Wysłany: 03-12-2012, 00:33 Reklamacja w PKP Intercity
Witam,
Jestem nowy na forum i chciałbym uzyskać pewne informacje. Złożyłem reklamację w PKP Intercity wysyłając skany biletów. Dostałem maila żeby wysłać pocztą oryginały, czy to konieczne? A oto zaistniała sytuacja, może kogoś zainteresuje:
Wczoraj tj. 26.11.2012r kupiłem 2 "bilety lotniskowe" na pociąg 51104"Ukiel" ze stacji Modlin do Warszawy Centralnej. Podczas kontroli biletów na podanej trasie konduktor o numerze 11522 stwierdził, że cyt. "bilety Kolei Mazowieckich są nie ważne w pociągach TLK" i zażądał wykupienia! biletu na trasie Modlin-Warszawa Centralna pod groźbą wystawienia mandatu za brak ważnego biletu! Co więcej, nie chciał sprzedać biletu do stacji Legionowo pomimo faktu, iż pociąg ten na owej stacji się zatrzymuje a ja chciałem tam wysiąść! Próby przekonania konduktora- pomimo odwołań do konkretnych informacji i wskazania miejsca ich udostępnienia- nie przyniosły żadnego efektu. Również kierownik stwierdził, że Pan 11522(niestety konduktor posiada tylko nr identyfikacyjny) ma rację i zażądał wykupienia biletu. W dodatku odmówił podania własnego numeru służbowego na moją prośbę.
Jak już wspomniałem, reklamacja została złożona, zastanawiam się tylko czy muszę wysłać oryginały.
tak, musisz wysłać oryginały biletów z jednej prostej przyczyny: skany możesz wysłać również do mnie "po koleżeńsku" a także do setek innych kolegów i na ich podstawie możecie się domagać rekompensaty. Bilety nie są imienne, więc w efekcie jak przewoźnik ma rozpoznać kto był ich właścicielem? A oryginał jest jeden. Jeżeli nie jesteś przekonany co do uczciwości przewoźnika wyślij je "poleconym za potwierdzeniem odbioru".
Wyślij oryginały biletów najlepiej zwykłym listem poleconym i dołącz do niego pisemko, że wysyłasz na wyraźną prośbę PKP Intercity (możesz podać sygnaturę pisma które do Ciebie IC przysłało) i prosisz dodatkowo o zwrot tych x zł z tytułu kosztów dostarczenia oryginałów biletów. Zwykle działa.
Ja przy reklamacji (ale nie korespondencyjnie, tylko w BOK'u), powiedziałem, że muszę mieć oryginały, bo rozliczam delegację (tak faktycznie było) i sobie skserowali.
To przewoźnika biznes, żeby miał porządek w papierach i nie wypłacił dwa razy za to samo.
Zima znów zaskoczyła kolejarzy. PKP Intercity zamiast Pendolino wysyłała zwykłe pociągi.
W ostatnich dniach podróżni, którzy zakupili bilety na podróż Pendolino często zmuszeni byli podróżować składem niższej klasy. Przedstawiciele PKP Intercity zapewniają, że każdemu przysługuje prawo do złożenia indywidualnej reklamacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum