Pytanie za 100 punktów : Kiedy, ewentualnie jak długo autor filmu czekał na podniesienie szlabanów i ewentualny przejazd pociągu i czy pociąg w ogóle przejechał?? W tej sytuacji była jakaś awaria i ponad 15 minut żaden pociąg nie jechał zanim kierowcy zdecydowali się na takie pokonywanie tego przejazdu.
Akurat na temat tego filmiku czytałem artykuł w Gazecie Lubuskiej też potępiający tak przejeżdżających kierowców i w pełni bym się z tym zgodził gdyby nie jedno ale :
Co zrobić gdy nastąpiła awaria i jak długo można czekać na " fachowców" z PLK którzy się za naprawę wezmą?
Sam miałem podobną sytuację na przejeździe kolejowym na drodze nr 3 ( Gorzów Wlkp - Skwierzyna - Zielona Góra ) w miejscowości Brzozowiec ( przejeżdża tędy tylko regio Gorzów - Zbąszynek - Gorzów i towarowe) . Był początek sierpnia w piątek , bardzo duży ruch samochodów w obie strony , południe kraju jechało nad morze i odwrotnie sporo ludzi wracało już znad morza . Po dużej burzy szlabany i sygnalizacja po przejechaniu pociągu się zacięła i szlabany się nie podniosły , światła dalej migały . Już ok . kilometra od przejazdu był korek i samochody poruszały się w tempie 100-200 metrów jazdy i postój kilkuminutowy i tak do samego przejazdu. Po kilkudziesięciu minutach jak już miałem przejazd w zasięgu wzroku i widziałem co się dzieje , samochody po kilka na przemian z jednej i drugiej strony przejeżdżały przez tory zadzwoniłem na 112 żeby zgłosić awarię . Strażak , który odebrał powiedział ,że już ponad godzinę wcześniej mieli sygnały o awarii i przekazali do PLKi .
Co w takim wypadku kierowcy mieli robić ? Czekać godzinę , dwie może więcej ??Czy ktoś przyjedzie czy może nie??
Wyjściem byłoby podesłanie przez Policję jakiegoś patrolu , który by kierował ruchem przez przejazd do czasy przyjazdu fachowców ale pewnie się nie da .
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Na pewno powinien zostać ktoś wydelegowany kto będzie dawał znać maszynistom że należy przez przejazd jechać bardzo powoli albo dawać im cynk na radiu że przez przejazd należy jechać bardzo powoli i dawać sygnał baczność.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Polak potrafi ... ! Przecież IDIOTĄ nie jest i nie będzie stał do u....ej śmierci, sam ruszy na jej spotkanie!
Cytat:
Co w takim wypadku kierowcy mieli robić ? Czekać godzinę , dwie może więcej ??Czy ktoś przyjedzie czy może nie??
Za taką wypowiedz powinieneś stracić prawko.Bo świadczy ona, że nie umiesz korzystać z danych Ci uprawnień! Jak nie pasuje, to robisz po swojemu, nawet jeżeli jest to głupie.
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
PKP Polskie Linie Kolejowego zaprezentowały trzy filmy, na których zarejestrowano nieroztropne zachowania kierowców i pieszych na przejazdach kolejowych. Wszystko w ramach kampanii "Bezpieczny Przejazd".
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
"Jazda polska" przez zamknięty przejazd kolejowy. 80 punktów w minutę.
- Zaczęło się od jednego, potem poszła cała fala - opisał sytuację na przejeździe kolejowym w Wielkopolsce Reporter 24 Paweł. W środowe popołudnie uchwycił kierowców, którzy bez oporów wjeżdżali na przejazd kolejowy, mimo migających czerwonych świateł i opuszczonych szlabanów.
Nie ulegajmy histerii i nie promujmy donosicieli-manipulatorów.
To standardowa psia robota.
Oni cenią sobie współpracę kapusiów i pomagają im dostać się na tzw. pierwszą stronę, by mieli te swoje 5 minut.
Ci, pogłaskani pod włos, łatwiej zostają stałymi KO, a co wybitniejsi - TW.
Niewydarzonemu dziennikarzowi śledczemu trzeba by zadać jedno pytanie: jeśli stwierdziłeś, że istnieje ryzyko, co zrobiłeś, aby zapobiec skutkom?
Ręczę, że poza jąkaniem, niewiele by z siebie wydobył.
Bo drezynka stała i była doskonale widoczna z przejazdu.
Skoro więc kierowcy upewnili się, że nic po szynach się nie zbliża, swobodnie mogli jechać.
Poza konkursem zaś - w regulaminie technicznym, w Wągrowcu, jest wyraźnie napisane, co należy zrobić, kiedy w strefie oddziaływania czujników przejazdu odbywać się będą prace - czujniki te należy wyłączyć.
Kierowcy utknęli na przejeździe kolejowym w Plewiskach (woj. wielkopolskie). Mimo, że - jak relacjonują świadkowie - żaden pociąg nie nadjeżdżał, znajdujące się tam rogatki nie podnosiły się, co uniemożliwiało przejazd uczestnikom ruchu. Kierowcy na zmianę podtrzymywali więc szlabany w górze, podczas gdy inni mogli przejechać na drugą stronę. Nagranie pokazujące całą sytuację:
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum