Dziękuję!
Obejrzałam i widać, że standard wysoki, ale film pochodzi z 25 lutego... więc od tego czasu sporo mogło się zmienić? Czy, standard jest bez zmian? Koleżance nie udało się kupić bilet w promocyjnej cenie za 29 euro nawet z tygodniowym wyprzedzeniem... więc musiała kupić normalny, ale widzę, że nie będzie żałowała ceny
Zima nie odpuszcza PKP. A my - ruszamy ekspresem z Gdyni do Berlina.
W czwartkowy poranek tuż przed siódmą kilkanaście zaspanych osób przestępuje z nogi na nogę na peronie dalekobieżnym w Gdańsku-Wrzeszczu. Mróz doskwiera, temperatura wynosi -12 stopni, pasażerowie chowają się pod dach przy wyjściu z tunelu. A z głośników właśnie popłynął komunikat, że przez brak prądu w trakcji pociąg spóźni się 15 minut. "Czas opóźnienia może ulec zmianie". Kwadrans później pociąg Berlin-Gdynia Express na szczęście wjeżdża na peron.
Pociąg Berlin-Gdynia Express zadebiutował w czerwcu 2012 roku. Wtedy PKP wysłuchały wieloletnich apeli o bezpośrednie połączenie kolejowe Pomorza z Berlinem. Wstępnie ustalony rozkład zakładał kursowanie dwóch składów. Jeden z Gdańska miał wyruszać około 11, a na dworzec główny w Berlinie wjeżdżać około 17.12. Drugi pociąg miał jechać w tym samym czasie w odwrotnym kierunku. Taki rozkład wzbudził wiele kontrowersji, nie był atrakcyjny dla mieszkańców Pomorza z biznesowego punktu widzenia. Po publikacjach "Gazety Wyborczej Trójmiasto" i interwencji Ministerstwa Spraw Zagranicznych ustalono, że z Polski pociąg wyjedzie wczesnym rankiem. Z niemieckiej stolicy będzie wracał po południu, by późnym wieczorem dotrzeć do Trójmiasta.
Pociąg wyrusza z Gdyni Głównej o 6.39 i przy braku opóźnień wjeżdża na stację Berlin Hauptbahnhof o 13.16. Postanowiliśmy sprawdzić jakim zainteresowaniem cieszy się to połączenie zimą i kto z niego korzysta.
Ciekawa sprawa z tym Sobieskim. Nigdy nie sądziłem, że do Trójmiasta dojedzie jakiś pociąg z południa Europy, choć za dawnych lat, nie było z tym problemu - Gdynia - Praha(Bałtyk), Gdynia - Budapeszt(Varsovia).
Ale to wszystko to historia dość odległa, czyżby powrót takich relacji? Nie mam nic przeciwko, jak najbardziej jestem za rozwojem międzynarodowych połączeń Trójmiasta.
Będzie się E65 północ udrożniać to i więcej pociągów z południa będzie dojeżdżać do Trójmiasta to jest logiczne. Fajnie, że planują to też z pociągami międzynarodowymi.
Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie połączeń kolejowych Trójmiasto – Berlin przez Szczecin po zakończeniu wszystkich prac prowadzonych na trasie przejazdu pociągu. Parametry połączeń będą znane po ich wytrasowywaniu przez PKP Polskie Linie Kolejowe w ramach konstrukcji rocznego rozkładu jazdy. W szczególności kluczowym elementem jest modernizacja i elektryfikacja odcinka Szczecin Gumieńce – Angermuende po obu stronach granicy.
W wypowiedzi rzeczniczki kluczowe jest zdanie mówiące o tym, że pociągi z Gdańska do Berlina przez Szczecin ruszą “po zakończeniu wszystkich prac na trasie przejazdu pociągu”. Oznacza to jednak nie tylko zakończenie inwestycji od Berlina do Szczecina, ale także prac na linii kolejowej nr 202, od Gdyni do Słupska, gdzie trwa aktualnie dobudowa drugiego toru. Zgodnie z najnowszymi informacjami to zadanie ma zakończyć się pod koniec 2029 roku
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum