Konsorcjum pięciu firm realizujących modernizację lini Warszawa – Gdynia na obszarze LCS Działdowo złożyło do sądu wniosek o zawezwanie do próby ugodowej wobec PKP Polskich Linii Kolejowych. Wykonawcy domagają się od zarządcy infrastruktury zapłaty 95,29 mln zł.
Wniosek został złożony do Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi- Północ, 21 czerwca przez Trakcję S.A. w imieniu swoim, a także Przedsiębiorstwa Robót Kolejowych i Inżynieryjnych, Przedsiębiorstwa Robót Komunikacyjnych w Krakowie, ZUE S.A., Przedsiębiorstwa Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie oraz Zakładu Robót Komunikacyjnych DOM w Poznaniu.
Sprawa dotyczy realizacji robót budowlanych dla stacji i szlaków w obszarze LCS Działdowo w ramach projektu modernizacji linii kolejowej E65/CE65 na odcinku Warszawa - Gdynia. Firmy wnoszą o zapłatę 95,29 mln zł z tytułu kary umownej należnej w związku z niedotrzymaniem przez zamawiającego kontraktowego terminu udostępnienia placu budowy.
- Roszczenia na tak ogromną skalę są nieuzasadnione – mówi Robert Kuczyński, rzecznik prasowy PLK. - Prowadzimy stałe rozmowy z przedstawicielami wykonawcy celem rzetelnej oceny wartości wnioskowanych kar umownych.
Gotowe na 100% można powiedzieć jest tylko odcinek Warszawa-Ciechanów i chyba odcinek Szymankowo-Pruszcz Gdański na północnym odcinku E-65. Między Ciechanowem i Działdowem jest powiedzmy nieźle, tak na 70% bym to ocenił. Ale odcinek Działdowo-Szymankowo to ciemny i głęboki las nawet światełka w tunelu nie widać.
Gotowe na 100% można powiedzieć jest tylko odcinek Warszawa-Ciechanów i chyba odcinek Szymankowo-Pruszcz Gdański na północnym odcinku E-65. Między Ciechanowem i Działdowem jest powiedzmy nieźle, tak na 70% bym to ocenił. Ale odcinek Działdowo-Szymankowo to ciemny i głęboki las nawet światełka w tunelu nie widać.
Chyba sobie normalnie kpisz ! .. Jakby odcinek Warszawa-Ciechanów był na 100% ukończony nie byłoby zwolnień chociażby na kilometrze 92,715 gdzie jest przekroczony iloczyn ruchu.. jak i również na przejeździe w Gołotczyźnie.. Wjazd na stację Ciechanów główny na przejeździe (do 30km ze względu na konstrukcję odciążającą, i do tego firma, która ją montowała zgłosiła upadłość .. jeszcze coś ? ) Ciechanów-Działdowo w 70% ? hmm.. na Wyszynach znów rozbierają tor.. mają robić przejście podziemne.. Ruch obustronny odbywa sie po jedynce od Konopek do Działdowa.. Mława również w rozsypce.. no i wjazd do Iłowa to totalna porażka.. A najlepsze jest w tym wszystkim to, że jak rozkopią to od razu ta firma co robiła zgłasza upadłość.. Popatrz ile firm od 2 lat buduje przepust na Legionowo-Przystanek.. Ostatnio widziałem, że coś ruszyło w końcu.. W nocy prawdopodobnie przyspawali części szyn, po których jak sie ruszało ewidentnie słychać było charakterystyczne stukanie.. Ten remont będzie sie ciągnął i ciągnął.. O napięciu nie wspominając na słynnej i kochanej linii numer 9 ..
Koszty prac realizowanych na trasie Warszawa-Gdańsk przez PKP PLK są tak duże, że całą linię kolejową można by za tę cenę wyłożyć luksusowymi samochodami zaparkowanymi zderzak w zderzak. Zamiast remontu torów miasta można by połączyć pełnowymiarową autostradą.
Modernizacja linii kolejowej ze stolicy nad morze ciągnie się już od kilku lat. Miała służyć kibicom podczas Euro 2012, ale remont potrwa co najmniej do końca 2014 r. To między innymi przez ciągłe roboty pociągi na tej trasie jeżdżą dziś 1,5 h wolniej niż 20 lat temu (zobacz: Polskie pociągi są coraz wolniejsze). Sprawdziliśmy, ile kosztuje nas naprawa torów, na które ma wjechać Pendolino.
Według informacji, które uzyskaliśmy w Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, całkowity koszt prac modernizacyjnych torów pomiędzy Warszawą a Gdynią przekroczy 9,5 mld zł. Nieco wyższe wartości znajdziemy w Wikipedii, według niej koszt ulepszenia torów ze stolicy do Gdańska wyniesie ok. 10 mld zł. Co to oznacza?
Napisane przez kierowcę samochodziku, który nie jeździ koleją i narzeka, że tory kosztują tyle co autostrada. No i dobrze, ja wole tory niż autostradę. Kolej jest szybsza od autostrady (na autostradzie legalnie 140), jest bezpieczniejsza bo nawet polska kolej jest bezpieczniejsza od samochodu, jest bardzie ekologicza, o wiele bardziej.
W ostatnich dniach, za sprawą publikacji Wirtualnej Polski, modernizacja linii E65 z Warszawy do Trójmiasta znalazła się pod medialnym obstrzałem. Według portalu, wydatki na przebudowę infrastruktury kolejowej nie pokryją w pełni korzyści. PKP PLK odpierają te zarzuty.
a stąd, że pociągi jeżdżą i nie wytwarzają spalin.. Pobierają energię elektryczną.. w mniejszych przypadkach są i pociągi spalinowe w postaci autobusów szynowych.. ale to są odrębne wypadki.. Widzę, że studenta z Żyrardowa coś słabo uczą na UW skoro nie odróżnia pojęcia ekologia
FranzMaurer, owszem elektryczne pojazdy nie wydalają spalin, ale skąd pobierają prąd? A no z sieci trakcyjnej. A jak on się tam znalazł? A no wytworzyła go jedna z wielu elektrowni w Polsce napędzanych węglem. Ale racja - dwutlenek węgla i inne związki wydalane przez taką elektrownię są bardzo ekologiczne, natomiast szynobus już nie ;-)
Patrząc pod kątem sprawnośći trakcja elektryczna jest tylko minimalnie lepsza od spalinówek. Pojazdy szynowe uważane są na świecie za ekologiczne raczej przez to, że węgiel z elektrowni można zastąpić alternatywnymi (odnawialnymi) źródłami energi tj. farmy wiatrowe, tamy wodne, panele słoneczne. Wiadomo, że w Polsce zdecydowana większość energi elektrycznej pochodzi z paliw kopalnych, czyli ta "ekologiczność" transportu szynowego jest podobna do pojazdów drogowych, lecz widzimy, że udział odnawialnych źródeł energi w naszym "cudownym kraju" wzrasta
A ja mam pytanie o ruchome dzioby rozjazdów. Pierwotnie (czyli mniej więcej od 2001 do roku rozpoczęcia modernizacji) były pogłoski, że wszystkie rozjazdy na torach głównych będą miały ruchome dzioby w celu podwyższenia prędkości przejazdu przez stacje. Obecnie rozjazdy z ruchomymi dziobami istnieją chyba tylko w Legionowie; w każdym razie nie widziałem ich na północ od Chotomowa. W jaki sposób wpłynie to (jeśli wpłynie) na prędkość maksymalną podczas jazdy pociągu na wprost? Czy ma to znaczenie jedynie podczas jazdy w kierunku zwrotnym?
Jeśli pytanie jest idiotyczne, to przepraszam, ale wolę je zadać, niż cierpieć z ciekawości i żałować, że tego nie zrobiłem
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
a stąd, że pociągi jeżdżą i nie wytwarzają spalin.. Pobierają energię elektryczną.. w mniejszych przypadkach są i pociągi spalinowe w postaci autobusów szynowych.. ale to są odrębne wypadki.. Widzę, że studenta z Żyrardowa coś słabo uczą na UW skoro nie odróżnia pojęcia ekologia
Czy jest w ogóle szansa, że w grudniu Neptun, Kaszub i Artus wrócą na E65 i pojadą w jakimś dobrym czasie między Gdańskiem a Warszawą p. Działdowo? Czy raczej dalej będą kierowane p. Bydgoszcz?
Jak to oceniacie jeżdżąc remontowanym szlakiem, czy prace modernizacyjne na obecnym poziomie, albo za kilka miesięcy pod koniec roku, pozwolą na powrót EIC i w miarę dobry czas przejazdu?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum