To 1. klopot Czesko / Polski! i drugi klopot od nowego rozkladu ponowu bede Wroclaw - Praga zle lanczenie. Ostalo tylko osobowe i przesadki. prosto niedoczekame sie pospieszniego pociagu Wroclaw - Klodzko - Czechy?
Jezeli juz EC 113 Porta Moravica linie Praha - Bohumín - Wodzislaw Sl. - Rybnik - Katowice - Warszawa to niedalo sie skombinowac cos Wodzislaw Sl. lub Rybnik - Wroclaw pospieszny, To trzeba jechac ponowu Praha - Pardubice, przesadka - Pardubice - Ústí nad Orlicí i nastempna przesadka do osobowke Ústí nad Orlicí Wroclaw. Fakticznie sie chce plakacz ile skrocilo sie czasu podrozniego Praha - Berlin , Praha - Bratislava/Wienna, tyle do tej Polski bede objazdu Zebrzydowice - Katowice czas podrozny gorsze i nik nierozmyszlal nad lancznikem do Wroclawia.....
Może i wstyd, może i nie wstyd. Ta linia dla Polaków ma marginalne znaczenie (o ile ma jakiekolwiek). To Niemcom i Czechom zależy na szybkim przemieszczeniu się między sobą, zatem to w ich interesie jest remont tej linii, ergo powinni sami sfinansować i przeprowadzić remont.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 16-11-2015, 21:16
Bartuś,
Cytat:
Češi a Němci Polsku nabídli, že by opravu zaplatili ze svého a poté ji i udržovali. „Polská strana však tuto možnost nakonec z důvodu složitých právních vztahů odmítla a požaduje, aby veškerá práva byla ponechána polským organizacím,“ uvedl Zdeněk Neusar z ministerstva dopravy. Poláci na trati nemají prakticky žádný zájem: vlaky tu nezastavují a není ani napojena na další železniční síť v Polsku.
Czyli Czesi i Niemcy zaoferowali, że zapłacą za naprawę a następnie będą utrzymywać, ale z polskiej strony "niedasię". Nie broń, nie warto.
Marcel Štancl,
Z 4 połączeń przez granicę w Międzylesiu tylko 2 będą bezpośrednie do Usti i te mają połączenia tylko z 1 przesiadką (nie dotyczy porannego z Pardubic) dwa pozostałe, to konieczność przesiadki w Lichkovie (w kierunku Czech bardzo niefortunna) lub Kłodzku.
Ta linia dla Polaków ma marginalne znaczenie ? W tym niezgadam sie ! To wielka pomylka kto przeskadza PKP Regio w lanczeniu Zgorzelec - Zittau - Liberec?
Niestety ten zakątek Polski ma generalnie marginalne znaczenie dla decydentów z Warszawy. Brak druta do Zgorzelca i jakichkolwiek połączeń dalekobieżnych do Czech czy Niemiec jest tego najbardziej wymownym przykładem.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-11-2015, 09:16
Marcel Štancl napisał/a:
Ta linia dla Polaków ma marginalne znaczenie ? W tym niezgadam sie ! To wielka pomylka kto przeskadza PKP Regio w lanczeniu Zgorzelec - Zittau - Liberec?
No ma marginalne, nie ma co czarować rzeczywistości. Połączenia Zittau - Liberec są, a z Zittau da się dojechać do Gorlitz
dddbb, Marginalne tylko dlatego, że te miejscowości są na granicy Polski, daleko od Warszawy? Jakie kryteria stosujesz do zdefiniowania "marginalności"? I jak to jest, że w Czechach i Niemczech te wszystkie "marginalne" połączenia funkcjonują i cieszą się dobrą frekwencją?
No są na marginesie. A polityka jest taka, żeby likwidować co się da....
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-11-2015, 12:39
MK_Wro napisał/a:
dddbb, Marginalne tylko dlatego, że te miejscowości są na granicy Polski, daleko od Warszawy? Jakie kryteria stosujesz do zdefiniowania "marginalności"? I jak to jest, że w Czechach i Niemczech te wszystkie "marginalne" połączenia funkcjonują i cieszą się dobrą frekwencją?
Linia, której mówimy, łączy Niemcy z Czechami (niewielki Porajów to chyba jedyna miejscowość na trasie), nie ma wręcz żadnego znaczenia dla komunikacji wewnętrznej. Co nie oznacza, że PLK powinna utrzymywać tam przyzwoitą prędkość, skoro bierze za to kasę
1 km jest tez Wioska Kopaczow i ine tez Bogatynia dala by sie skomunikwac s ta linia przes autobus regionalny. Ogolnie prosto nik sie tym nieinteresuje
Juz byla ochota Niemcow i Czechow srobic przystanek Porajow za swoje peniadze. By mogli polski podrozny podrozowac priwatnymi pociagami do Niemiec i Czech. Bo maja tam mogliwosczi prace , zakupow i zabawe. Liberec , Zittau i ine. Przeciw mozno srobic obsluge busami z wsytkich wiosek okoloice (Kopaczow, Zawidow) i ine do przystanku Porajów. na przystanku Porajow dlja polskich mieszkancow mozno bylo by wsadac do pociagow w ramach tarifu EURONISE Ticket (Libnet) i podrozowac do Zgorzelca i dalej do polski. Przeciw moze polski grazdan bycz w priwatnym pociagu.
Klopot PKP niechca slychac o przystanku porajow i niechca ulatwic Polskim ludziam zicie w okolici. I tak radszej robia klopot tez Niemcom i Czechom.
Marcel Štancl, to bardzo dobre pomysły, niestety my w Polsce od czasów pierwszej reformy Balcerowicza konsekwentnie "budujemy drugą Amerykę", gdzie każdy ma święte prawo do posiadania własnego samochodu, a pieniądze na kolej to "marnowanie środków publicznych".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum