Jestem ciekawy kiedy IC się wreszcie ogranie i dogada z DB na temat przedłużenia pociągów Warszwawa - Berlin na zachód, a da się.
Pierwszy pociąg Warszawa - Berlin można wydłużyć do Stutgartu. Obecnie około południa wyjeżdża pociąg kategorii IC relacji Berlin - Tübingen (miasto godzinę za Stutgartem). Skład kursuje w piątki i niedziele i do Kolonii jedzie przez miasta, które zaliczał Kiepura i jest godzinę gorszy od ICE. Gdyby się dogadać z DB mogłaby to być codzienna relacja z Warszawy.
Drugi w dobie Warszwa - Berlin można wydłużyć do Amsterdamu. Obecnie IC Berlin - Amsterdam kursują przez cały dzień co 4 godziny.
Trzeci w dobie Warszawa - Berlin można wydłużyć do Kolonii. Obecnie z Berlina jak w pierwszym przypadku kursuje pociąg IC Berlin - Kolonia skomunikowany z pociągiem z Warszawy
Tylko ostatnia para zaczynałaby i kończyła w Berline
Natomiast skład z Gdyni do Berlina możba by spokojnie wydłużyć do Drezna i wpisać się w takt (zagęsić go) między Berlinem, a Dreznem co też jest możliwe.
@Exismus , ech marzycielu, dobrze wiesz że DB ma pewne standardy i po co im kukułczze jajo w postaci wiecznie opoźnionych BWE na polskich wagonach jadące w głąb Niemiec? Wiem że to rozkładowy koncert życzeń ale i on powinien mieć jakieś realne granice
Tak dobrze znam standardy DB że nie przeszkadza im pociąg EC Hungaria Budapeszt Kel - Hamburg Altona na węgierskich wagonach MAV jadący przez trzy kraje z czasem przejazdu 14 godzin.
Tak, a w Tczewie dołączyć grupę wagonów ze Szczecina która będzie jechała trasą :
Stargard - Kalisz Pomorski - Mirosławiec- Wierzchowo Pomorskie- Złocieniec- Szczecinek- Czarne - Człuchów - Chojnice - Starogard Gdański - Tczew
Popłynę
pociągi zagęszczające takt BWE(taka Praga potrafi mieć połączenia co 2h z Berlinem)
EC "Paderewski" Warszawa Wsch. - Hamburg Altona
EC "Curie-Skłodowska" Warszawa Wsch. - Hannover Hbf ew. dalej
EC "Saxonia" oraz "Łużyce" Warszawa Wsch. - Drezno p. CMK, Częstochowę, Wrocław
EC "Vaclav Havel" oraz "Westerplatte" Gdynia Gł. - Praha p. Poznań, Wrocław, jeden z nich może mieć grupę ze Szczecina dołączaną w Poznaniu
W przypadku powstania nowej linii Podłęże - Piekiełko:
EC "Bem" oraz "Batory" Warszawa Wsch. - Budapeszt p. CMK, Kraków, Nowy Sącz, Koszyce, Miskolc
EC "Poprad" Warszawa Wsch. - Koszyce p. CMK, Kraków, Nowy Sącz
EC "Radziwiłł" oraz "Mickiewicz" Warszawa Zach. - Kowno p. Białystok, Ełk, Suwałki
Jednak kwestią która mi się marzy najbardziej jest to, aby wszystkie pociągi poza Pendolino objęte były jednakową taryfą, tak jak ma to miejsce w wielu innych krajach.
I jeszcze powrót pary rel. Katowice - Wisła Głębce - Katowice ok. 18 z Katowic, powrót z Wisły ok. 7 rano.
SKŁAD: z każdego miejsca 1x trójczłonowy szynobus przystosowany do długich tras (chyba najlepszy by był Siemens Desiro - o ile istnieje wersja trójczłonowa)
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
TLK "Orient Express"albo "Konopnicka" Trakiszki-Suwałki-Białystok-Czeremcha-Siedlce-Łuków-Lublin-Kraśnik-Tarnobrzeg-Rzeszów-Jasło-Krosno-Zagórz-Łupków. Kursuje w weekendy, wakacje etc. poza tym w rel. Białystok-Rzeszów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum