PB: Brudne przetargi na czyszczenie wagonów PKP IC
W listopadzie „Radio Zet” doniosło o nieprawidłowościach w przetargach PKP Intercity na naprawę i czyszczenie wagonów. Z powodu afery stanowisko stracił członek zarządu spółki Tadeusz Matyla. "Puls Biznesu" opisuje wyniki audytu w spółce.
Jestem bardzo ciekaw kto wynosi z Biura Audytu i Kontroli PKP Intercity takie informacje (stanowiące tajemnicę przedsiębiorcy) do redakcji Pulsu Biznesu. Czyżby to zemsta wywalonego dyrektora? A może kretem jest ktoś inny nadal tam zatrudniony
Proponuję przeprowadzić kontrolę na okoliczność tego zdarzenia. Tylko, że jak skontrolować/ zaudytować audytorów i kontrolerów? Może ktoś z zewnątrz by się tego podjął...
Prezesie Malinowski źle się dzieje w BBK oj źle, baaardzo źle. Może czas na kompleksową restrukturyzację modnie nazywaną optymalizacją zatrudnienia
Na uwagę zasługuje fakt, że redaktorem naczelnym "TiK" jest Piotr Kazimierowski, najpierw zatrudniony w KŚ na stanowisku dyrektora zarządzającego, potem prezes spółki Silesia Rail.
Głównym zajęciem spółki w okresie od 1 września do 9 grudnia 2012 była budowa nowego, autorskiego systemu utrzymania czystości pociągów polegająca przede wszystkim na czyszczeniu, a nie rozmazywaniu brudną szmatą brudu po kontach pociągu.
No proszę, wszystko da się uzasadnić. "Autorski system utrzymania czystości" - idioci to kupują. Do utrzymania czystości potrzebne były udziały NEWAG-u w dwóch osobach: Nowy Sącz i Gliwice.
104 miliony złotych na czyszczenie stacji od peronów aż po dach
Kolej zrywa z brudem. Wiele prawdy jest w tych słowach. PKP i PKP PLK porozumiały się i perony będą tak czyste, jak wyremontowane stacje. – Nie spodziewamy się oszczędności. Zapłacimy za to, żeby było czysto – tłumaczy „Rynkowi Kolejowemu” wiceprezes PKP SA Piotr Ciżkowicz. Na utrzymanie czystości zostanie wydane prawie 104 mln zł.
Ile PKP Intercity zapłacą za utrzymanie w czystości taboru?
PKP Intercity podpisały umowy na świadczenie usług utrzymania w czystości taboru, w tym m.in. składów ED250. Ile za wykonywanie tych usług zapłaci przewoźnik?
Usługę utrzymania w czystości taboru kolejowego na terenie Zakładu Północnego będą świadczyć Kolejowe Zakłady Usługowe spółka z o.o. wraz z Zakłady Usługowo – Produkcyjno – Handlowe „Pomorze” sp. z o.o. wraz z Impel Cleaning Sp. z o.o. Dostaną za to od PKP Intercity 20 141 076,40 PLN netto.
Podobne usługi na terenie Zakładu Zachodniego świadczyć będzie ISS Facility Services Sp. z o.o. Wartość umowy to 12 171 720,80 PLN netto.
W Zakładzie Południowym pracować dla PKP Intercity będzie Konsorcjum w składzie Zakłady Usługowe „Południe” spółka z o.o. oraz Impel Cleaning Sp. z o.o. Dostanie od przewoźnika 24 795 322,08 PLN netto.
I wreszcie Pendolino. Za stacjonarne utrzymanie w czystości składów ED250 oraz usługę utrzymania w czystości składów w czasie jazdy tych jednostek odpowiadać będzie Impel Cleaning Sp. z o.o. PKP zapłacą 9 112 527,46 PLN netto.
Usługi będą wykonywane w nowym rozkładzie jazdy, a więc od 13 grudnia 2015 roku do 10 grudnia 2016 roku.
W zakresie części 5 przedmiotu zamówienia, tj. świadczenia usług utrzymania w czystości lokomotyw postępowanie zostało unieważnione.
W 2016 roku PKP Intercity wyda ponad 66 mln zł netto na utrzymanie w czystości taboru (bez lokomotyw). Jak świetny jest to biznes przeczytacie w naszym artykule "Firmy sprzątające na kolei a władze PKP":
A pociągi, tak jak pisałam w moich poprzednich postach jeżdżą brudne do granic możliwości. A to co dzieje się w Szczecinie (praktycznie codziennie korzystam z usług Przewozów Regionalnych, głównie na trasie do Świnoujścia) to już istny armagedon. Firma, która jest w tej chwili wykonawcą usług była już opisywana na tym forum. Krótko mówiąc prowizorka, teraz także poza Warszawą. Polecam zdjęcia taboru
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum