Na pewno pozostaną, kwestia finansowania taboru ze środków z UE. Poza tymi pociągami na odcinku Wrocław - Rawicz faktycznie wchodzi KD.
Cytat:
sheva17, nie porównuj tego co było kilkanaście lat temu z teraźniejszością. Składy wagonowe na pociągach lokalnych powoli będą przechodzić do historii i zostaną zastępowane EZT.
To błąd. Potrzebne są też REGIO kursujące w długich relacjach i na nie składy wagonowe są odpowiednie.
Cytat:
Mogę się mylić, ale słyszałem że od grudnia jedynym Regio jeżdżącym na składzie wagonowym będzie Kamieńczyk.
Chyba jednak nie masz racji.
Cytat:
Ogólnie Rozkładowiec ma rację - wagonowce na trasach lokalnych będą zastępowane EZTami, bo to po prostu bardziej opłacalne. Wyjątek mogą stanowić bardzo obłożone trasy, gdzie muszą jeździć piętrusy (takie jak push-pulle KMów).
Ale nie chodzi o to tylko by wozić pasażerów najtańszym kosztem. Skoro nie ma kasy na IR to zorganizujmy chociaż długodystansowe IR.
Cytat:
No właśnie, więc dlaczego miałyby zniknąć? To jedyne sensowne pociągi PRów w całym regionie...
Dokładnie. To sensowny kierunek i w nim należy iść.
Wożenie ludzi starymi siódemkami z Vmax=120 km/h gdy linia pozwala na rozwinięcie prędkości 160 km/h ma być sensowne? To jest dobre (i wygodne dla pasażerów) rozwiązanie, ale niestety tylko tymczasowe. Te podpicowane 4E się za kilkanaście lat rozlecą...
Na razie na trasie Wrocław-Poznań to najlepsze składy w taryfie Regio. Od nowego RJ nie będzie żadnej lepszej opcji, bo Impulsy KD tylko do Rawicza.
Argument, że "za kilkanaście lat 4E się rozlecą" jest debilny - każdy tabor po kilkunastu latach wymaga naprawy głównej.
120 na tej trasie dla osobówki wystarczy, poza kilkoma odcikami nie ma się nawet za bardzo jak rozpędzić do 160 - różnica w czasie byłaby znikoma, a koszty dużo wyższe (poza tym PRy nie mają loków na 160).
Na razie na trasie Wrocław-Poznań to najlepsze składy w taryfie Regio. Od nowego RJ nie będzie żadnej lepszej opcji, bo Impulsy KD tylko do Rawicza.
Myślę, że każdy kto jechał wagonami Malboro nie ma wątpliwości jaki pociąg wybrać. Część osób z pełną premedytacją wybiera podróż tym właśnie pociągiem. Podejrzewam, że na trasie Wrocław - Rawicz poza składami KD pozostaną właśnie wagonowe REGIO. Ten kierunek powinien być rozszerzany.
Cytat:
Argument, że "za kilkanaście lat 4E się rozlecą" jest debilny - każdy tabor po kilkunastu latach wymaga naprawy głównej.
PR mają papugi, których stan jest bdb. Do tego czeskie loki uda się odesłać, ale zostają czekoladki, które mogłby obsługiwać wagonowe REGIO. PR mają na nie umowę do 2016 r.
Cytat:
120 na tej trasie dla osobówki wystarczy, poza kilkoma odcikami nie ma się nawet za bardzo jak rozpędzić do 160 - różnica w czasie byłaby znikoma, a koszty dużo wyższe (poza tym PRy nie mają loków na 160).
Ciekawe gdzie i po co miałby być rozpędzany skład do 160 km/h skoro za 2-3 km następna stacja. Argyment loków na 160 km/h mógłby mieć znaczenie przy składach IR, ewentaulnie przyspieszonych. Przy długodystnsowych REGIO taki argument to kpina. Pewne jest, że wagonowe REGIO byłby ciekawą alternatywą dla wielu pasażerów.
Czy ktoś się orientuje ile czasu przed odjazdem jest podstawiany IC San w Przemyślu? Wg rozkładu służbowego jest to godzina 3:25 czyli 10 min przed odjazdem, niemniej z tego co wiem to na różnych stacjach nie zawsze podstawianie odbywa się zgodnie z rozkładem służbowym. Pytam, bo chcemy ze znajomym zrobić małą wycieczkę na Podróżniku i czeka nas 2h czekania w nocy w Przemyślu, stąd im wcześniej miałby być podstawiony tym lepiej.
Przy okazji - czy dworzec Przemyśl Główny jest czynny całą dobę i czy jest tam jakaś ochrona, co by można było w miarę bezpiecznie te 2 godziny w nocy przesiedzieć?
krzychu12231, Składy zazwyczaj podstawiane są na 10 lub mniej minut przed odjazdem, a dworzec jest czynny całą dobę - ochrona dworca jak i Straż Ochrony Kolei też są i pilnują porządku. Także można bezpiecznie przesiedzieć w poczekalni te 2 godzinki.
Wracają pociągi na linii Katowice-Sędziszów-Katowice
Niektóre pociągi Regio na linii Kraków Główny- Tarnów- Kraków Główny już z krótszym czasem przejazdu w granicach 1:30 - 1:40
Odjazdy z Krakowa Głównego w kierunku Warszawy 11 minut po pełnej godzinie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum