Dziękuję!
Obejrzałam i widać, że standard wysoki, ale film pochodzi z 25 lutego... więc od tego czasu sporo mogło się zmienić? Czy, standard jest bez zmian? Koleżance nie udało się kupić bilet w promocyjnej cenie za 29 euro nawet z tygodniowym wyprzedzeniem... więc musiała kupić normalny, ale widzę, że nie będzie żałowała ceny
Zima nie odpuszcza PKP. A my - ruszamy ekspresem z Gdyni do Berlina.
W czwartkowy poranek tuż przed siódmą kilkanaście zaspanych osób przestępuje z nogi na nogę na peronie dalekobieżnym w Gdańsku-Wrzeszczu. Mróz doskwiera, temperatura wynosi -12 stopni, pasażerowie chowają się pod dach przy wyjściu z tunelu. A z głośników właśnie popłynął komunikat, że przez brak prądu w trakcji pociąg spóźni się 15 minut. "Czas opóźnienia może ulec zmianie". Kwadrans później pociąg Berlin-Gdynia Express na szczęście wjeżdża na peron.
Pociąg Berlin-Gdynia Express zadebiutował w czerwcu 2012 roku. Wtedy PKP wysłuchały wieloletnich apeli o bezpośrednie połączenie kolejowe Pomorza z Berlinem. Wstępnie ustalony rozkład zakładał kursowanie dwóch składów. Jeden z Gdańska miał wyruszać około 11, a na dworzec główny w Berlinie wjeżdżać około 17.12. Drugi pociąg miał jechać w tym samym czasie w odwrotnym kierunku. Taki rozkład wzbudził wiele kontrowersji, nie był atrakcyjny dla mieszkańców Pomorza z biznesowego punktu widzenia. Po publikacjach "Gazety Wyborczej Trójmiasto" i interwencji Ministerstwa Spraw Zagranicznych ustalono, że z Polski pociąg wyjedzie wczesnym rankiem. Z niemieckiej stolicy będzie wracał po południu, by późnym wieczorem dotrzeć do Trójmiasta.
Pociąg wyrusza z Gdyni Głównej o 6.39 i przy braku opóźnień wjeżdża na stację Berlin Hauptbahnhof o 13.16. Postanowiliśmy sprawdzić jakim zainteresowaniem cieszy się to połączenie zimą i kto z niego korzysta.
Ciekawa sprawa z tym Sobieskim. Nigdy nie sądziłem, że do Trójmiasta dojedzie jakiś pociąg z południa Europy, choć za dawnych lat, nie było z tym problemu - Gdynia - Praha(Bałtyk), Gdynia - Budapeszt(Varsovia).
Ale to wszystko to historia dość odległa, czyżby powrót takich relacji? Nie mam nic przeciwko, jak najbardziej jestem za rozwojem międzynarodowych połączeń Trójmiasta.
Będzie się E65 północ udrożniać to i więcej pociągów z południa będzie dojeżdżać do Trójmiasta to jest logiczne. Fajnie, że planują to też z pociągami międzynarodowymi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum