Napisałem tylko gwoli ścisłości, że pociąg z niewiadomych powodów skrócony jest do Legnicy. Jednak mimo to 3-godzinnej dziury nie ma. Nie zmienia to faktu, że taki rozkład jest dziwny i nie wiem, czemu ma to służyć. W sobotę jedzie 16 pociągów z Bolesławca, a wraca 14. Tak samo w niedzielę wyjeżdża 14, a wraca 16. Myślałem, że takie wycinanie niedzielnych pociągów kosztem sobotnich już dawno się skończyło...
bystrzak2000, nie interesuje mnie co jeździ do Legnicy. Tam problemu nie ma (pociągi co 30-60 minut). Interesuje mnie Bolesławiec, Węgliniec, Zgorzelec. To odcinek Węgliniec - Legnica (Wrocław) najbardziej, jeśli nie wyłącznie, dostanie po dupie. Nie pierwszy raz zresztą. Ale i nie pierwszy raz pokonamy kolejowy beton! Rachwalski ma przegwizdane jeśli tego natychmiast nie odkręci!
Pamiętam jak za monopolu PR na dolnośląskich torach, Polska dla betonu PR Wrocław kończyła się na Kaczawie. Były wieczne wojny i targi o pociągi na zachód od Legnicy, ciągłe użeranie się z betonem PR. Widać KD postanowiły kontynuować tę niechlubną kolejową tradycję. PR, KD jedno zło?
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Teraz oterminujem, potem wytnie się skrajne to i w pozostałych frekwencja spadnie, więc będzie można połączyć 2 w 1 o niepasujących nikomu porach. Więc frekwencja spadnie a i v max obniżymy, najpierw o 20 a za dwa lata o kolejne 20 . Będzie wolno to i klientów nie będzie wiec znowu oterminujem i ZKA puścimy nieregularne. I tak początek końca nastał. Już dawno mówiłem że Wrocław ma gdzieś prowincję. Apelowałem o obronę Lwówka, Kamiennej, Złotoryi, Nysy. Bo ruch na tych trasach był gwarantem że nie ruszą magistrali, a tak macie co chcieliście. Najpierw Wrocław waszymi postami uwalł Regionalliga i za nasze pieniądze ufundował sobie muchowozy w koło komina. Teraz odcina kolejne powiaty. Za kilka lat będzie taki cud jak w Małopolsce. Do Kudowy 2, Szklarska ,3, może jakiś ich do Zgorzelca i na Głogów poza tym tylko aglomeracji wkoło Wrocław.
romun, co to jest "Regionalliga"? I co chciałeś bronić we Lwówku? Dwie pary weekendowych pociągów poruszających się z V 10km/h po zdezelowanych torach? Najpierw remont torów, potem pociągi.
Zgadzam się, że UMWD i KD widzą tylko Wrocław i okolice. I choć sama jestem wrocławianką to wcale mi się to nie podoba. Na kolej trzeba patrzeć w szerokim aspekcie. Na odcinanie od kolei prowincjonalnych powiatów, czy na likwidowanie pociągów na liniach zmodernizowanych (E-30 na zachód od Legnicy) nie ma mojej zgody.
Tak a propos, gdy już zelektryfikują Zgorzelec, to Rachwalski nadal będzie tam kierował szynobusy, a ludziom kazał się przesiadać w Legnicy na Impulsy?
Wizja z filmu "Idiokracja" z 2006r. spełnia się na naszych oczach. Polecam obejrzeć, bo to ciekawa komedia i daje do myślenia o współczesnym świecie. To tak w kwestii kilku ostatnich idiotycznych posunięć KD, co pokazuje, że idiotów tam nie brakuje.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Przejrzałem jeszcze raz dokładnie rozkład i jeszcze bardziej nie rozumiem rozdzielenia pierwszego i ostatniego pociągu na E-30 w Legnicy. Pociąg do Wrocławia (a dokładniej do Jelcza) rozpoczyna bieg w Legnicy, ten z Wrocławia również kończy bieg w Legnicy, więc na pewno nie jest to związane z uruchomieniem pociągów do Lubina. Czasy przejazdu sugerują, że na odcinku Węgliniec - Legnica pojedzie SZT, więc jedynym sensownym wyjaśnieniem wydaje się być ułożenie rozkładu pod obiegi pojazdów. Pozwolę sobie tego nie skomentować...
Dokładnie też obejrzałem rozkład w dni wolne na odcinku Legnica - Węgliniec i wbrew niektórym opiniom cięcia nie są tak drastyczne. W sobotę nie ma dwóch pociągów z Wrocławia, w niedzielę dwóch do Wrocławia, moim zdaniem o dwóch za dużo. Nic tak źle nie wpływa na odbiór rozkładu przez pasażerów, jak takie wycinanie pojedynczych pociągów w pojedyncze dni. Rozkład na takich liniach (a nie jest to linia aglomeracyjna) powinien być maksymalnie stały z mniej więcej stałym taktem. Skoro jest tam już 16 par pociągów, co jest bardzo dobrą ofertą, to niech te 16 par jeździ już cały tydzień, a nie jakieś dziwaczne wycinki pojedynczych kursów. Patrząc od kilku lat na rozkłady KD myślałem, że w końcu ktoś w Polsce to zrozumiał, widać za dużo wymagałem... Wielka szkoda.
Wizja z filmu "Idiokracja" z 2006r. spełnia się na naszych oczach. Polecam obejrzeć, bo to ciekawa komedia i daje do myślenia o współczesnym świecie. To tak w kwestii kilku ostatnich idiotycznych posunięć KD, co pokazuje, że idiotów tam nie brakuje.
No to wypunktujmy ostatnie idiotyzmy w wykonaniu wierchuszki KD. Po kolei, tylko z ostatniego półrocza:
5. Zarząd KD zwolnił z pracy szefa związku zawodowego za to, że ten w wolnym, prywatnym czasie pił piwo w pociągu i rzekomo obrażał konduktorkę. KD prawdopodobnie przerżną z nim w sądzie.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=379964#379964
6. KD hucznie zapowiadały zmiany w ofercie biletowej. Przez kilka dni nadymali się jak balon a skończyli jak sflaczały kondom. Okazało się, że zmiany polegają na likwidacji oferty biletowej wspólnej z PR oraz na drastycznej, bo aż 35-proc. podwyżce ceny biletu weekendowego, z której wycofali się po fali krytyki.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380090#380090
7. Nowy rozkład jazdy 2018/2019 i pogorszenie oferty na linii zgorzeleckiej, najbardziej frekwencyjnej linii obsługiwanej przez KD. Stare, małe, powolne i awaryjne szynobusy zamiast nowych i szybkich Impulsów; zbędne i uciążliwe dla pasażera przesiadki w Legnicy zamiast bezpośrednich połączeń; likwidacja części pociągów w weekendy, co wygeneruje jeszcze większy tłok w pociągach.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380807#380807
8. W związku z punktem 7, w siedzibie niemieckiego FlixBusa, który od niedawna jeździ na trasie Wrocław - Bolesławiec - Zgorzelec, mogą otwierać szampana! Takiego prezentu od polskich kolejarzy i mikoli z KD na pewno się nie spodziewali.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380838#380838
To jest tylko kilka ostatnich miesięcy, a nie wymieniłam przecież wszystkich idiotyzmów w wykonaniu mikolskiej wierchuszki KD dot. organizacji połączeń w bieżącym rozkładzie jazdy (np. okrojenie pociągów do/z Drezna do jednego Desiro, co generuje ścisk w pociągach - autorski pomysł prezesa Rachwalskiego), które komentujemy na bieżąco w wątku „Nieudolność Kolei Dolnośląskich”.
Trzy ostatnie ww. punkty to zasługa nowego dyrektora handlowego KD, mikola z Warszawy. Ledwie się pojawił w Legnicy, a już narobił gnoju. Ale ostatecznie za wszystko ponosi odpowiedzialność prezes KD, który musi odejść zanim narobi jeszcze większych szkód na dolnośląskich torach.
Jeśli ktoś mi powie, że KD to najlepszy przewoźnik kolejowy w Polsce, to go zajebię śmiechem. Zamiast normalnej kolei regionalnej, pod rządami Rachwalskiego i jego świty mamy burdel na szynach. I kolejkę miejską dla wrocławian, których wozi się za darmo. Gówno w propagandowej posypce zawinięte w ładny papierek.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Od grudnia mniej pociągów do Wrocławia, a na Wojnów żadnego
Likwidacja jedynej miejskiej linii kolejowej z Wojnowa na Dworzec Główny, mniej pociągów do Wrocławia z Legnicy, Środy Śląskiej, Oławy i Kątów Wrocławskich. Tak przedstawia się projekt rozkładu jazdy na kolei, który wejdzie w życie 9 grudnia.
Specjalnie dla Was przejrzeliśmy rozkład jazdy pociągów na 2019. Napawa umiarkowanym optymizmem, chociaż według nas dalej wiele szans dla dolnośląskiej kolei pozostało niewykorzystanych.
Zanim się jednak ucieszycie się lub zmartwicie, pamiętajcie - jest to projekt. Ostateczna wersja rozkładu zostanie opublikowana 17 listopada. Jednak jak wskazują dotychczasowe doświadczenia, nawet "wersja ostateczna", ostateczną być nie musi. Na ten rok Koleje Dolnośląskie podpisały umową na obsługę od jesieni codziennych połączeń z Sędzisławia przez Kamienną Górę do Lubawki, a pociągów jak nie było, tak nie ma.
Niemieckie media rozpisują się o likwidacji połączeń Drezno - Wrocław od grudnia br. Reasumując, Niemcy są za utrzymaniem tych pociągów, ale UMWD odpowiada „nein”. Co było do przewidzenia.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Niemcy od pewnego czasu stoją. Mówi się od dawna o elektryfikacji linii Dresden- Görlitz ale sam kraj związkowy Saksonii nie jest w stanie przebic się w Berlinie, a to tam zapadaja decyzję odnośnie projektów i rozbudowy tras. Podobna sytuacja jest w Bawarii. Od lat mówi sie o elektryfikacji odcinka Hof- Monachium.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzić drut do Görlitz i stworzyc dogodne przesiadki "drzwi do drzwi".
Kolejny czeski przewoźnik na dobre wjeżdża do Polski. GW Train Regio
Kolejny czeski przewoźnik na dobre wjeżdża do Polski. To GW Train Regio, który od grudnia będzie obsługiwać połączenia na trasie między czeskim Královcem a polskim Sędzisławem.
Rozkład jazdy planowanych połączeń zakłada w dni powszednie siedem kursów, zaś w weekendy połowę z tego. W Sędzisławiu pasażerowie będą mogli przesiąść się do pociągów Jelenia Góra - Wrocław. Pierwszy pociąg pojedzie rano z Trutnova, podobnie ostatni z Polski zakończy bieg w Trutnovie. Łącznie kursy mają liczyć około sto tysięcy kilometrów rocznie. 21-kilometrową trasę przewoźnik będzie obsługiwał pojazdem serii 810.
7. Nowy rozkład jazdy 2018/2019 i pogorszenie oferty na linii zgorzeleckiej, najbardziej frekwencyjnej linii obsługiwanej przez KD. Stare, małe, powolne i awaryjne szynobusy zamiast nowych i szybkich Impulsów; zbędne i uciążliwe dla pasażera przesiadki w Legnicy zamiast bezpośrednich połączeń; likwidacja części pociągów w weekendy, co wygeneruje jeszcze większy tłok w pociągach.
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=380807#380807
Ktoś w KD wziął sobie nasze uwagi do serca, bo oto na Portalu Pasażera jest uaktualniony nowy rozkład jazdy. I tak, dwa pierwsze poranne pociągi z Węglińca w kierunku Wrocławia będą kursować również w niedziele (niestety w Legnicy przesiadki), z czego drugi będzie bezpośrednio ze Zgorzelca.
Jeśli chodzi o przeciwny kierunek to wieczorny (przedostatni) pociąg z Wrocławia do Węglińca, który miał nie kursować w soboty, pojedzie w sobotę do Zgorzelca (przesiadka w Legnicy).
Tak więc codzienne połączenia udało się utrzymać, niestety z przesiadkami w Legnicy. Sukces połowiczny.
Stella, rozkład jazdy będzie trochę zagmatwany. Tak to już jest jak ktoś niekompetentny mąci w ofercie. Robi się burdel na szynach!
Jeszcze tylko te zbędne, kretyńskie przesiadki w Legnicy trzeba wyeliminować. Mam nadzieję, że stanie się to najpóźniej przy pierwszej korekcie. Do tego czasu beton KD będzie miał ciosane kołki na głowach. Ja to im obiecałam na forum publicznym, więc słowa muszę dotrzymać.
Jeśli przywrócą rozkład jazdy do stanu normalności (przy czym za normalność uważam stan nie gorszy od obecnego) to dam im spokój. Natomiast każde, nawet najdrobniejsze pogorszenie oferty na linii zgorzeleckiej będzie skutkować bezpardonową wojną z betonem KD. Niech Rachwalski i spółka wbiją to sobie do głowy!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Rok temu weszła zmiana w ustawie o transporcie kolejowym odnośnie zasad publikowania nowego rozkładu jazdy ...skróciła minimalną ilość dni z 21 na 10, do wywieszenia plakatowych rozkładów jazdy na stacjach/przystankach kolejowych. Natomiast najpóźniejszy termin publikacji rozkładu w internecie nadal zostaje na 21 dniach przed wejściem w życie nowego rozkładu. Na dziś PKP PLK nie wywiązuje się z postanowień ustawy...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum