http://www.zelpage.cz/zpravy/9550 juz mame i wytlumaczene. Jedinym - jest ze tu niema lanczenie zagraniczne... i tak milo ze jelenia Góra - Warszawa bede szibczej. Po Czekej stronie Liberec - harrachov tez cos zrobilo sie.
[ Dodano: 29-11-2015, 08:47 ]
Warszawa - Wroclaw czas podrozny 3:28! Po co PKP nie wypozica siebie na Testy Pendolino s wychylnym systemom , Mojim zdaniem bylo by szybczej? i juz niemowim o tym ze Warszawa - Katowice - Praga 8 godzin jazdy. Warszawa - Wroclaw - Praga tyle nic niezrobilo sie dlja skrocenia czasu podrozniego. Zwykla Epoka EP09 Wroclaw - Praga na pospieszny Wroclaw - Klodzko - Letohrad - Pardubice - Praga bez zbytnych przistankow powina byc szibczej .......
Marcel Štancl, to są pytania na które prawdopodobnie znają odpowiedzi tylko najstarsi mędrcy z Żelaznej... Dlaczego nikt nie myśli o połączeniach Warszawa-Wrocław-Praga/Drezno jest jedną z tych zagadek.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-11-2015, 09:49
O ile połączenie do Drezna można wytłumaczyć brakiem druta od Węglińca, to braku połączenia do Pragi przez Międzylesie nie mam pomysłu jakie może być wytłumaczenie. Chociaż przez Międzylesie widziałbym bardziej połączenie Praga - Szczecin/Gdynia (dawny Bałtyk) niż do Warszawy. Jednak naturalna i chyba najkrótsza trasa łącząca Pragę z Warszawą wiedzie przez Bohumin i Katowice.
Rozkładowiec, Weź mapę i narysuj prostą linię między Warszawą a Pragą. Zgadnij jakie miasto będzie zaraz pośrodku. Nie są to Katowice.
Oczywiście, że tory przez Wrocław nie lecą prosto. Ale w trasie przez Katowice nie ma absolutnie nic "naturalnego". Ot, tak po prostu zawsze było, to i tak zostało. Wrocław na tej trasie wygenerowałby też większy potok niż Katowice. No ale to jest walenie grochem o ścianę.
Wroclaw ponad 700 000 mieszkancow s przesadkami do Walbrzycaha i ine i lodz zamalo podroznych generuje? I ktos mowi Baltyk tylko do Pragi, po co nie wagon bezprostredny Praha - Plzeň (Pilzno) Munchen (Monachium)?
Rozkładowiec, Weź mapę i narysuj prostą linię między Warszawą a Pragą. Zgadnij jakie miasto będzie zaraz pośrodku. Nie są to Katowice.
Oczywiście, że tory przez Wrocław nie lecą prosto. Ale w trasie przez Katowice nie ma absolutnie nic "naturalnego". Ot, tak po prostu zawsze było, to i tak zostało. Wrocław na tej trasie wygenerowałby też większy potok niż Katowice. No ale to jest walenie grochem o ścianę.
Chodzi o to że z Warszawy do Pragi najszybszą trasą jest linia przez Katowice. W dodatku umówmy się że Warszawa już się tak mocno nachleptała połączeń miedzynarodowych że każde kolejne następne jest niepotrzebne.
Z tego powodu połączenie Gdynia-Praga p. Wrocław wydaje się najbardziej optymalnym rozwiązaniem.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-11-2015, 21:25
MK_Wro, Bartuś Ci już wytłumaczył na czym to polega i oczywiście w pełni się z nim zgadzam. Takie połączenie będzie przydatne jako połączenie z Wrocławia do Pragi, a nie do Warszawy. Jaka to różnica dla podróżnego z Wrocławia czy pociąg do Pragi jedzie z Warszawy czy Pomorza? A przy połączeniu z Pomorza zyskują Poznań, Bydgoszcz i Gdynia, oraz Szczecin, do którego bym dostawił grupę wagonów, czyli pełna relacja w jakiej kiedyś jeździł Bałtyk.
Bartuś, Rozkładowiec, trasa przez Katowice najszybsza? Spokojnie dałoby się uzyskać bardzo podobny czas przejazdu przez Wrocław, nawet na obecnej infrastrukturze. 3:40 do Wrocławia i nieco ponad 4h Wrocław-Praga jest osiągalne. I nie trzeba by dokładać połączeń, po prostu można puścić jedno z istniejących przez Wrocław. Gdynia-Wrocław-Praga też oczywiście miałoby sens, i czas przejazdu z Pragi nad morze byłby dla Czechów dosyć atrakcyjny, w sam raz na połączenie nocne (nieco ponad 9h).
Wrocław-Praga meniej 4 godziny od nowego rozkladu skrocenie czasu podrozniego na glównej liniji Praha - Ústí nad Orlicí. Ústí nad Orlicí - Miedzylesye niawiadomo bo wsytko osobowke ktore zatrimaja wsytke dupi.
MK_Wro, skoro upierasz się przy połączeniu Warszawa - Praha via Wrocław, to mam do Ciebie dwa pytania:
1. Dla kogo (oprócz wrocławian) miałby ten pociąg być?
2. Którędy według Ciebie miałby ten pociąg miedzy Wrocławiem a Warszawą jechać?
Dlja mnie naprzyklad! Z Pragi do Wroclawja nik niejade bo 2 przesadki i czas podrozny ponad 5 godzin to na g-ó-w-n-o!
Pasowal by odjazd Praha 6 godzin przijazd Wroclaw 10 godzin ranek. poworot 20 godzin Wroclaw i przijazd 24 godzin do Pragi. Myszle ze tak podobalo by sie Czechom trzeba bylo by odwrotnie dlja Polakow ranek szybko do Pragi i wieczerom poworot.
Rozkładowiec, co za dziwne pytanie: a dla kogo teraz są pociągi Warszawa-Praga? Myślę, że dla Warszawiaków i Prażan na przykład. Dlaczego to by się miało nagle zmienić po przetrasowaniu przez Wrocław, jeśli czas jazdy byłby podobny jak przez Katowice? Między Wrocławiem a Warszawą musiałby jechać najszybszą trasą oczywiście, tak jak wszystkie EIC.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-11-2015, 22:29
MK_Wro, no więc właśnie. Znając IC na pewno by nie uruchomiły dwóch pociągów przez Wrocław - jednego do Warszawy i drugiego na Pomorze, dlatego należało by się skupić na połączeniu dla Prażan, Wrocławian, Poznanian, Bydgoszczan, Gdańszczan, Szczecinian i wszystkiego co po drodze, którego obecnie brakuje. Pytanie tylko, jakie połączenie by miało większy sens - nocne czy dzienne.
Rozkładowiec, moim zdaniem nocne, bo z Pragi do Gdyni byłoby około 9h minimum. To jednak trochę długo jak na dzienne. No ale to są rozważania teoretyczne, bo IC w ostatnich latach postanowiło uwalić wszystkie międzynarodowe, które omijają Warszawę. Poza ogryzkiem Wrocław-Lwów, aż dziwne, że się ostał.
Linie Berlin/Drezno-Wrocław-Kraków i Praga-Wrocław-Gdynia to mogłyby być żyły złota dla IC. Ale na żadnej z tych tras nie ma Warszawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum