lolingpl, odpal sobie plakaty dla wszystkich miejscowości, przez które przejeżdża WOJAK SZWEJK, za wyjątkiem Staszowa, i przeczytaj dokładnie daty obowiązywania rozkładu. Dlaczego za wyjątkiem Staszowa? Odpowiedź bardzo prosta - nie generuje pustych pdfów dla miejscowości, w których nie ma ruchu pasażerskiego. Owszem, WOJAK jest w rozkładzie rocznym ale w zamknięciowym, który obowiązywał będzie do 8. marca 2014, już go nie ma. I właśnie ten rozkład jazdy jest kluczowy, bo wg niego pojadą pociągi, a nie według rocznego.
TLK Nida to niewypał, a zobaczcie ile lat jeżdził EX Nida i czasy się zmieniały, rozkłady również a Ex Nida zawsze jakoś sie trzymał na trasie Kielce - Gdynia. Miałem okazję czasem jechać tym pociągiem i frekwencja z Trójmiasta do Warszawy była niezła przez dobrych kilka lat. Gorzej bywało na odc.Warszawa - Kielce, ale też w sezonie wakacyjnym Nida miała dobre zapełnienia.
Ciekawe gdyby po modernizacji trasy Kielce - Radom - Warszawa i gotowej E65, przywrócić taki Ex, tańszy od Pendolino, skład wagonowy, kat. EIC. Czy to miałoby szanse utrzymania się.
Pamiętam jeszcze jak Nida był pośpiechem Kielce- Warszawa, a później ekspresem. Natomiast od czerwca 1993 roku jeździł expres Nida na trasie Kielce- Gdynia- Kielce na wagonach Trójmiejskich. Przyznam szczerze, że w tej relacji Nida miał sporo pasażerów w dni powszednie jak i w weekendy.Kiedy nastała konkurencja między spółkami Intercity a Przewozami Regionalnymi i z Kielc wyjeżdżał TLK Sienkiewicz (Przewozy Regionalne) ok 10-15 min przed Ex Nidą, a na Centralnym różnica była ok 5-10 minut to nie ma co się dziwić, że Nida woził powietrze ponieważ pasażer wybrał tańszy TLK. Natomiast w drodze powrotnej Nidę dali celowo okrężną trasą omijając Centralny i jeździł od Wschodniego przez Pilawę, Dęblin do Radomia pokonując trasę w ponad 2 godziny. A w tym samym czasie wyjeżdżał osobowy ze Wschodniego do Radomia przez Czachówek Południowy, Warkę do Radomia i przyjeżdżał wcześniej od expresu Nida.Przyznam szczerze, że to był główny pretekst do likwidacji ekspresu ponieważ z automatu stał się pociągiem nie rentownym i woził powietrze.W dobrych czasach Nidy pamiętam jak często jeździli rewizorzy, których później znałem z widzenia na trasie Kielce- Warszawa. Miał ten pociąg dobry czas Kielce 6.32- Warszaw Centralna 9.10, powrót Warszawa Centralna 17.25, przyjazd do Kielc 19.58.Pozdrawiam!
[ Dodano: 07-11-2013, 00:34 ]
Region Kielecki, Skarżyski i Radomski został pominięty w połączeniach dalekobieżnych z innymi regionami Polski i jednocześnie skazany na połączenia przesiadkowe w Warszawie.Pamiętam jak Kielce i Radom (oddzielne składy pociągów nocnych) miały bezpośrednie połączenia z Poznaniem i Szczecinem, które zostały zlikwidowane w latach 90.Oczywiście pisałem do osób które tworzą rozkład aby wydłużyć relację pociągu TLK Sienkiewicz z Kielc do Szczecina przez Skarżysko Kamienna- Radom- Dęblin- Pilawę- Warszawę Centralną- Kutno- Konin- Poznań główny- Krzyż-Szczecin główny a w sezonie letnim do Świnoujścia.Jeżeli chodzi o nasz region to sporo osób jeździ do Poznania czy Szczecina w delegację na studia i do rodziny więc TLK Sienkiewicz miałby sporo podróżnych bo w godzinach rannych jeżdżą osoby do Warszawy i z Warszawy dalej do Poznania i Szczecina.Zastanawiam się dlaczego połączenia do Poznania i Szczecina mają Lublin i Białystok a Kielce, Skarżysko i Radom nie mogą mieć połączenia z Pomorzem Zachodnim.Czasami mam wrażenie, że główne spółki PKP w Warszawie zapewniające pasażerom dostęp do usług nie są stworzone dla pasażerów tylko dla samych siebie? Uważam, że powinny one bardzo zwracać uwagę na sugestie większości pasażerów. Pozdrawiam!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum