Do końca ubiegłego tygodnia, kiedy mijał termin przyjmowania aplikacji na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, wpłynęło osiem ofert - poinformował w poniedziałek PAP rzecznik ministerstwa transportu Mikołaj Karpiński.
Zgłoszenia były przyjmowane do piątku, 23 marca. Jak wyjaśnił rzecznik, o dacie wpłynięcia oferty decyduje data stempla pocztowego, resort czeka jeszcze na niedostarczone aplikacje. Później będą one analizowane.
Konkurs na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego został ogłoszony w pierwszej połowie marca. Początkowo oferty miały być przyjmowane do 20 marca, później termin przesunięto do 23 marca. Wakat na tym stanowisku jest od początku stycznia, gdy premier, na wniosek ministra transportu Sławomira Nowaka, odwołał Krzysztofa Jaroszyńskiego. Minister transportu tłumaczył zmianę tym, że wbrew opinii resortu Jaroszyński zabiegał w Sejmie o zwiększenie budżetu UTK.
Kandydat na prezesa UTK ma być obywatelem polskim, niekaranym, korzystającym z pełni praw publicznych, mieć co najmniej sześcioletni staż pracy, w tym co najmniej trzyletni staż na stanowisku kierowniczym oraz posiadać wykształcenie i wiedzę z zakresu spraw należących do kompetencji UTK.
Urząd Transportu Kolejowego został utworzony w 2003 r. poprzez przekształcenie Głównego Inspektoratu Kolejnictwa. UTK stoi na straży bezpieczeństwa ruchu kolejowego i regulacji transportu kolejowego. Monitoruje rozwój rynku kolejowego, dba o poprawę standardów bezpieczeństwa.
Kandydaci na prezesa UTK muszą uzupełnić dokumenty.
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, wciąż nie jest znana pełna lista kandydatów, biorących udział w naborze na prezesa UTK, bowiem niektórzy z nich zostali wezwani do uzupełnienia dokumentów do dnia 10 maja. Dwa tygodnie temu PAP podał, że swoje oferty przesłało ośmiu kandydatów.
- Kandydaci biorący udział w naborze zostali wezwani do uzupełnienia przedłożonych dokumentów w terminie do dnia 10 maja br. Lista kandydatów spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze, zostanie ustalona po tym terminie – poinformował „Rynek Kolejowy” Mikołaj Karpiński, rzecznik ministerstwa transportu, budownictwa i gospodarki morskiej.
Konkurs na stanowisko prezesa UTK ogłoszono po tym, jak premier (na wniosek ministra Sławomira Nowaka) odwołał Krzysztofa Jaroszyńskiego. – Chodzi o standardy. Póki ja jestem ministrem transportu, nie będę przyzwalał na to, żeby z pominięciem drogi służbowej i formalnej podejmowane były próby zwiększania budżetów podległych mi instytucji – wyjaśnił przyczyny złożenia wniosku do premiera Sławomir Nowak w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym”. Aktualnie obowiązki prezesa pełni wiceprezes Urzędu ds. regulacji rynku kolejowego Krzysztof Dyl.
Jak dowiedział się „Kurier Kolejowy” w najbliższy poniedziałek kandydaci ubiegający się o stanowisko prezesa kolejowego regulatora będą zdawali egzamin, który potwierdzi ich kwalifikacje. W testach weźmie udział osiem osób.
Ośmioro kandydatów na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zostało wyłonionych z aplikacji, które można było składać do 23 marca.
Ostatni prezes UTK, Krzysztof Jaroszyński, został zdymisjonowany przez ministra transportu, Sławomira Nowaka, 4 stycznia. Od tego czasu pełniącym obowiązki Prezesa Urzędu jest Krzysztof Dyl, wiceprezes UTK ds. regulacji rynku kolejowego.
Jeszcze 14 maja do egzaminu pisemnego, sprawdzającego kwalifikacje kandydatów na stanowisko szefa kolejowego regulatora przystępowało 8 osób. Aktualnie na placu boju pozostało trzech kandydatów.
W konkursie nadal walczą:
* Krzysztof Dyl, wiceprezes UTK ds. regulacji rynku kolejowego, pełniący obowiązki prezesa Urzędu;
* Mirosław Antonowicz, były wiceprezes UTK, który przez pewien czas pełnił obowiązki prezesa Urzędu;
* Piotr Świątecki, dyrektor biura spraw senatorskich w Kancelarii Senatu (w latach 90. pracował w Ministerstwie Transportu, później był autorem wielu analiz o transporcie kolejowym).
Według informacji ze źródeł zbliżonych do Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w dotychczasowych testach najlepiej wypadł Krzysztof Dyl.
Kandydaci na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zostali wybrani z aplikacji, które można było składać w ramach konkursu do 23 marca.
Ostatni prezes UTK, Krzysztof Jaroszyński, został zdymisjonowany przez ministra transportu, Sławomira Nowaka, 4 stycznia. Od tego czasu pełniącym obowiązki prezesa Urzędu jest Krzysztof Dyl.
W UTK bez zmian. Krzysztof Dyl najprawdopodobniej nowym, starym prezesem UTK.
Według informacji Dziennika Gazety Prawnej najprawdopodobniej nowym, starym prezesem Urzędu Transportu Kolejowego zostanie p.o. prezesa UTK Krzysztof Dyl. Decyzję ogłosi jeszcze w tym tygodniu Ministerstwo Transportu.
W konkursie pozostało trzech kandydatów. Poza wspomnianym Krzysztofem Dylem, do ostatniej fazy konkursu dotarli: Mirosław Antonowicz, były wiceprezes UTK, odwołany w 2010 roku oraz Piotr Świątecki, dyrektor biura w Kancelarii Senatu.
Poprzedni prezes UTK Krzysztof Jaroszyński został odwołany 6 stycznia. Od tamtego czasu nie udało się powołać nowego prezesa.
W konkursie, który ogłoszono w marcu wystartowało 8 kandydatów. Wśród nich znaleźli się m.in. Krzysztof Dyl, p.o. prezesa UTK od początku stycznia tego roku i Mirosław Antonowicz, były prezes UTK.
Jeszcze 14 maja do egzaminu pisemnego, sprawdzającego kwalifikacje kandydatów na stanowisko szefa kolejowego regulatora przystępowało 8 osób. Później na placu boju pozostało trzech kandydatów:
Krzysztof Dyl, wiceprezes UTK ds. regulacji rynku kolejowego, pełniący obowiązki prezesa Urzędu;
Mirosław Antonowicz, były wiceprezes UTK, który przez pewien czas pełnił obowiązki prezesa Urzędu;
Piotr Świątecki, dyrektor biura spraw senatorskich w Kancelarii Senatu (w latach 90. pracował w Ministerstwie Transportu, później był autorem wielu analiz o transporcie kolejowym).
Kandydaci na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zostali wybrani z aplikacji, które można było składać w ramach konkursu do 23 marca.
Ostatni prezes UTK, Krzysztof Jaroszyński, został zdymisjonowany przez ministra transportu, Sławomira Nowaka, 4 stycznia. Od tego czasu pełniącym obowiązki prezesa Urzędu jest Krzysztof Dyl.
Wygrana konkursu przez Krzysztofa Dyla oznacza, że zostanie on rekomendowany premierowi Donaldowi Tuskowi na stanowisko prezesa UTK. Ostateczna decyzja należy do premiera.
Dossier
Krzysztof Dyl, mgr inż. elektroniki i telekomunikacji (specjalność systemy telekomunikacyjne), jest absolwentem Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy, którą ukończył w 2000 r. Pracę zawodową rozpoczął w Ministerstwie Łączności w czerwcu 2000 r.
Jako główny specjalista w Departamencie Regulacji i Polityki Multimedialnej współtworzył zapisy programu „ePolska - strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego”, przyjętego przez rząd w maju 2001 r. Był także członkiem zespołu do przygotowania strategii rozwoju kraju w dziedzinie technologii teleinformatycznych. Następnie został pracownikiem nowo utworzonego niezależnego urzędu, zajmującego się demonopolizacją i regulacją rynku telekomunikacyjnego w Polsce.
W latach 2001-2002 pracował w Urzędzie Regulacji Telekomunikacji, a od kwietnia 2002 r do stycznia 2006 r. w Urzędzie Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Pełnił obowiązki Naczelnika Wydziału Współpracy Międzyoperatorskiej, a od 2005 r. Naczelnika Wydziału Ofert Ramowych w Departamencie Rynku Telekomunikacyjnego. Do jego obowiązków należały m.in.: sprawy związane z łączeniem sieci i współpracą międzyoperatorską, analizą ofert ramowych TP S.A., analizą kosztów TP S.A. oraz działalnością arbitrażową na rozprawach administracyjnych.
Był członkiem zespołu przygotowującego stanowiska Prezesa URTiP dotyczące zakresu ofert ramowych: dzierżawy łączy, dostępu do lokalnej pętli abonenckiej, współkorzystania z infrastruktury.
Od 14 stycznia 2006 r. pracował w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej. Początkowo pełnił obowiązki zastępcy dyrektora Departamentu Rynku Hurtowego Komunikacji Elektronicznej,od 19 kwietnia 2006 r. do 17 stycznia 2011 r. był Zastępcą Prezesa UKE ds. telekomunikacyjnych i pocztowych.
18 stycznia 2011 r. minister Cezary Grabarczyk powołał Krzysztofa Dyla na stanowisko wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego ds. regulacji. Od 5 stycznia 2012 roku decyzją premiera Krzysztof Dyl pełnił obowiązki Prezesa Urzędu Kolejowego.
Trwa seria katastrof pociągów. Tymczasem konkurs na prezesa instytucji nadzorującej bezpieczeństwo na kolei wygrał człowiek bez doświadczenia w tej dziedzinie.
Wczoraj pociągi osobowe nie zdołały się zatrzymać na stacjach w Gliwicach i Poraju k. Częstochowy. Zawiodły hamulce. W niedzielę doszło do wypadku w Ostrowie Wielkopolskim, a w minioną środę w Warszawie. Byli ranni. 3 marca w katastrofie pod Szczekocinami zginęło 16 osób. Choć mamy już do czynienia z serią, zdaniem urzędników państwowych jest... coraz lepiej.
– Następuje poprawa bezpieczeństwa na kolei – stwierdził po wypadku w Warszawie Krzysztof Dyl, p.o. prezesa Urzędu Transportu Kolejowego, instytucji nadzorującej kolejowe bezpieczeństwo.
– Zawinił czynnik ludzki. W celu poprawienia bezpieczeństwa w pociągach należy zamontować kamery – wypalił po wypadku w Ostrowie Wlkp. minister transportu Sławomir Nowak.
– Same kamery nie poprawią bezpieczeństwa. Mogą natomiast pełnić taką funkcję, jak rejestratory w samolocie – mówi „Codziennej” Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
– Za rażące obniżenie bezpieczeństwa na kolei odpowiadają nie kolejarze, lecz poważne błędy systemu. Nie bez znaczenia był też chaos w Urzędzie Transportu Kolejowego – mówi „Codziennej” Jerzy Polaczek, poseł PiS-u, były minister transportu.
W UTK od kilku miesięcy nie było prezesa, instytucją kierował wiceprezes ds. regulacji rynku kolejowego Krzysztof Dyl. W tym okresie wydarzyło się kilka katastrof. Eksperci podkreślali, że młody wiceprezes nie jest ekspertem w sprawie bezpieczeństwa, ale regulacji rynku i walki z monopolem. Pomimo to w ubiegłym tygodniu Dyl zwyciężył w konkursie na prezesa instytucji. Teraz minister transportu przedstawi kandydaturę Dyla premierowi, który ostatecznie zdecyduje, czy zatwierdzi go na to stanowisko. Niezależnie od tego Dyl jako p.o. prezesa i tak kieruje pracą UTK. Warto dodać, że jego konkurentami w konkursie byli Piotr Świątecki i Mirosław Antonowicz. Obaj od wielu lat działają na rynku kolejowym. Są autorami ekspertyz w dziedzinie bezpieczeństwa i specjalistami, jeśli chodzi o rynek kolejowy.
– Jestem zdziwiony wynikiem konkursu – mówi „Codziennej” Jarosław Kiepura, ekspert rynku kolejowego. – Pan Dyl nie ma wielkiego doświadczenia w branży. Tymczasem stanowisko kierownicze w najważniejszej instytucji zajmującej się bezpieczeństwem powinny zajmować osoby doświadczone. Oczywiście może się zdarzyć, że młody prezes szybko nauczy się roli, którą ma pełnić. Mam jednak spore wątpliwości – dodaje ekspert.
– Pan Dyl jest fachowcem, ale w dziedzinie deregulacji – mówi Jerzy Polaczek. – Gdyby to było główne wyzwanie stojące przed UTK, nie byłoby problemu. Zadania te są jednak inne. Przede wszystkim jak najszybsze wdrożenie Europejskiego Systemu Bezpieczeństwa czy uporządkowanie sytuacji w instytucji, która ma dbać o bezpieczeństwo pasażerów – dodaje były minister transportu.
wzmocnienie kompetencji Urzędu Transportu Kolejowego, także poprzez zasilenie jego budżetu na funkcje kontrolne
No i doczekałem się. Na początku stycznia pan minister wywalił prezesa UTK za to, że śmiał domagać się 10 mln zł dla sfinansowania realizacji szerszego zakresu uprawnień UTK, teraz w dziewięciopunktowym pakiecie dla poprawy bezpieczeństwa na kolei zwiększenie budżetu swojego organu kontrolnego przedstawił na pierwszym miejscu. Trzeba było 16 trupów pod Szczekocinami i kilku pomniejszych kolejowych wypadków, medialnej wrzawy i radości opozycji, by poglądy zmienić. Mówią, że zmiana zdania, to oznaka inteligencji. Nie zawsze!
Premier Donald Tusk powołał z dniem 18 czerwca Krzysztofa Dyla na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego - poinformował w piątek w komunikacie resort transportu. Od 5 stycznia b.r. Dyl pełnił obowiązki prezesa UTK.
Dyl wygrał konkurs na stanowisko prezesa. Konkurs rozpisano w pierwszej połowie marca, a rozstrzygnięto w drugiej połowie maja.
Dyl jest magistrem inżynierem elektroniki i telekomunikacji ze specjalnością systemy telekomunikacyjne, ukończył Akademię Techniczno-Rolniczą w Bydgoszczy. Do UTK przeszedł w 2011 r. z Urzędu Komunikacji Elektronicznej, gdzie początkowo pełnił obowiązki zastępcy dyrektora departamentu rynku hurtowego komunikacji elektronicznej, a od 19 kwietnia 2006 r. do 17 stycznia 2011 r. był zastępcą prezesa UKE ds. telekomunikacyjnych i pocztowych. Następnie Dyl kierował pracami Urzędu, po tym jak na początku stycznia br. minister transportu Sławomir Nowak odwołał poprzedniego prezesa Urzędu Krzysztofa Jaroszyńskiego.
Urząd Transportu Kolejowego został utworzony w 2003 r. poprzez przekształcenie Głównego Inspektoratu Kolejnictwa. UTK stoi na straży bezpieczeństwa ruchu kolejowego i regulacji transportu kolejowego. Monitoruje rozwój rynku kolejowego, dba o poprawę standardów bezpieczeństwa.
Prezes Rady Ministrów Donald Tusk powołał z dniem 18 czerwca 2012 r. Krzysztofa Dyla na stanowisko prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Od 5 stycznia 2012 r. decyzją premiera Krzysztof Dyl był pełniącym obowiązki prezesa UTK.
Krzysztof Dyl jest magistrem inżynierem elektroniki i telekomunikacji, absolwentem Akademii Techniczno-Rolniczej w Bydgoszczy. Od czerwca 2000 r. w Ministerstwie Łączności, główny specjalista w Departamencie Regulacji i Polityki Multimedialnej. Współtworzył zapisy programu „ePolska - strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego”. Członek zespołu do przygotowania strategii rozwoju kraju w dziedzinie technologii teleinformatycznych.
W latach 2001-2002 w Urzędzie Regulacji Telekomunikacji, a od kwietnia 2002 r. do stycznia 2006 r. w Urzędzie Regulacji Telekomunikacji i Poczty. Naczelnik Wydziału Współpracy Międzyoperatorskiej, a od 2005 r. naczelnik Wydziału Ofert Ramowych w Departamencie Rynku Telekomunikacyjnego.
Od 14 stycznia 2006 r. w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, p.o. zastępcy dyrektora Departamentu Rynku Hurtowego Komunikacji Elektronicznej, od 19 kwietnia 2006 r. do 17 stycznia 2011 r. zastępca prezesa UKE ds. telekomunikacyjnych i pocztowych. Od 18 stycznia 2011 r. wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Jakub Majewski wygrał konkurs na wiceprezesa UTK ds. regulacji rynku
Urząd Transportu Kolejowego rozstrzygnął konkurs na stanowisko wiceprezesa UTK ds. regulacji rynku. Wygrał go były prezes Kolei Mazowieckich Jakub Majewski. Kandydaturę musi jeszcze zatwierdzić minister transportu.
Minister zatwierdził kandydaturę. Majewski już wiceprezesem UTK
Minister Transportu Sławomir Nowak powołał z dniem 1 listopada Jakuba Majewskiego na stanowisko wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Były prezes Kolei Mazowieckich będzie odpowiadał za regulację rynku kolejowego.
Urząd Transportu Kolejowego rozstrzygnął w tym tygodniu konkurs na stanowisko wiceprezesa UTK ds. regulacji rynku. Wygrał go były prezes Kolei Mazowieckich Jakub Majewski. Kandydaturę musiał jeszcze zatwierdzić minister transportu co też uczynił. Od dziś regulatorem rynku jest już Majewski.
Jakub Majewski to analityk rynku kolejowego, kierownik Pracowni Polityki Transportowej Akademii Humanistycznej im A. Gieysztora, gdzie jest specjalistą w dziedzinie planowania transportu, gospodarki przestrzennej, organizacji i marketingu przewozów kolejowych, negocjacji oraz konstrukcji oferty przewozowej. Działał jako pełnomocnik i ekspert Urzędów Marszałkowskich z zakresu organizacji przewozów regionalnych. Jest współautorem licznych studiów, analiz i propozycji rozwiązań z zakresu transportu kolejowego, ukierunkowanych na wzrost efektywności i budowę strategii marketingowych oraz integrację sieci połączeń kolejowych, jest też znany jako branżowy komentator prasowy i telewizyjny.
Pracował jako członek rad nadzorczych przewoźników pasażerskich: 2005-06 PKP Przewozy Regionalne, 2007-08 Koleje Mazowieckie, 2008 Warszawska Kolej Dojazdowa. Od 2001 Wiceprezes Instytutu Rozwoju i Promocji Kolei, od 2008 członek zarządu, dyrektor ds. strategii i rozwoju Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie, od połowy 2009 prezes zarządu Kolei Mazowieckich, od 2010 manager ds. transportu w spółce PL.2012.
11 marca 2013 roku Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak odwołał na wniosek prezesa UTK Krzysztofa Banaszka ze stanowiska wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Z dniem 3 października 2013 r. Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej Sławomir Nowak powołał Pana Ignacego Górę na stanowisko Wiceprezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum