W związku z awariami taboru należącego do spółki Przewozy Regionalne występują utrudnienia na szlakach kolejowych Dolnego Śląska. Wcześniej odwołanych zostało kilkanaście pociągów na okres 13-31 grudnia. Dziś doszły kolejne odwołania.
W dniu 20 grudnia, oprócz odwołanych w zeszłym tygodniu połączeń, zostaną odwołane dodatkowo następujące pociągi:
- poc. 66438 Głogów (6:06) – Wrocław Główny (7:59),
- poc. 60725 Jelcz Laskowice (6:50) – Wrocław Główny (7:35),
- poc. 60623 Oleśnica (4:59) – Wrocław Główny (5:49) – Jelcz Laskowice (6:47) na odcinku Oleśnica - Wrocław Główny,
- poc. 69630 Węgliniec (5:45) – Jelenia Góra (7:28) - za pociąg zostanie uruchomiona autobusowa komunikacja zastępcza
Czy ktoś z DZPR mógłby się odnieść do informacji o sytuacji taborowej, zawartej w jednym z artykułów:
Czy wreszcie będą wyższe kary za spóźnienia pociągów?
[...]
Z 98 składów, jakimi dysponuje spółka, w czwartek na trasy wyjechało tylko 58. - 17 z nich stoi nieużytkowanych, choć są technicznie sprawne. Nie mają natomiast ważnych przeglądów[...] Źródło: GW Wrocław
Kontynuując wątek zaczęty przez kol. Beatrycze, proponuję przeniesienie do innego tematu, żeby moderacja nie usunęła ciekawych spostrzeżeń tylko za do że są w nieodpowiednim temacie
Beatrycze napisał/a:
Wątek może nieodpowiedni, ale zapytam tutaj. Powiedzcie mi jak to jest, że KD i PR Wrocław wykonują podobną pracę eksploatacyjną, przy czym KD zatrudniają ok. 300 osób, a PR Wrocław zatrudnia ok. 650 osób. Kto tu jest bardziej nieudolny, a raczej bardziej nierentowny i kwalifikujący się do natychmiastowej likwidacji?
PR Wrocław obsługuje na Dolnym Śląsku następujące linie:
Pozostałe linie obsługują sąsiednie zakłady PR, tj.
Wrocław - Opole (PR Opole)
Żagań - Legnica (PR Zielona Góra do spółki z KD)
Żary - Węgliniec - Jelenia Góra (PR Zielona Góra do spółki z KD)
Do obsługi połączeń realizowanych przez PR Wrocław wystarczy max 300 osób (analogia do KD). Co w takim razie we wrocławskim oddziale PR robi 650-osobowa armia ludzi i ile z nich to tzw. biurwa?
Uważam, że w administracji KD jest przerost zatrudnienia, ale to co jest w PR Wrocław w pale się nie mieści! I dziwicie się, że UMWD traktuje PR jako zło koniecznie? Przecież gdyby to ode mnie zależało to pogoniłabym PR z Dolnego Śląska na zbity pysk, ze względu na miliony publicznych pieniędzy jakie przeżera bezproduktywna załoga PR Wrocław. Normalna, prywatna firma przewozowa z tak gigantycznym przerostem zatrudnienia (głównie w administracji!) nie miałaby racji bytu - zbankrutowałaby w ciągu tygodnia! A Przewozy Regionalne nie dość, że sobie spokojnie funkcjonują za nasze podatki to jeszcze szantażują marszałków likwidacją połączeń, a pasażerów straszą strajkiem. Największe kuriozum stanowi sąsiednia Opolszczyzna, gdzie PR Opole otrzyma wyższą dotację z gwarancją na 5 lat, w zamian za likwidację 24% połączeń. Przecież to jest jakiś absurd!
Akurat w PR Wrocław do natychmiastowej likwidacji to kierowane są pociągi, tak jak to było przy okazji korekty kwietniowej. W uwalonym REGIO do Głogowa po 14, skróconym teraz do Wołowa frekwencja chyba dwukrotnie (a może i więcej) spadła (I co, o to wam chodziło? Myśleliście że jak skrócicie relację to więcej ludzi będzie jeździć?), a takich przypadków po ostatniej korekcie można mnożyć.
Generalnie to bez pasażerów PR Wrocław świetnie by funkcjonował, czego koncertowy pokaz będziemy mieli już w najbliższy poniedziałek, gdy pół Dolnego Śląska będzie kolejowo odcięte od stolicy województwa a pasażerowie na chwilę obecną nawet nie są o tym informowani.
Nota bene kto mi zwróci odpowiednią część pieniędzy za zakupiony bilet miesięczny, gdy PR-y chcą bezczelnie złamać umowę na przewóz którą stanowi mój bilet?
Związkowcy z PR Wrocław tym strajkiem mogą przybić sobie gwóźdź do trumny. Wróble na mieście ćwierkają, że centrala PR-ów na gwałt potrzebująca gotówki wynajmie kible KD za żywą gotówkę, a cały PR Wrocław poleci w kosmos.
Dowiedziałem się, że wyremontowana jednostka z PR Wrocław (numer : EN57-780), z rewizją dokonaną później za pieniądze UMWD (czyli dolnośląskich podatników) została właśnie przepisana... do PR Bydgoszcz i będzie teraz wozić ludzi w Kujawsko-Pomorskim. Poniżej zdjęcia, o co chodzi. Inne wyremontowane jednostki o numerach 815, 820 i 2046 podobnież gniją w krzakach jako odstawione do zapasu.
PR Wrocław w tym czasie wozi swoich pasażerów nieraz najgorszym szrotem, opisywałem to już w innym wątku. Przykładowo na dzisiejszym REGIO o numerze 76410 z Zielonej Góry do Wrocławia jedzie czerwono-czarny zardzewiały trup... Ile jeszcze ten patologiczny zakład musi stracić pasażerów i połączeń, żeby w końcu zaczęli cenić to co mają ?
Żeby nie było że tylko narzekam. Cieszę się że przynajmniej wyzbyto się cudeniek techniki 012 i 022. Kto raz tym jechał długo takiej podróży nie zapomni
sZakOOu, latem jechałem IR "Spodek" do Katowic i też był EZT w dolnośląskich barwach.
Uważam, że jednostki zmodernizowane za pieniądze UMWD (czyli za podatki Dolnoślązaków) powinny być na stanie PR Wrocław i jeździć przede wszystkim po Dolnym Śląsku. Skoro PR robią z nimi co chcą to widocznie UMWD ma to w d... Tak więc pretensje raczej do polityków i urzędników z UMWD a nie do kolejarzy z PR.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
W rozkładzie jazdy jest podane że wszystkie 7 par w rel. Wrocław-Zielona Góra mają jeździć na zmodernizowanym taborze (kiblach EN57AL które we Wrocławiu już są, 4 sztuki zdaje się).
Problem w tym że poza jedynym obiegiem zestawianym przez zakład lubuski (2 pociągi) ani jeden dolnośląski EN57AL nie wyjechał z rozkładowym pociągiem na Nadodrzankę, mimo iż przewiduje to umowa między Przewozami Regionalnymi a UMWD i UMWL! Mało tego, dyspozytorzy PR Wrocław widać są w świetnym humorze, skoro w ostatni wtorek wypuszczono jako REGIO do Zielonej Góry złoma z plastikowymi siedzeniami. To mają być te wasze rozreklamowane klimatyzowane składy, o których trąbicie od paru tygodni? Może wpiszcie w RJ "Puszczamy najgorszy złom jaki tylko mamy", wtedy to będzie zgodne z prawdą.
Wiem że na to forum zaglądają pracownicy PR Wrocław. Tylko tak piszę, że fajnie by było, gdyby do końca grudnia tabor na wszystkich połączeniach Wrocław-ZG był zgodny z rozkładem jazdy, propagandą ze strony PR-ów a także umowami podpisanymi między Waszą spółką a UMWL i UMWD. Pasażerowie naprawdę to widzą i nie trzeba dużo żeby o takich działaniach dowiedziały się Urzędy Marszałkowskie, UTK i UOKiK. Samorządy podpisują z wami długoletnią umowę a wy tylko w kulki lecicie.
Kolego zgodzę się z tobą w temacie ze wszystkie 7 par w rel. Wrocław-Zielona Góra mają jeździć na zmodernizowanym taborze i pewnie na przełomie roku tak się stanie .
Tylko nie rozumiem skąd takie oburzenie u Ciebie , jeśli jesteś taki obeznany w temacie to napisz o jakich długoletnich umowach z samorządem Dolnośląskich piszesz.
Czy masz na myśli obecny system trzymiesięcznego podpisywania umów z PR Wrocław jaki miał miejsce w tym roku , czy może obecny którego nie ma .
Tzn. ze obecnie nie ma żadnej umowy podpisanej miedzy marszałkiem a PR Wrocław !!!!!!
Zakład Przewozów Regionalnych Wrocław obecnie wykonuje przewozy bez umowy i pewnie jeśli
nawet jakaś zostanie podpisana to na max 3 miesiące.
Porównując to do KD z umową na 8 lat to dalej komentować mi się tego nie chcę .
W województwie w którym zamawiającym i wykonującym przewozy jest ten sam właściciel i zleca je z góry bez przetargu nie miejsca dla PR Wrocław i pewnie nie długo nawet te zmodernizowane jednostki zostaną przekazane do innych województw min. dla Wielkopolski gdzie marszałek Wielkopolski traktuje na równi swoją spółkę i PR i z obiema spółkami podpisał umowy na 5 lat.
– Na chwilę obecną samorząd ma podpisane umowy na 5 i 6 lat z Dolnośląskim Oddziałem Przewozów Regionalnych, dotyczące realizacji przewozów z wykorzystaniem taboru zmodernizowanego ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zgodnie z umowami, pociągi kursują w relacjach Wrocław Gł. – Poznań, Szklarska Poręba Górna – Poznań Gł., Kłodzko Gł. – Leszno i Wrocław Gł. – Głogów/ Zielona Góra – napisał w odpowiedzi Wojciech Zdanowski, Dyrektor Departamentu Infrastruktury UMWD
"Umowa o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego - wojewódzkie kolejowe przewozy pasażerskie o charakterze międzyregionalnym realizowane w owjewództwie dolnośląskim taborem zmodernizowanym w ramach zadania współfinansowanego w ramach umowy POIiŚ 7.1-46 "Modernizacja elektrycznych zespółów trakcyjnych" w okresie od 01.01.2015 do 31.12.2020
Już kończy się rok od 1.01.2015 a PR Wrocław leci sobie w kulki.
Cytat:
Pewnie nie długo nawet te zmodernizowane jednostki zostaną przekazane do innych województw min. dla Wielkopolski gdzie marszałek Wielkopolski traktuje na równi swoją spółkę i PR i z obiema spółkami podpisał umowy na 5 lat.
I bardzo dobrze! Niech wydają swój najlepszy tabor Poznaniakom, może to będzie powód to do tego żeby wypowiedzieć nawet te 5-6 letnie umowy na Wrocław-Poznań, Wrocław-Zielona Góra i Leszno-Kłodzko, co będzie gwoździem do trumny dolnośląskich Przewozów Regionalnych. Przynajmniej nie będzie trzeba utrzymywać PR-owskiej biurokracji z siedzibą w Warszawie i w Poznaniu (może to dlatego dziwnym trafem "problemy" ze zmodernizowanym taborem nie dotyczą jedynej i słusznej w PR Wrocław linii 271, gdzie tygrysy jeżdża nawet w dwuskładach").
Mam tylko nadzieję że gdy będzie (bardzo słusznie) upadał PR Wrocław, to wielu wartościowych, dobrych i doświadczonych pracowników zostanie przejętych przez KD.
Ostatnio zmieniony przez Bartuś dnia 22-12-2015, 15:19, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum