W ubiegłych latach wydawcą SRJP były Przewozy Regionalne, teraz odpowiada za to PKP PLK. Jednak jak informuje rzecznik PKP PLK Krzysztof Łańcucki, spółka nie zdecydowała się na wydawanie sieciowego rozkładu.
A czy jest jakaś jedna osoba, która koordynuje przygotowywanie cegły? Tak, żeby wszystkie tabele wyglądały tak samo i była opracowana jakaś "część ogólna"?
Ja ze swojej strony (właśnie w celu zrobienia tabel) pisałem do PLK, IC, PR, KW, KM i KŚ z prośbą o przesłanie tabelarycznych rozkładów w formie edytowalnej, ale wszyscy prócz IC prośbę olali i nie odpisali. Od PKP IC dostałem ich tabelki w Excelu i zacząłem coś tam dziergać. Nawet całkiem sprawnie to idzie, muszę przyznać. W korespondencji nie było jednak mowy do tej pory o upublicznieniu w formie przetworzonej.
Ze swojej strony postaram się jeszcze przejrzeć ustawę o dostępie do informacji publicznej oraz przepisy o transporcie kolejowym oraz o PTZ. Dobrze by było dla świętego spokoju uzyskać zgodę przewoźników na przetworzenie bazy danych, jaką jest rozkład jazdy.
Plan jest taki, żeby tabele były w takiej formie jak dotychczasowa cegła, dlatego wystąpiliśmy do PR o udostępnienie tabel i zgodę na publikację. Jeśli występowałeś jako zwykła osoba z ulicy, to pewnie miałeś małą siłę przebicia. Koordynować pewnie będę ja, jako że miejscem publikacji ma być moja strona.
Byłem tydzień temu we Włoszech i tam w byle dziurze można było kupić cegłę w cenie 5 € za sztukę - ważną do 8 czerwca. Tak też zrobiłem. Jak widać, w niektórych krajach wydawnictwo ma się dobrze. Ale 5 (właściwie 10) do prawie 20 to jest różnica...
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-01-2013, 12:20
W Czechach koszt takowej to 69 CZK (ok 11-12 zł). Przy każdej z dwóch planowanych zmian w rozkładzie jazdy otrzymuje się wydruki ze zmienionymi tabelami.
Otóż to! W Czechach swego czasu nawet (nie wiem, czy tak jest też teraz) dostawało się wycinki kolumn z tabel do wklejenia. To było poręczne i nie niszczyło rozkładu.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 10-01-2013, 14:26
kraina_solvati, Dalej tak jest (przynajmniej było w minionej edycji rozkładu), to miałem na myśli, pisząc o wydrukach
ECH. Najpierw wygaszono popyt na książkowe rozkłady, ustalając HORRENDALNE ceny za kilka stron, potem wymyślono te śrubki, przez które rozkład stał się nieporęczny, a teraz w ogóle wycofano książki z obrotu. Gdyby rozkład był nawet drukowany co pół roku, po 10-15 złotych każdy, na papierze makulaturowym, to przecież koszty nie byłyby duże! Ja tego nie rozumiem, to mi się nie mieści w głowie.
Gdyby rozkład był nawet drukowany co pół roku, po 10-15 złotych każdy, na papierze makulaturowym, to przecież koszty nie byłyby duże! Ja tego nie rozumiem, to mi się nie mieści w głowie.
W zeszłym roku we Włoszech kupiłem tego typu włoską "cegłę" za 5 euro
Nawet gdyby "chwyciło", to pewnie dopiero od przyszłego roku. Przynajmniej jesli chodzi o ksiązkowe wydanie, pdf-y na stronie mogliby wcześniej - od którejś zmiany rozkładu.
Wreszcie coś się ruszyło. Ja dam i 100, bo zbieram cegły, to moje zboczenie i koniec. Natomiast nie podniecałbym się z cegłą tak strasznie, bo hobby garstki pasjonatów nie może wpływać na decyzje spółki. Podejrzewam, że kiedyś skończy się to jak w UK, już dziś jedno wydawnictwo wydaje reprinty starych rozkładów, to mogłoby i bieżące, tylko te dane... Niemniej bardzo mnie ucieszy wydanie cegły.
A sprawą bezdyskusyjną jest z kolei wydawanie tabel SRJP w PDF. To musi być i koniec, dla osób zajmujących się koleją bardziej niż z perspektywy zwykłego pasażera to nieoceniona pomoc w analizie rozkładu, wszystko widać jak na dłoni. Cegła papierowa - dobrą wolą spółki, tabele PDF - powinny być uregulowane w ustawie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum