Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Następny
Pociągiem po Wrocławiu
Autor Wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 06-10-2013, 21:29   Debilny przystanek Wrocław-FAT Odpowiedz z cytatem

W związku z remontem wiaduktu kolejowego przy posterunku odgałęźnym Grabiszyn i ograniczoną przepustowością szlaków PLK chce wybudować tymczasowy przystanek (tak się go opisuje, z uwagi na przeznaczenie raczej będzie to stacja) koło FAT-u (ul. Klecińska), na którym będą kończyć bieg pociągi z kierunku Jeleniej Góry, Wałbrzycha. Pociągi dalekobieżne będą jeździły przez Wrocław Nadodrze.
Przykro mi, ale dla mnie jest to absurd. Rozumiem remont - jest potrzebny wiaduktowi, rozumiem utrudnienia w ruchu, ale ten pomysł jest rodem z psychiatryka. Wydać mnóstwo pieniędzy na niepotrzebny przystanek/stację (bo kawałek dalej jest Wrocław Zachodni), jednocześnie odstraszając pasażerów od kolei, bo dalej będą musieli jechać wrocławską komunikacją miejską, która do wydolnych i dobrze zorganizowanych nie należy. Ucieszy to tylko grupkę pasażerów, która pracuje nieopodal FAT-u.

Już to Nadodrze wydaje mi się całkiem sensowne - jest blisko centrum, można uruchomić specjalny tramwaj lub autobus Nadodrze - Wrocław Główny i nawet to jakoś może funkcjonować. Ale z tym FAT-em to jakaś paranoja, która sprawi, że pociągi będą jeździły puste. A tych, co twierdzą, że to tylko tymczasowe informuję, że jak ludzie odsuną się od pociągów, to prędko do nich nie wrócą. Dopiero co poprawiły się parametry linii a znowu dzieje się coś, co ją będzie skutecznie uwalać.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2013, 07:18    Odpowiedz z cytatem

Akurat tutaj zgodzić się nie mogę. Wrocław Zachodni jest na środku kompletnego zadupia, a projektowany przystanek będzie leżał w okolicy przystanku, z którego czas przejazdu tramwajem do większości punktów w mieście nie będzie się różnić od czasu przejazdu pociągiem do Dworca Głównego + jazda komunikacją miejską w inne miejsce. Przystanek Nadodrze fajna sprawa, ale dochodzi kwestia przepustowości, remontu okolic stacji Mikołajów itp. Muszę też zaznaczyć, że Nadodrze jest skomunikowane nieco gorzej niż będzie projektowany przystanek przy FAT. Wystarczy porównać, dokąd z jednego i drugiego da się bezpośrednio dojechać.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 07-10-2013, 12:10    Odpowiedz z cytatem

Wiem, gdzie leży Zachodni, ale nie wydaje mi się zbyt sensowny ten przystanek przy FAT. Co do skomunikowania - najlepiej, żeby były specjalne autobusy FAT - Dworzec Główny, ale kto za to zapłaci? Weźmy też pod uwagę przesiadkowiczów - oni nie pojadą pociągiem, jak mają być ganiani po całym Wrocławiu. A znając talent naszych kolei do informowania i ułatwiania życia podróżnym to będzie jeden wielki chaos.

_________________
PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2013, 12:37    Odpowiedz z cytatem

Ja sobie tego nie wyobrażam. Będzie jeden wielki kolejowy BURDEL Exclamation

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 07-10-2013, 16:13    Odpowiedz z cytatem

Niestety, nie da rady zdemontować wiaduktu we wtorek, a już w środę ułożyć nowego. Obiekt znajduje się w tak newralgicznym miejscu, że bez poważnych utrudnień się nie obejdzie. Gdyby miasto i peelka ruszyły trochę głową przed EURO2012, to wyłożyliby pieniądze na remont Świebodzkiego i problemu by dziś nie było.
Z przystanku przy FATcie ma odjeżdżać komunikacja zastępcza (nie regularne MPK), która ma dowozić pasażerów do dworca głównego.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2013, 17:25    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 nie dałoby rady tego zrobić na Świebodzkim? Byłoby to sensowniejsze rozwiązanie. Poza tym jeśli ma to być na FAT to komunikacja która z Głównego do FATu będzie dowozić pasażerów stanie się po prostu koniecznością. Poza tym zastanawia mnie jak oni chcą tam wszystkie składy do Wałbrzycha i JG pomieścić... Co gorsza jak tam niby mają dotrzeć wszystkie dalekobieżne, czyli TLK, IR i Kamieńczyk...

Wg mnie pomysł jest poroniony. O wiele lepiej by było przywrócić do życia Świebodzki. Jak znam życie to pewnie taniej by wyszło niż ta paranoja z FATem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Viljar Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Paź 2011
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2013, 17:34    Odpowiedz z cytatem

Ale czy Świebodzki da się w ogóle przywrócić do życia? Bo mnie się zdaje, że tam fragmentów sieci i szyn nie ma.

_________________
Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 07-10-2013, 18:40    Odpowiedz z cytatem

Na Świebodzki można dojechać tylko jednym czynnym torem, z którego korzysta obecnie Zakład Napraw Maszyn Spółki Dolkom we Wrocławiu.

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 07-10-2013, 18:58    Odpowiedz z cytatem

Starsi koledzy ciągle mi opowiadają o dawnych czasach. Wspominają , że gdy likwidowano Odcinek Drogowy Wrocław Świebodzki i zamykano stację o tej samej nazwie, tory wraz z całą infrastrukturą przyległą zasypano tonami żwiru, piachu i tłucznia. Serce im się krajało, gdy widzieli, że to o co tak dbali grzebano. A to nie były stare szyny i podkłady. Polecam film na youtube o nazwie "Parada na Świebodzkim". Nagrany w 1992 roku przedstawia jak prezentuje się stan infrastruktury na chwilę przed zamknięciem. Powiem tylko tyle - niejedna obecnie czynna stacja chciałaby tak wyglądać.
Gdyby nie ta idiotyczna decyzja o zasypaniu torów i lata degradacji całego obiektu przemienionego na największe siedlisko patologii w Polsce (zaraz po Stadionie XX-lecia) sytuacja nie byłaby tak skomplikowana. Niestety decyzje te podjęto i szybkie uruchomienie nawet tymczasowego ruchu na ten dworzec jest niemożliwe. Bez grubych milionów na całkowitą restaurację się nie obejdzie. A do tego czasu pasażerowie muszą się zadowolić przystankiem tymczasowym przy FATcie.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Flanker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Cze 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2013, 20:34    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 i to było chore. Symbol wręcz linii 274, Śląskiej Kolei Górskiej, dworzec położony w świetnym miejscu, perełka w skali Polski. Uważam że powinien zostać przywrócony. Może nie do ruchu codziennego, ale jako zapasowy dworzec na wypadek właśnie takich remontów. Tory i teren powinno dostać w użytkowanie KSK, mogliby tam trzymać swój tabor, organizować jakieś imprezy czy parady jak ta w 1992, po prostu zrobić skansen z prawdziwego zdarzenia. W budynku dworca dostać jakieś pomieszczenia, reszta mogłaby tak jak jest obecnie być dalej dzierżawiona najemcom. A tak legenda upada i coraz bardziej odchodzi w zapomnienie, a syf i targowisko trwają w najlepsze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-10-2013, 07:39    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK zamiast wywalać pieniądze w bezsensowny i nikomu niepotrzebny przystanek przy FAT powinny reaktywować Dworzec Świebodzki. Wbrew pozorom na to nie potrzeba gigantycznych funduszy, bowiem na początek wystarczy udrożnić dodatkowy tor (jeden jest przejezdny) i zrobić porządek na peronach.

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Virakocha
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-10-2013, 11:39   

@Modliszka

4 perony by stykły. Pytanie tylko czy służyłby ruchowi regionalnemu czy też dalekobieżnemu
Powrót do góry

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-10-2013, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Czyli dalekobieżne przez Odrą-zmiana czoła i dalej Gądów,Zachodni? Ciekawe czy kiedyś doczekamy się przystanku w okolicy Grabiszyńskiej. A co do Zachodniego to faktycznie w środku pola, podejrzewam, że korzystają z niego sporadycznie pracownicy POczty
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-12-2013, 18:56    Odpowiedz z cytatem

Od 1 czerwca 2013 r. ważny bilet MPK wystarczył, aby bez dodatkowych opłat jeździć pociągami osobowymi między wszystkimi stacjami we Wrocławiu. W 2014 roku nadal tak będzie.

Wszystkie strony - Miasto Wrocław, Koleje Dolnośląskie i Przewozy Regionalne - są zadowolone z efektów współpracy. W środę podpisały porozumienie o kontynuacji programu w roku 2014.

Więcej TUTAJ

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 19-05-2014, 17:50    Odpowiedz z cytatem

Koleją szybciej nad ulicami Wrocławia.

Podróż będzie szybsza bo we Wrocławiu trwa największa modernizacja mostu i wiaduktów kolejowych na linii E 59 Wroclaw – Poznań. Ponad ulicami miasta zmieniają się konstrukcje obiektów inżynieryjnych, tory i siec trakcyjna.

Więcej:

http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosci/19550/Koleja-szybciej-nad-ulicami-Wroclawia.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl