli kobieta jest w stanie urodzic dziecko to bycie maszynistka to pryszcz!!
3/4 mezczyzn nie przezylo by glupiego okresu nie wspominajac o porodzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET-22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2011
Skąd: Kraków Nowa Huta

PostWysłany: 26-02-2012, 17:02    Odpowiedz z cytatem

skończcie już tą żenade bo sie wymiotować chce..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 26-02-2012, 18:06    Odpowiedz z cytatem

Widzę że na mnie posypały się gromy. Nie jestem męskim szowinistą. Zakończę tę dyskusję.

Ja wspomniałem na samym początku że nie ma przeszkód aby kobieta prowadziła pociągi tylko nie na tym taborze i nie przy obecnie obowiązujących przepisach, zarówno prawa pracy , bhp, itp itd. Nie mamy co porównywać Shikansena do naszego taboru.
.
Uważam że nie po to się nie przyjmuje kobiet na określone stanowiska pomimo iż uregulowania prawne na to pozwalają ale z tej prostej przyczyny aby uchronić kobiety przed skutkami wykonywania danego zawodu, który bardziej predysponowany jest dla mężczyzn i odwrotnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 26-02-2012, 18:39    Odpowiedz z cytatem

Kobieta Admirał dowodzi lotniskowcem atomowym to małym kiblem czy choćby na WKD by nie podowodziła?

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karmelka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2012

PostWysłany: 26-02-2012, 19:12    Odpowiedz z cytatem

MK_Rabka !!!!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 26-02-2012, 19:38    Odpowiedz z cytatem

Wartym podkreślenia jest fakt że już dziś w obecnym stanie prawnym przewoźnicy mogą i co cieszy będą zatrudniać kobiety na st. maszynisty.

Ba gdyby tego nie zrobili w wypadku chętnych , narazili by się na poważny zarzut dyskryminacji który UE dłużej nie zamierza tolerować.

Nie trzeba zmieniać żadnych przepisów, w tym wypadku Kodeksy Pracy aby zatrudniać kobiety, jest więc oczywistą nieprawdą powoływanie się na konieczność ich zmiany.
Cytat:
Zakończę tę dyskusję.

To jedyne i rozsądne wyjście z którego nie skorzystałeś, tylko dalej obrałeś brnięcie w wydumane absurdy nie mające potwierdzenia w faktach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 26-02-2012, 20:35    Odpowiedz z cytatem

karmelka, nie rozumiem, czy to było na + czy -.
Mam nadzieję, że Was nie uraziłem Smile

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 8 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl