Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 146, 147, 148  Następny
Rozkład jazdy 2014/15
Autor Wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 31-08-2015, 10:35    Odpowiedz z cytatem

No właśnie, więc dlaczego miałyby zniknąć? To jedyne sensowne pociągi PRów w całym regionie...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2015, 11:10    Odpowiedz z cytatem

Na pewno pozostaną, kwestia finansowania taboru ze środków z UE. Poza tymi pociągami na odcinku Wrocław - Rawicz faktycznie wchodzi KD.


Cytat:
sheva17, nie porównuj tego co było kilkanaście lat temu z teraźniejszością. Składy wagonowe na pociągach lokalnych powoli będą przechodzić do historii i zostaną zastępowane EZT.


To błąd. Potrzebne są też REGIO kursujące w długich relacjach i na nie składy wagonowe są odpowiednie.


Cytat:
Mogę się mylić, ale słyszałem że od grudnia jedynym Regio jeżdżącym na składzie wagonowym będzie Kamieńczyk.


Chyba jednak nie masz racji.


Cytat:
Ogólnie Rozkładowiec ma rację - wagonowce na trasach lokalnych będą zastępowane EZTami, bo to po prostu bardziej opłacalne. Wyjątek mogą stanowić bardzo obłożone trasy, gdzie muszą jeździć piętrusy (takie jak push-pulle KMów).


Ale nie chodzi o to tylko by wozić pasażerów najtańszym kosztem. Skoro nie ma kasy na IR to zorganizujmy chociaż długodystansowe IR.


Cytat:
No właśnie, więc dlaczego miałyby zniknąć? To jedyne sensowne pociągi PRów w całym regionie...


Dokładnie. To sensowny kierunek i w nim należy iść.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 31-08-2015, 11:17    Odpowiedz z cytatem

Wożenie ludzi starymi siódemkami z Vmax=120 km/h gdy linia pozwala na rozwinięcie prędkości 160 km/h ma być sensowne? To jest dobre (i wygodne dla pasażerów) rozwiązanie, ale niestety tylko tymczasowe. Te podpicowane 4E się za kilkanaście lat rozlecą...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2015, 12:38    Odpowiedz z cytatem

A ileż to składów osobowych jest wtrasowane na Vmax=160 km/h? Przy postojach co kilka kilometrów nie byłoby to zbyt ekonomiczne.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Wro Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Cze 2015
Skąd: Berlin/Wrocław

PostWysłany: 31-08-2015, 12:44    Odpowiedz z cytatem

Na razie na trasie Wrocław-Poznań to najlepsze składy w taryfie Regio. Od nowego RJ nie będzie żadnej lepszej opcji, bo Impulsy KD tylko do Rawicza.

Argument, że "za kilkanaście lat 4E się rozlecą" jest debilny - każdy tabor po kilkunastu latach wymaga naprawy głównej.

120 na tej trasie dla osobówki wystarczy, poza kilkoma odcikami nie ma się nawet za bardzo jak rozpędzić do 160 - różnica w czasie byłaby znikoma, a koszty dużo wyższe (poza tym PRy nie mają loków na 160).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2015, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Na razie na trasie Wrocław-Poznań to najlepsze składy w taryfie Regio. Od nowego RJ nie będzie żadnej lepszej opcji, bo Impulsy KD tylko do Rawicza.


Myślę, że każdy kto jechał wagonami Malboro nie ma wątpliwości jaki pociąg wybrać. Część osób z pełną premedytacją wybiera podróż tym właśnie pociągiem. Podejrzewam, że na trasie Wrocław - Rawicz poza składami KD pozostaną właśnie wagonowe REGIO. Ten kierunek powinien być rozszerzany.


Cytat:
Argument, że "za kilkanaście lat 4E się rozlecą" jest debilny - każdy tabor po kilkunastu latach wymaga naprawy głównej.


PR mają papugi, których stan jest bdb. Do tego czeskie loki uda się odesłać, ale zostają czekoladki, które mogłby obsługiwać wagonowe REGIO. PR mają na nie umowę do 2016 r.


Cytat:
120 na tej trasie dla osobówki wystarczy, poza kilkoma odcikami nie ma się nawet za bardzo jak rozpędzić do 160 - różnica w czasie byłaby znikoma, a koszty dużo wyższe (poza tym PRy nie mają loków na 160).


Ciekawe gdzie i po co miałby być rozpędzany skład do 160 km/h skoro za 2-3 km następna stacja. Argyment loków na 160 km/h mógłby mieć znaczenie przy składach IR, ewentaulnie przyspieszonych. Przy długodystnsowych REGIO taki argument to kpina. Pewne jest, że wagonowe REGIO byłby ciekawą alternatywą dla wielu pasażerów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 06-09-2015, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś się orientuje ile czasu przed odjazdem jest podstawiany IC San w Przemyślu? Wg rozkładu służbowego jest to godzina 3:25 czyli 10 min przed odjazdem, niemniej z tego co wiem to na różnych stacjach nie zawsze podstawianie odbywa się zgodnie z rozkładem służbowym. Pytam, bo chcemy ze znajomym zrobić małą wycieczkę na Podróżniku i czeka nas 2h czekania w nocy w Przemyślu, stąd im wcześniej miałby być podstawiony tym lepiej.

Przy okazji - czy dworzec Przemyśl Główny jest czynny całą dobę i czy jest tam jakaś ochrona, co by można było w miarę bezpiecznie te 2 godziny w nocy przesiedzieć?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Przemyślanin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Gru 2008
Skąd: Przemyśl

PostWysłany: 06-09-2015, 20:06    Odpowiedz z cytatem

krzychu12231, Składy zazwyczaj podstawiane są na 10 lub mniej minut przed odjazdem, a dworzec jest czynny całą dobę - ochrona dworca jak i Straż Ochrony Kolei też są i pilnują porządku. Także można bezpiecznie przesiedzieć w poczekalni te 2 godzinki.

_________________
Pozdrawiam z Przemyśla
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 06-09-2015, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Niedaleko dworca jest bardzo przyjemna knajpa całą dobę (dobrze widać jak się wjeżdża do Przemyśla).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009
Skąd: Poznań

PostWysłany: 06-09-2015, 20:34    Odpowiedz z cytatem

No to spoko, dzięki Panowie za info! Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 06-09-2015, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Tlk Olenka moglby miec niezla frekwencje, gdybt jezdzil w sobote rano z Krakowa w strone Bielska, a wracal w niedziele po poludniu.

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 06-09-2015, 23:29    Odpowiedz z cytatem

na podstawie czego przedstawiasz takie stanowisko

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-09-2015, 09:45   

Radek napisał/a:
Tlk Olenka moglby miec niezla frekwencje, gdybt jezdzil w sobote rano z Krakowa w strone Bielska, a wracal w niedziele po poludniu.

Cena blisko 2 x wyższa niż busy i autobusy (ponad 2 x droższy niż PR), czas przejazdu zbliżony lub dłuższy - na czy opierasz to stwierdzenie?
Powrót do góry

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 26-09-2015, 14:13   Korekta od 18 X Odpowiedz z cytatem

PLK opublikowała ostatnią tegoroczną korektę RJ, która wejdzie w życie 18 X.
Na razie są dostępne tablice RJ, wkrótce będą plakaty stacyjne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hugo Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sty 2010
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: 26-09-2015, 14:57    Odpowiedz z cytatem

Wracają pociągi na linii Katowice-Sędziszów-Katowice
Niektóre pociągi Regio na linii Kraków Główny- Tarnów- Kraków Główny już z krótszym czasem przejazdu w granicach 1:30 - 1:40
Odjazdy z Krakowa Głównego w kierunku Warszawy 11 minut po pełnej godzinie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 147 z 148 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... , 146, 147, 148  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl