Na nasypy na E65 koło Malborka trzeba będzie jeszcze wydać blisko sto milionów.
Na dopiero zmodernizowanej linii E65 Warszawa – Gdańsk konieczne jest wzmocnienie nasypów, które będzie kosztować blisko sto milionów złotych. Zdaniem PLK winy za ten stan rzeczy nie ponosi ani projektant, ani wykonawca modernizacji.
Konsorcjum Trakcji PRKiI porozumiało się z PKP PLK.
Trakcja PRKiI należy do grona największych generalnych wykonawców w Polsce. Zawarte porozumienie dotyczy rozliczenia kontraktu na modernizację linii kolejowej nr 9 na terenie Lokalnego Centrum Sterowania w Malborku.
- Porozumienie zostało zawarte w związku ze złożonymi przez Wykonawcę roszczeniami związanymi z rozliczeniem robót oraz zwrotem kosztów wynikających z przedłużenia kontraktu - podała Trakcja PRKiI.
Znów opóźnienie we wprowadzaniu 200 km/h z Warszawy do Gdańska.
W grudniu 2018 roku z Warszawy do Gdańska nie pojedziemy z prędkością 200 km/h. Mimo obietnic, nie uda się podnieść prędkości na części północnego odcinka magistrali E65.
W marcu 2017 pytaliśmy prezesa PKP PLK o zaawansowanie projektu związanego z podniesieniem prędkości do 200 km/h na północnym odcinku magistrali E65. Wówczas PKP PLK informowała także o planie podniesienia prędkości do 200 km/h na innych liniach kolejowych w Polsce.
Lepszy dostęp do pociągów i możliwość obsługi dłuższych składów – to efekty zaplanowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe inwestycji na stacji Nowy Dwór Mazowiecki.
Trasa kolejowa Warszawa-Gdańsk zaczęła się sypać. Kilka lat po remoncie.
Wyremontowana pięć lat temu trasa kolejowa Warszawa-Gdańsk zaczęła się sypać. Żeby nie doszło do wypadku, pociągi muszą zwolnić ze 160 do nawet 10 kilometrów na godzinę dopóki nie zostanie przeprowadzony kolejny remont. Kolejarze nie czują się winni, a trasa jest już po gwarancji.
Prostowanie magistrali Warszawa – Gdańsk może pomóc ruchowi aglomeracyjnemu
Modernizacja północnego odcinka magistrali kolejowej E65, mimo, że prowadzona olbrzymim nakładem kosztów i czasu, na pewnych odcinkach nie poprawiła znacząco warunków prowadzenia ruchu aglomeracyjnego. Tak jest przy wyjeździe z Gdańska, tak jest też na północ od Warszawy.
Powód jest prosty: brakuje dodatkowych torów aglomeracyjnych, które pozwoliłby na odseparowanie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, a także od towarowego. Od Chotomowa do Nowego Dworu Mazowieckiego są dwa tory, gdzie cały ruch na magistrali się kumuluje. Tymczasem Nowy Dwór Mazowiecki jest istotnym generatorem ruchu w aglomeracji warszawskiej.
PLK zamówi dokumentację dla przyspieszenia pociągów między Warszawą a Gdynią
Przedmiotem zamówienia jest weryfikacja dostosowania linii kolejowej nr 9 na odcinku Warszawa Wschodnia – Gdańsk Główny oraz na linii nr 202 na odcinku Gdańsk Główny – Gdynia Chylonia do prędkości 200 km/h.
Z Trójmiasta do Warszawy 200 km/h pociągiem - już od grudnia
Od grudnia pociągi między Trójmiastem a Warszawą pojadą z prędkością do 200 km/h, a podróż skróci się do 2,5 godz. - poinformował w czwartek minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Na linii kolejowej Warszawa - Gdańsk, konkretnie na niektórych odcinkach, pociągi pojadą 200 km/h. Wspaniałe osiągnięcie jak na rok 2019 przystało. Mam nadzieję, że to wspaniałe osiągniecie polskiego kolejnictwa zostanie właściwie wynagrodzone.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Roboty związane z podniesieniem prędkości do 200 km/h (m.in. profilowanie łuków, podbijanie i stabilizacja toru) wykonywały (z polecenia czyt. rozkazu) spółki zależne od PKP PLK S.A., a dokładnie ZRK DOM Poznań, PPMT Gdańsk i DOLKOM Wrocław.
Typowa robota pod publikę i wybory, bo odbywała się na wariackich papierach, prowadzona były wyłącznie w nocy, a pracujący na nim sprzęt i maszyny były zajeżdżane, aby tylko dotrzymać wymyślone gdzieś w ministerialnych gabinetach terminy...
Podniesienie prędkości na sporej części magistrali kolejowej z Warszawy do Trójmiasta do 200 km/h nie będzie możliwe od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy. PKP PLK doszła do wniosku, że będzie to możliwe dopiero latem 2020 roku. Stanowisko zarządcy infrastruktury jest takie, że problemy wynikają w głównej mierze z braków w dokumentacji z lat 2009–2015.
Pendolino pędziło 200 km/h na trasie z Warszawy do Gdańska
Po raz pierwszy na kolejowej trasie Warszawa – Gdańsk pociągi testowe zwiększyły prędkość do 200 km/h - poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe. Oznacza to że podróż nad polskie morze na trasie Warszawa – Gdynia w połowie roku będzie mogła się skrócić. Zwiększy się także przepustowość linii.
Cztery oferty w przetargu na projekt tuneli pod torami kolejowymi w Gdańsku.
Cztery oferty wpłynęły w przetargu ogłoszonym przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, dotyczącym projektu trzech tuneli dla pieszych oraz przejazdu dla samochodów przez tory kolejowe w gdańskich dzielnicach Orunia, św. Wojciech i Lipce.
200 km/h z Warszawy do Gdańska? Może w grudniu 2020.
Pomimo zakończenia części jazd testowych na trasie pomiędzy Warszawą a Trójmiastem nadal jeździmy z maksymalną prędkością 160 km/h. Podniesienie prędkości do 200 km/h planowane jest obecnie na grudzień 2020 roku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum