Wysłany: 30-07-2015, 17:53 Przyszłość kolejowa Gorzowa
Właśnie ważą się losy kolei w Gorzowie na następne dziesięciolecia, a właściwie na....zawsze. Jeżeli w przyszłej perspektywie unijnej pieniądze nie popłyną na Ostbahn, to Gorzów już nigdy nie zmieni swojego statusu kolejowego trzeciego świata. Elektryfikacja i modernizacja linii 203 Kostrzyn-Krzyż włączając w to oczywiście etsakadę to minimum. Oczywiście, teoretycznie, w normalnym kraju, niestety nie w Polsce i nie w województwie lubuskim, nie ma większego problemu czy linia jest pod drutem, czy nie. Ale w naszych polsko-lubuskich realiach niestety ma to kolosalne znaczenie. Otóż na linii gdzie są największe potoki podróżnych w komunikacji regionalnej, kursują dwuczłonowe SZTy, które są za generalnie za małe i jest ich za mało. Województwo Lubuskie jest za biedne, żeby kupić więcej i większych SZTów. Z drugiej strony kupiło 4-o członowe Impulsy, które kursują na linii, gdzie te potoki są mniejsze. Już mi się nie chce wspominać Babimostu i pieniędzy tam płynących....Z kolejnej strony jest IC, które zakupiło oszałamiającą ilość 10 szt nowych lokomotyw spalinowych, z których może jedna trafi do Krzyża. Czyli jeśli chodzi o tabor spalinowy, to wniosek jest jeden - jest go za mało i jest za mały (SZTy), żeby stworzyć rozsądną ofertę. I bez elektryfikacji tak już zostanie NA ZAWSZE....Tymczasem samych kibli jest jeszcze pod dostatkiem i przynajmniej do Poznania mogło być więcej połączeń.
Dlatego, po pierwsze koniecznie wysyłajcie swoje uwagi do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju do Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku, z naciskiem na elektryfikację linii 203. Poniżej przydatne linki:
https://www.facebook.com/kolejgorzowska - informacje o tym co napisać w swoich uwagach
http://mir.bip.gov.pl/ogloszenia-i-obwieszczenia-transport/22773_konsultacje-publiczne.html - strona do konsultacji.
Wspomagajcie też jak można Arrivę aby projekt pociągu Toruń - Bydgoszcz - Piła - Krzyż - Kostrzyn - Berlin wszedł w życie - więcej też na https://www.facebook.com/kolejgorzowska
Z innych spraw, to ciekawi mnie czy technicznie byłaby możliwość zbudowania drugiego toru przy peronie drugim w Gorzowie, tak aby był on przedłużeniem linii zbąszyneckiej. W ten sposób można by raz na zawsze zamknąć perony 3 i 4 i stary dworzec myśliborski z jego obskurnym i za długim przejściem podziemnym, oszczędzając długofalowo na utrzymaniu, ochronie, itp. A delikatnie mówiąc ta część dworca do reprezentacyjnych nie należy - wygląda tragicznie, a dojście do peronu 4 to jakiś koszmar.
Do Krzyża przewidziano 3 GAMY, tylko Ty mi powiedz, co one tam u Was będą robić? Na razie mają szansę pojechać coś ponad 100km dziennie. Nie wiesz, jak bogate plany ma Intercity, że potrzeba do tego 3 lokomotyw?
Skąd wziąłeś te 3 Gamy dla Krzyża? Ma być jedna.
Na razie 3 sztuki to miały być w Rzeszowie właśnie, a ze względu na awaryjność
pojechała tam jeszcze czwarta, która nota bene miała mieć przydział do Krzyża właśnie.
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
Wysłany: 17-11-2016, 17:51 Re: Przyszłość kolejowa Gorzowa
ostbahn1 napisał/a:
Z drugiej strony kupiło 4-o członowe Impulsy, które kursują na linii, gdzie te potoki są mniejsze.
Nie chcę nic mówić, ale ja ile razy nie jechałem impulsem do Poznania to frekwencja zawsze była, w różne dni tygodnia i w różnych okresach w roku. Więc z tym czy mniejsze to bym polemizował, zważywszy na długość trasy impulsów a długość trasy Kostrzyn - Krzyż.
W Gorzowie Wlkp. powstaje nowy przystanek kolejowy.
Za trzy miesiące pasażerowie skorzystają z nowego przystanku kolejowego w Gorzowie Wlkp. Jego budowa jest częścią projektu związanego z modernizacją estakady kolejowej w tym mieście – poinformował rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych Mirosław Siemieniec.
Za miesiąc ruszą prace kolejnego etapu modernizacji estakady kolejowej w Gorzowie Wielkopolskim wraz z przebudową toru.
Estakada ta powstała w latach 1905-14 i została wpisana w roku 2009 do rejestru zabytków. Ma 2116 m długości i należy do najdłuższych tego typu obiektów w Polsce.
Jawor - masz racje. Kaskada powinna być dwutorowa solidnie podparta przęsłami bez lokowania w niszach kawiarń, etc.(ew. magazyny) z zaplanowanymi miejscami na słupy trakcji elektrycznej. Bez tego nie zrobimy kroku w kierumku rozwoju komunikacyjnego, tylko będzie to małe tip-top.
Intercity poprawi obsługę Gorzowa. Będą Nurki i pociąg do Torunia
Gorzów Wielkopolski ma najgorszą ofertę połączeń dalekobieżnych ze wszystkich miast wojewódzkich. Problemy z lokomotywami spalinowymi, z którymi boryka się PKP IC, coraz częściej sprawiają odwoływanie składów dalekobieżnych i wprowadzanie za nie autobusowej komunikacji zastępczej. Przewoźnik deklaruje, że wkrótce na północy województwa lubuskiego mają pojawić się lokomotywy serii 754, które mają poprawić sytuację. Dodatkowo od nowego rozkładu jazdy Gorzów ma otrzymać kolejne połączenie dalekobieżne, w tym do Torunia.
Odwołane pociągi i autobus z wybitą szybą. Gorzowianie nie mają łatwo
Pasażerowie z Gorzowa Wielkopolskiego nie mają szczęście do pociągów. Zarówno PKP Intercity jak i Polregio mają kłopoty z uruchamianiem połączeń. Codziennością stała się zastępcza komunikacja autobusowa. Części problemów dałoby się uniknąć, gdyby miała miejsce modernizacja i elektryfikacja linii 203. Na ten moment nie wiadomo jednak czy i kiedy inwestycja się zacznie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum