Wagony do Helu zamiast w Pogorii będą kursowały na Wydmach. I ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz, mianowicie gdzie będą przepinać lokomotywy w Łebsku i Wydmach, skoro postoju w Lęborku brak?
No i proszę! PKP Intercity mnie prawie, prawie pozytywnie zaskoczyło Ciekawiło mnie ile wagonów będzie liczyć wakacyjny skład TLK "Ustronie" Kraków-Warszawa-Gdynia-Hel/Kołobrzeg. Patrzę dziś na oficjalne zestawienia i oczom nie wierzę - będzie jechać minimum 14 wagonów, z możliwością dołączenia w razie potrzeby (czytaj: codziennie w okresie wakacyjnym) dwóch kolejnych wagonów. Czyli będzie nie lada gratka, bo 16 wagonowy skład Gdzie to się pomieści na peronach w mniejszych miejscowościach? Czyżby rekord ostatnich lat pod względem długości regularnie kursującego pociągu, na dodatek jadącego przez calutką Polskę?
A czy skład musi się zmieść w perony? Znam pociąg co permanentnie regularnie nie mieści się w perony na znacznej części stacji, nawet obsługa zapowiada że 3 ostatnie zatrzymują się za peronem i wysiadających uprasza się o przejście na przód składu Nie powiem o który skład chodzi bo jeszcze urzędasy to przeczytają i się doczepią
Nie powiem o który skład chodzi bo jeszcze urzędasy to przeczytają i się doczepią
- dziękuję za komplement...
Taka sytuacja miała miejsce jeszcze niedawno jak jechałam "Pobrzeżem" Ha! Więc niniejszym "urzędasy" już wiedzą Poza tym jak wyobrażasz sobie przechodzenie do innego wagonu, skoro na obu końcach TLK "Ustronie" są (to znaczy będą w wakacje) sypialne i kuszetki?
Na szczęście nie jest to pociąg nocny więc i przejście do innych wagonów nie stanowi problemu (choć ja osobiście skaczę na tory)
A wycinanie postojów to nie metoda - metodą byłaby zmiana w systemie rezerwacji która polegałaby na tym, że ktoś kto kupuje bilet do stacji gdzie cały skład się nie mieści powinien dostać miejscówkę w wagonie który zatrzymuje się w peronie. Ot cała filozofia (oczywiście dotyczy to wyłącznie pociągów bez wagonów z miejscami do leżenia, chyba, że w obu kierunkach znajdują się one wyłącznie na przodzie składu). A jeśli się nie da - trudno, będzie się wysiadać tam gdzie się podjedzie. Jestem pewien, że większość pasażerów woli mieć pociąg nawet jak jest problem z wsiadaniem/wysiadaniem, niż patrzeć jak mu przejeżdżają bez zatrzymania.
Ostatnio zmieniony przez krzychu12231 dnia 13-06-2014, 15:24, w całości zmieniany 4 razy
Na trasie Ustronia to pewnie takich peronów jest więcej, na pewno zmieści się w Gdyni, Sopocie, Oliwie, Gdańsku Gł., Tczewie, Bydgoszczy, a dalej to nie wiem. WeWrzeszczu na bank nie da rady Przy czym wszystko zależy od tego jak mechanior blisko semafora stanie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum