Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Lokomotywy ET40 przechodzą do historii
Autor Wiadomość

Jerry Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lut 2009
Skąd: Lubin

PostWysłany: 28-09-2012, 13:01   Lokomotywy ET40 przechodzą do historii Odpowiedz z cytatem

Wyprodukowane w Czechosłowacji dla PKP lokomotywy ET40 pozostaną w pamięci oraz na zdjęciach. W lokomotywowni w Tarnowskich Górach dokonuje się kasacja egzemplarzy zdjętych z inwentarza.

ET40 to seria 60 dwuczłonowych towarowych lokomotyw elektrycznych wyprodukowanych dla Polskich Kolei Państwowych w latach 1975-1978 przez zakłady Škoda w Pilznie w Czechosłowacji.
Lokomotywy mogły prowadzić składy do 4000 ton. Skonstruowano je w oparciu o dwa elektrowozy typu 130, przy czym każdy człon mógł pracować jako samodzielny pojazd.
Kolejarze mówili o ET40 "bomba" lub "bombowiec". ET40 należą do Zakładu Taboru w Bydgoszczy.
W roku 1990 postanowiono jedną z lokomotyw, ET40-41, przebudować na lokomotywę EP40-41. Projekt się nie udał, elektrowóz ponownie przerobiono na serię ET40.
Z początkiem 2009 r. cała seria lokomotyw ET40 została przekazana do rezerwy długoterminowej. Wówczas PKP Cargo posiadało 45 lokomotyw tego typu. Pod koniec 2011 r. wszystkie lokomotywy poza numerami 07 i 30 skreślono z inwentarza. Aktualnie trwa ich kasacja w lokomotywowni w Tarnowskich Górach.

Zdjęcia z niszczenia elektrowozów przekazał nam Michał Karkowski z serwisu bocznice.eu, który celnie zauważył, że „bomby” są niszczone w zupełnej ciszy, podczas, gdy nowe pojazdy prezentowano niedawno w świetle jupiterów na InnoTransie w Berlinie.

ZDJĘCIA:
http://www.kurierkolejowy.eu/galeria/244/Kasacja-ET40.html

źródło: www.kurierkolejowy.eu

_________________
2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 28-09-2012, 17:06    Odpowiedz z cytatem

A można było zrobić naprawy okresowe i wystosować oferty do prywaciarzy na wynajem. A później liczyć co miesiąc pieniążki z dzierżawy. Zakłady Taboru miałyby co robić (PD) a i może ZNTKi. Ale po co ? Szybka kasa to dobra kasa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

twardypt91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2011

PostWysłany: 28-09-2012, 20:21    Odpowiedz z cytatem

Barbarzyństwo... Idzie legalnie jakoś odkupić jakąś część takiej lokomotywy np tabliczkę znamionową?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 28-09-2012, 20:47    Odpowiedz z cytatem

No tak najlepiej to rozwalić ,ech zal .To cała polska kolej Tak jak piszecie prywaciarze by podrasowali i jeździli.zaś ten "bombowiec" na 160km/h mógł by być przydatny do ciągnięcia ciężkich pasażerów tych powyżej 15 wagonów czasem takie się trafiają , oczywiście z wyjątkiem tras podgórskich,a nie siódemka na trudniejszej trasie męczy się potem okrutnie. Sad
A nawet za pre groszy sprzedali by jakimś miłośnikom ko,ei na Zachodzie Europy , to za uzyskane pieniądze można by uratować parę innych zabytków kolejnictwa. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 28-09-2012, 23:25    Odpowiedz z cytatem

Choćby do jakiegoś skansenu jednego dali...

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 29-09-2012, 04:56    Odpowiedz z cytatem

Może dadzą, skoro egzemplarzy 07 i 30 nie skreślono...

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 15-10-2012, 06:52    Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie jedna sprawa w tym temacie.

PKP Cargo jest spółką Skarbu Państwa. Złomowanie lokomotyw to pozbycie się sprzętu (majątku) w najbardziej prosty sposób. Nigdzie wcześniej nie widziałem aby PKP Cargo ogłosiło przetarg np na sprzedaż tych lokomotyw na czym mogliby zarobić pewnie kilka razy więcej niż na złomowaniu. IMO podejrzewam że spółka PKP Cargo dopuściła się sprzeniewieżenia majątku Skarbu Państwa bez zbadania możliwości sprzedaży majątku za kilkuktotną wartość odzyskanego złomu. Sposób złomowania (jak na fotografiach widać) jest ukierunkowany na brak możliwości odzyku jakichkolwiek podzespołów. Osie, koła bose... są przepalane palnikiem.
Gdyby to była firma prywatna, to mogliby nawet lokomotywy wysłać na Marsa, ale w tym przypadku ?
Nie jestem prawnikiem, nadzorcą finansowym itp, więc jeśli jestem w błędzie, niech mnie ktoś wyprostuje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dual Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2011
Skąd: Łazy

PostWysłany: 15-10-2012, 20:19    Odpowiedz z cytatem

EU07-469 napisał/a:
...skoro egzemplarzy 07 i 30 nie skreślono...


Jeszcze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejman75 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Gru 2012
Skąd: Górny Śląsk

PostWysłany: 09-12-2012, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Jak wiadomo lokomotywy te 2 lata stały w Tarnowskich Górach i Miasteczku Śl. bez ochrony.W końcu zainteresowali się nimi złomiarze i tak co najmniej od roku wszystkie w mniejszym czy większym stopniu zostały wypatroszone z miedzi i niektórych innych części. I to było głównym powodem ich fizycznej kasacji. Cargo nie chciało już więcej płacić osiowego PLK za stojący złom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl