2h58min może nie będzie, ale nie patrzyłbym tak pesymistycznie, do nowego rozkładu powinna być już dwutorowka na calosci, może nie być skonczona stacja w Malborku no i pewnie wiele obiektow inżynierskich jak wiadukty czy przepusty
2h58 ma być osiągalne przy jeździe większości trasy prędkością 160 km/h. Po wprowadzeniu kabinówki drugiego stopnia na niektórych odcinkach E-65 będzie 200 km/h wtedy czas ma się skrócić do 2h38. Rzeczywiście ta modernizacja ciągnie się dość długo i w niepowalającym tempie. Nie wszędzie są porobione przepusty. Choć być może niektóre przepusty wcale nie będą ruszane. Bo na większości trasy będzie obowiązywać 160 km/h a do tego nie są potrzebne wiadukty czy tunele (patrz stara CMKa przed modernizacją, czy obecnie E-20, gdzie nie ma w większości skrzyżowań bezkolizyjnych a prędkość to 160 km/h na całej trasie właściwie).Nie wiem czy taniej nie wyszłoby wybudowanie zupełnie nowej linii kolejowej po nowym śladzie niż grzebanie się z moderną E-65. Natomiast, żeby ta prędkość 160 km/h była osiągnięta na większości E-65 to muszą być zapory porobione na przejazdach jednopoziomowych, przy dzikich skrzyżowaniach czekają nas zwolenienia.Od końca 2015 roku czyli za rok, zapowiadają wdrożenie systemu ETCS - 2 na większości E-65 i wtedy na 100 km linii kolejowej prędkość wzrośnie do 200 km/h
Na półtora miesiąca przed inauguracją Pendolino PKP Polskie Linie Kolejowe zamykają dla pociągów dalekobieżnych odcinek między Iławą i Tczewem. To kluczowa trasa, którą Pendolino ma jeździć od 14 grudnia.
Ciekawą kwestią wydaje się być objazd przez linię nr 218 Myślice-Szlachta (na odc. Prabuty-Kwidzyń). Sam planuję "zaliczyć" Pobrzeżem ww. fragment. oraz fragm. linii nr 207 Toruń-Malbork. Chodź oczywiście zdaję sobie sprawę, że dla pasażera to żadną atrakcją nie będzie, biorąc pod uwagę wydłużony czas przejazdu o ponad 130 min.
Zastanawia mnie obsługa trakcyjna Pobrzeża na odcinku Prabuty-Kwidzyń-Sztum-Malbork.
PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniają, że naprawa rozmytego podtorza w rejonie miejscowości Miłobądz niedaleko Tczewa postępuje zgodnie z planem i od nowego rozkładu pociągi nie będą już kursować objazdem przez Zajączkowo Tczewskie.
Nie jest to obecnie jedyny problem z linią nr 9, łączącą Warszawę z Gdańskiem, po której od połowy grudnia mają pojechać Pendolino. W rejonie Mleczewa, na trasie pomiędzy Malborkiem i Iławą, konieczna była zmiana technologii zabezpieczenia nasypu, przez co niezbędne jest wykonanie głębokich wykopów. W związku z tym, odcinek Dąbrowa Malborska – Mleczewo pod koniec października zamknięto całkowicie dla ruchu, a pociągi PKP Intercity skierowano na objazdy przez Olsztyn bądź Kwidzyn. W przypadku tego remontu, PLK twierdzi, że jeden tor ma być czynny w drugiej połowie listopada, a drugi w pierwszych dniach grudnia.
Do końca 2015 roku trasa Warszawa – Trójmiasto zostanie wyposażona w systemy zapewniające bezprzewodowe przekazywanie sygnałów z semaforów do kabiny maszynisty. Pozwoli to na przyśpieszenie pociągów do 200 km/h oraz skrócenie czasu przejazdu ze stolicy na wybrzeże do 2 godz. 37 min. – zapowiedziały PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK).
Ameryki nikt tutaj nie odkrył. Od dawna to było wiadome, że w grudniu tego roku pojedziemy do Gdańska w około 2h37 minut. Biorąc pod uwagę rezerwy czasowe to 2h30 minut i jesteśmy nad Motławą
14 grudnia jechałem pierwszym kursem EIC Premium z Warszawy do Gdańska i już było zwolnienie na wspomnianym odcinku, także naprawdę nic nowego. Weźmy pod uwagę, że tak naprawdę to rzutem na taśmę PLK się wyrobiła z tym odcinkiem, bo do 3 grudnia jedyne trzy pary pociągów kursujące z Warszawy do Trójmiasta po E-65 jechały objazdem przez Olsztyn i Kwidzyn.
Ale nawet mimo tego ograniczenia to wreszcie czas podróży z Warszawy nad Motławę nie przyprawia nikogo o dreszcze, bo niecałe 3 godziny można zajechać nad morze. Także w porównaniu do tego jak się jechało ostatnie kilka lat to jest naprawdę rewelacyjnie:-)
Miejmy nadzieję, że czas ten zgodnie z zapowiedziami ulegnie skróceniu do około 2h30 minut od grudnia 2015 roku kiedy to na odcinku Nasielsk-Działdowo pojedziemy 200 km/h
PLK wzmocni nasypy kolejowe na odcinku Malbork - Iława.
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie wzmocnienia podłoża nasypu kolejowego w określonych lokalizacjach linii kolejowej nr 9 na obszarze LCS Malbork. Szacunkowa całkowita wartość wynosi ponad 80 mln zł netto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum