Pesa dostarczy 6 sześciocłonowych pociągów ELF dla Kolei Śląskich za 178 mln zł.
Pierwsze 4 pociągi będą dostarczone do końca grudnia, kolejne 2 do końca lutego.
[ Dodano: 21-08-2012, 15:01 ]
Czyli na razie będzie 19 nowych pociągów (13 obecnych Flirt KŚ powinna otrzymać jeszcze w tym tygodniu lub najpóźniej w przyszłym dotarł już do PR i 6 nowych ELFÓW
A do czerwca powinien dojść jeszcze jeden pociąg, który zamawia województwo za te 15 używek. Czyli będzie 20 na razie.
Jeszcze są te plany 6 EZT w ramach POIŚ na Gliwice- Zawiercie i SKR
oraz 6 z 19 poc. w ramach Południowej Grupy Zakupowej na Rybnik- Katowice, Kraków-Katowice
Czyli KŚ do końca 2013 r. powinna mieć 32 nowe poc.
Z tego co wiem odwołania nie będzie bo po pierwsze jest bez szans, po drugie po Newagu krąży wieść że między producentami była jakaś tam cicha umowa żeby ze względu na te szalone terminy dostaw nie robić sobie przy tym chamówy (choć pewnie też po części w myśl zasady "Postaw krowę na lodzie to sama się wypieprzy..." . )
N. raczej skupi się na tym jednym EZT co oddzielny przetarg na niego poszedł, żeby to ze wszelką cenę wygrać i dostarczyć a przynajmniej pewni inteligentni ludzie im to doradzają..
Nie jest żadną tajemnicą, że Śląskie w najbliższych latach na potęgę będzie kupować pociągi. Nawet mając jeden skład we flocie KŚ każdy producent daje sobie szansę żeby wypaść lepiej od konkurencji pod względem kosztów utrzymania i przede wszystkim gotowości operacyjnej tego pojazdu. A jak zamawiający będzie miał własne dane porównawcze kto robi szajs a kto nie, to na podstawie tej informacji może na przykład różnie układać SIWZ następnych, potencjalnie dużo większych przetargów...
Ja wam mówię, że nie zdążą z tymi dostawami i że KŚ będą jeszcze prosić IC o wyleasingowanie 6-ciu ED74 .. na bank.. źle im byłoby z tymi 15 używanymi pociągami? heh.. niezły interes ubił marszałek.. 15 za jeden nowy.. to tak jak za 15 używanych Mercedesów kupić jednego nowego Lexusa.. Cóż .. nie mój problem.. życzę im jak najlepiej..
Zamiast tych 15 kibli KŚ wydzierżawią 15 składów wagonowych, zaś pieniądze z UMWŚ pójdą na nowego EZTa.
@Pele
To co to za umowa, w ramach której do przetargu napisanego pod Newag wtrąca się, i wygrywa Pesa, a ten pierwszy z grzeczności się nie odwołuje? A z tą krową to może coś być, wczoraj mieli podpisać umowę, a tu cisza, może Pesa sobie przeliczyła, że taniej będzie stracić wadium niż płacić wysokie kary umowne?
Pele napisał/a:
A jak zamawiający będzie miał własne dane porównawcze kto robi szajs a kto nie, to na podstawie tej informacji może na przykład różnie układać SIWZ następnych, potencjalnie dużo większych przetargów...
Ale zamawiający ma już dane o Pesie, SIWZ ułożył pod Newag, a przetarg wygrała ... Pesa...
Właśnie, chciałbym wiedzieć, co z tą umową? KŚ nie chcą przeciągać, przecież ogłosili od razu podpisani umowy w pierwszym możliwym terminie. Nawet zawiadomień nie wysyłali listownie, tylko faksem.
Pele, odwołania na pewno nie będzie. Minął już termin, w którym Newag mógł się odwołać.
[ Dodano: 10-09-2012, 17:00 ]
No i wszystko jasne
Cytat:
10.09.2012 - Koleje Śląskie i PESA podpisały umowę na dostawę 6 nowych EZT
Do podpisania dokumentów doszło dzisiaj w południe w siedzibie Kolei Śląskich w Katowicach.
Oferta PESY okazała się najkorzystniejsza W rozstrzygniętym niedawno postępowaniu na dostawę w formie dzierżawy 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wartość zamówienia wynosi ponad 219 mln zł. Cztery z zamówionych pojazdów mają zostać dostarczone do 31 grudnia br., a dwa do dnia 28 lutego 2013.
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez wykonawcę dostarczone pojazdy stanowić będą sześcioczłonowe niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne 27WEb (z platformy ELF) napędzane silnikami asynchronicznymi 6x500 kW. Ich długość całkowita wyniesie 114,75 m, szerokość 2,88 m, wysokość 4,28 m. Pociągi będą miały 280 miejsc siedzących, a maksymalnie pomieszczą 550 pasażerów (3 os./m2). Maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągów wyniesie 160 km/h, a przyspieszenie od 1,0 do 1,2 m/s2. Wytrzymałość konstrukcji ma spełnić wymagania normy zderzeniowej gwarantującej wysokie bezpieczeństwo pasażerów i personelu pokładowego. Dwanaście par drzwi na stronę zapewni sprawną wymianę pasażerów. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z uwzględnieniem najnowszych wymogów ergonomii i wykorzystaniem nowoczesnych, bezpiecznych dla środowiska materiałów. Przedział pasażerski wyposażony zostanie w układ klimatyzacji, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz interkom umożliwiający kontakt pasażerów z obsługą pojazdu. Pojazdy będą ponadto wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wieszaki na rowery oraz toalety w systemie zamkniętym przystosowane dla osób o ograniczonych możliwości poruszania się.
Pojazd typu 27WEb to sześcioczłonowa odmiana Elfa, znanego już pasażerom Kolei Śląskich. Sześcioczłonowe Elfy jeżdżą od jakiegoś czasu w warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Wersja przygotowywana dla Kolei śląskich różnić się będzie m.in. układem siedzeń - w Warszawie zastosowano układ stosowany w metrze, czyli siedzenia zwrócono tyłem do okna, podczas gdy w Kolejach Śląskich będzie to układ tradycyjny.
Dostawa ta stanowi część procesu pozyskiwania taboru, który będzie potrzebny spółce do obsłużenia połączeń kolejowych na terenie województwa śląskiego od 9 grudnia br. W sierpniu spółka rozstrzygnęła ptzetarg na dostawę dwóch modernizowanych jednostek typu EN71. W dniu jutrzejszym przewidziane jest otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę 36 modernizpwanych spalinowych zespołów trakcyjnych. w przygotowaniu są postępowania na dzierżawę lokomotyw i wagonów. Ponadto Województwo Śląskie zakupiło na potrzeby Kolei śląskich jeden pojazd typu EN57AKŚ i rozpisał przetarg na dostawę jednostki sześcioczłonowej o parametrach zbliżonych do jednostek, które na mocy zawartej dzisiaj umowy ma dostarczyć PESA.
Koleje Śląskie wydzierżawią 8 EZT-ów od Przewozów Regionalnych.
Koleje Śląskie rozstrzygnęły drugi przetarg na dzierżawę ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z świadczeniem usługi utrzymania poziomu drugiego zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania. Jest postępowanie zostało unieważnione ponieważ nie wpłynęła żadna oferta.
Rozstrzygnięte postępowaniu dotyczyło dzierżawy składów od 1 sierpnia do 31 grudnia 2014 r. Koleje Śląskie szacowały koszty na kwotę 4,12 mln zł netto.
Jedyną ofertę złożyły Przewozy Regionalne, które za dzierżawę wraz z utrzymaniem 8 pojazdów przez cały okres trwania umowy zaproponowały 4 968 216 zł brutto.
- Wykonawca spełnił wszystkie wymagania stawiane przez zamawiającego , a jego oferta nie podlega odrzuceniu i w związku z tym otrzymuje ona 100 punktów w jednym kryterium oceny ofert – czytamy w opublikowanym przez Koleje Śląskie zawiadomieniu.
Umowa na dzierżawę 8 EZT-ów między Kolejami Śląskimi a Przewozami Regionalnymi zostanie podpisana 15 lipca 2014 r.
Wcześniejszy przetarg z dzierżawą od 01-06-2014 nie doszedł do skutku. To co w takim razie jeździ choć zakładano, że nie będzie jeździć na torach lub jakie połączenia zlikwidowano skoro przetarg opóźniony o 2m-ce i nic się nie dzieje? Zakładam, że skoro wstępny termin wyznaczono na 1 czerwca, a nie są to małe sumy za dzierżawę, to jakieś jednostki z taboru musiały być wycofane z obiegów lub obiegi, na których miały jeździć 8 EZT nie weszły do rozkładu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum