Wciąż ważą się losy regionalnego przewoźnika kolejowego, którego miałby utworzyć Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego. Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, na studium opłacalności powołania takiego podmiotu, trzeba będzie czekać co najmniej do września.
Władze regionu zastanawiają się nad powołaniem własnego przewoźnika już od dłuższego czasu. Głównym powodem, dla którego pojawiły się takie plany, są oczywiście pieniądze. Urzędnicy uważają, że Przewozy Regionalne nie są w pełni transparentne, jeśli chodzi o ich finansowanie. Samorządy płacą im coraz więcej, a wyraźnej poprawy jakości usług nie widać.
W kwietniu 2010 r. w przetargu zorganizowanym przez władze regionu zwyciężyła firma doradcza DGA, która zobowiązała się wykonać opracowanie za kwotę 85 tys. 400 zł brutto. Samorząd chciał, aby analiza została wykonana do 19 lipca. Dokument miał zawierać: diagnozę, analizę i ocenę pasażerskich przewozów kolejowych w województwie zachodniopomorskim - stan aktualny, prognozę pasażerskich przewozów kolejowych w regionie do 2022 roku, opis proponowanej formy własności spółki samorządowej, analizę prawną projektowanego podmiotu dla wybranego wariantu, analizę techniczno-organizacyjną dla wybranego wariantu, ekonomiczno-finansowe elementy projektowanego podmiotu - planowane wielkości i ich analizę oraz podsumowania i wnioski.
DGA przekazała materiał dopiero jesienią 2010 r. Jak stwierdzili jednak urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego, dokument „nie spełnił pokładanych w nim nadziei”. Z tego względu na początku grudnia UMWZ odstąpił od umowy z DGA. Marszałek zachodniopomorski zadecydował także, że analizę w trybie pilnym opracuje Wydział Infrastruktury i Transportu Urzędu Marszałkowskiego. Zadanie nie jest jednak łatwe – powołanie nowego podmiotu kolejowego musi być poprzedzone wieloma dokładnymi badaniami. W przeciwnym wypadku – może się bowiem okazać, że oszczędności wynikłych z takiego posunięcia nie będzie lub będą niższe niż przewidywano.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Istnieje już temat o identycznym tytule, niech jakiś admin zrobi z tym porządek i podepnie posty wyżej do tematu Dominika z 25 marca 2010, a ten temat usunie...
Ale chłopie doszedłeś do annałów infokolej, jak tak dalej posiedzisz to może znajdziesz jeszcze dinozaury. Taki żarcik
A na poważnie skoro nic się nie dzieje w tym temacie to jest sens łączyć?
_________________ Ja też nie jechałem pociągiem z Warszawy do Łodzi przez Skierniewice, zawsze jechałem przez Radom.
Wysłany: 15-11-2016, 20:43 Powstaną Koleje Zachodniopomorskie DZIĘKI Solidarności?
Marszałek województwa krytycznie o postulatach "Solidarności".
Zachodniopomorskie pociągi trafią do innych województw? Przedstawiciele związku zawodowego wysłali do premier Beaty Szydło i prezydenta Andrzeja Dudy pismo, w którym skarżą się na zarządców województw, że ci nie inwestują w Przewozy Regionalne.
Zachodniopomorskie apeluje do związkowców, aby zaprzestali dezinformacji opinii publicznej. W ocenie Zarządu województwa postulaty dotyczące wzrostu wynagrodzeń powinny być realizowane przez władze Polregio w ramach obowiązującej umowy.
Wysłany: 08-05-2024, 14:02 Marszałek ma pomysł stworzenia samorządowej spółki kolejowej
Własna spółka kolejowa, która będzie przewozić pasażerów na terenie Pomorza Zachodniego - taki pomysł ma marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Teraz Urząd Marszałkowski za połączenia kolejowe w regionie płaci spółce Polregio. Gdyby doszło do zmiany według pomysłu marszałka, te pieniądze zostałyby w budżecie województwa.
To będzie projekt tworzony z obecnym zespołem zachodniopomorskiego zakładu Polregio - zapewniał Geblewicz.
Geblewicz: Chcemy mieć własnego przewoźnika. Polregio odpowiada
Zarówno na antenie Radia Szczecin, jak i w rozmowie z dziennikarzem Gazety Wyborczej marszałek województwa zachodniopomorskiego otwarcie deklaruje chęć powołania własnego operatora w oparciu o wojewódzkie struktury Polregio. Przewoźnik odpowiedział właśnie marszałkowi co sądzi o takim pomyśle.
Czyli ludzie z PO ,PSL , KO , i hołowni chcą dorwać się do koryta póki co jak premierem jest TUSK .Rachunek ekonomiczny uruchomienia spółki a dotacja do POLREGIO jaka jest różnica .Przykład Wielkopolska - praca dla swoich z PSL .
Marszałek województwa zachodniopomorskiego mówi nam, że do końca bieżącego roku mają zapaść ostateczne decyzje dotyczące przyszłości przewozów kolejowych w regionie. W grze jest powołanie własnej spółki, być może we współpracy z Polregio a także utrzymanie obecnego stanu rzeczy. Samorząd analizuje temat pod wieloma aspektami z racji na jego skomplikowanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum