W nowym rozkładzie jazdy będę wnioskować m.in. o pociągi:
a) EIC lub EIP Gliwice - Katowice - Warszawa około godziny 10-11 ponieważ byłoby to uzupełnienie luki kilkugodzinnej pomiędzy GOP i Warszawą. W jednym z poprzednich rozkładów jazdy był odjazd EIP z Gliwic po godzinie 10.
b) W przeciwnym kierunku nie ma takich przerw, jednakże będę wnioskować o pociąg EIC lub EIP z Warszawy do Gliwic odjeżdżający później niż o godzinie 16:45. Aktualnie po tej godzinie nie ma pociągów bezpośrednich i trzeba starać się o dogodne skomunikowania w urzędzie marszałkowskim lub czekać 25-40 minut w Katowicach.
Ciekawią mnie opinie innych.
niezmiennie twierdzę, że wszystkie pociągi Ex/EIC powinny zostać uruchamiane w taryfie D-POSP +miejscówka za np.5-10-15 zł a nie w chorej i kosmicznej taryfie ekspresowej droższej niż pociągi w Niemczech czy w Austrii. EIC-P objąc taryfą D plus obowiązkowa miejscówka, np. za 20-30 złotych.
Tak, ja na poważnie. Chcąc jechać ICE/IC w Niemczech można często kupić bilet w sparpreis za 19/29 euro i przejechać cały kraj z góry na dół z przyzwoitą, ekspresową prędkością. U nas można co najwyżej sobie kupić luksusowy weekendowy..i wlec się w cenie EX w tempie zwykłego pospiecha.
_________________
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 08-01-2018, 00:32
Jak najbardziej zgadzam się z Desiro2. Obecnie większość pociągów EIC od IC różnią się jedynie ceną, bo komfort podróży i czasy przejazdów są niemal identyczne. W komunikacji dalekobieżnej powinny pozostać tylko dwie taryfy - EIC jako szybkie połączenia obsługiwane Pendolino z ograniczeniem postoi do minimum (tylko w dużych aglomeracjach). Wszystko co pozostałe powinno być w tańszej kategorii IC. Można byłoby się pokusić o jeszcze jedną kategorię - TLK, które mogłyby pełnić rolę pociągów przyśpieszonych z większą ilością postoi, niższym od IC standardem podróży, z taryfą nieco niższą od IC.
Tak, można kupić ICE za 29 EUR plus miejscówka 4,50. Jest to możliwe oczywiście kupując bilet dużo wcześniej. Natomiast bilety na wiele popularnych pociągów, nawet kupując dużo wcześniej, potrafią kosztować nawet powyżej 100 euro (DSS się kłania). Dlatego też uważam, że stwierdzenie o "kosmicznej taryfie ekspresowej droższej niż pociągi w Niemczech" jest lekkim przekłamaniem.
4 pary EIC na trasie Zielona Góra - Warszawa (co prawda od rozkładu 2019/2020) zupełnie nierealne wydaje mi się, że IC "zaklepuje" sobie trasy i godziny na wszelki wypadek bo sami nie wiedzą co będzie po wejściu IV pakietu kolejowego.
Wysłany: 11-01-2018, 17:31 Rozkład jazdy 2018/2019
Arriva chce z Gdyni do Warszawy jechać w czasie Pendolino.
Na pewno połączenia Arrivy Warszawa – Gdynia nie będą obsługiwane Pendolino. Ale czas przejazdu będzie dokładnie taki sam. Około 3 godzin i 15 minut. Szykuje się zatem konkurencja dla PKP Intercity, tym bardziej, że godziny odjazdu zaproponowane przez Arrivę wydają się całkiem atrakcyjne. Wyjazd z Gdyni o godzinie 5:57 i przyjazd na Centralny o 9:14. W drogę powrotną pociąg Arrivy miałby wyjeżdżać o 16:53 i dotrzeć do Gdyni o 20:09. Kwestią otwartą pozostaje natomiast cena biletu. Tej nie znamy. Jeżeli będzie ona atrakcyjna to Arriva ma szansę na sukces.
Według wstępnych informacji miałoby ono ruszyć już 10 grudnia 2018 roku.
Owszem, konkurencja na rynku połączeń komercyjnych powinna pozytywnie wpłynąć na kieszenie pasażerów. Ale z drugiej strony zdecydowanie wolałbym, gdyby to był prywatny przewoźnik, a nie spółka córka niemieckiego przewoźnika narodowego. Osobiście wspierać Niemców nie zamierzam, więc z usług Arrivy nie skorzystam i zostanę zdecydowanie przy naszym PKP IC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum