Ja mi pytaniem jakie będą pociąg dla stacji Jaworzno Szczakowa w rozkładzie 2020/2021 to dostałem taką odpowiedź
Szanowny Panie,
w odpowiedzi na Pańską wiadomość przekazaną do Ministerstwa Infrastruktury drogą elektroniczną w dniu
23 maja br. w sprawie zaplanowanych połączeń dalekobieżnych w rozkładzie jazdy edycji 2020/2021 dla
stacji Jaworzno Szczakowa, przekazuję poniższe informacje.
Informuję, że prace nad ofertą przewozową w rozkładzie jazdy edycji 2020/2021 jeszcze się nie zakończyły.
Z uwagi na nieprzewidywalne na chwilę obecną skutki związane z pandemią koronawirusa oraz możliwe
zmiany uwarunkowane możliwościami technicznymi ze strony zarządcy infrastruktury „PKP Polskie Linie
Kolejowe S.A.”, ostateczny kształt oferty przewozowej może ulec zmianie.
Ponadto informuję, że zgodnie z art. 30 ust. 3 ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym
(Dz.U. z 2019 r. poz. 710, z późn. zm.) zarządca infrastruktury kolejowej, czyli spółka Polskie Linie Kolejowe
S.A., na podstawie wniosków przewoźników o przydzielenie tras pociągów opracowuje roczny rozkład jazdy.
Wyjaśniam, że głównym założeniem przy tworzeniu oferty dalekobieżnych przewozów kolejowych jest
zapewnienie połączeń pomiędzy głównymi węzłami komunikacyjnymi w kraju. Dlatego też, przy
opracowywaniu rocznych rozkładów jazdy, bierze się pod uwagę takie aspekty, jak konieczność:
• zapewnienia bezpośrednich połączeń miast wojewódzkich ze stolicą kraju,
• umożliwienia zwiększenia mobilności społecznej z jednoczesnym uwzględnieniem wielkości i struktury
popytu przewozowego na danej linii kolejowej z podziałem na pory dnia, tygodnia i roku.
Mając na uwadze oczekiwania społeczne, a także dążenie zarówno organizatora międzywojewódzkich
i międzynarodowych przewozów kolejowych, tj. Ministra Infrastruktury jak i operatora, tj. „PKP Intercity S.A.”
do obsługi jak największej liczby regionów i miejscowości, organizator zapewnia, że dokłada wszelkich
starań, by oferta przewozowa rozwijała się we wszystkich województwach.
Ponadto podkreślam, że minister właściwy do spraw transportu, jako ustawowy organizator kolejowych
połączeń międzywojewódzkich, zamawia na podstawie umowy pasażerskie połączenia kolejowe
o charakterze usług publicznych w oparciu o wymogi zawarte w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury
i Budownictwa z dnia 8 grudnia 2016 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie planu zrównoważonego
rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich
i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym (Dz.U. z 2018 r. poz. 874).
Organizator zobligowany jest planem zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, czyli
tzw. „Planem transportowym”, określającym trasy stanowiące sieć połączeń międzywojewódzkich
i międzynarodowych, na których priorytetem jest zapewnienie odpowiedniej dalekobieżnej oferty
przewozowej. Zatem działania ministra właściwego do spraw transportu są skorelowane z dążeniem do
realizacji „Planu transportowego” – zarówno scenariusza podstawowego jak i pożądanego.
Uprzejmie proszę o przyjęcie powyższych informacji.
Z poważaniem,
Dokument podpisany elektronicznie przez:
Jakub Kapturzak
Zastępca Dyrektor
Mam projekt rozkładu jazdy PKP IC 2020/2021. Stan na dzień 05.05.2020.
Zaznaczam, że tak jak w ubiegłym roku nie będzie on dostępny dla każdego, bo już parę razy bardzo się na mikolach w tej kwestii zawiodłam (chwalenie się na lewo i prawo, publikowanie w sieci tajnego linka do pliku na serwerze, donosy do betonu PKP IC, żeby coś z naszym forum zrobił: straszenie konsekwencjami prawnymi i wysokim odszkodowaniem finansowym), więc dmucham na zimne.
W związku z powyższym ustalam następujące zasady:
1. Osoby zainteresowane projektem mogą się ze mną kontaktować tylko przez PW (prywatna wiadomość).
2. Zarządzam całkowitą dyskrecję, tzn. nikt się tym projektem publicznie nie chwali, ani nigdzie go nie publikuje. Złamanie tej zasady spowoduje, że w przyszłym roku nic ode mnie nie dostaniecie! Kopia projektu będzie specjalnie oznaczona, więc jeśli pojawi się w sieci, będzie wiadomo skąd był przeciek. Jeden wykręci mi numer, wszyscy na tym stracą.
3. Osoby, które znam (administracja forum, byli moderatorzy, moi prywatni znajomi) oraz forumowicze z rangą SPONSOR (tj. osoby wpierające forum kwotą min. 50 zł/rok) dostaną ten projekt niejako z automatu. Pozostali forumowicze muszą dołożyć się do kosztów utrzymania forum. Krótko mówiąc zarządzam zrzutkę na serwer i domenę. Kwota składki dowolna, wedle uznania każdego z was. Proszę się tylko nie wygłupiać z groszowymi wpłatami, bo takie osoby uznam za niepoważne. Myślę, że równowartość jednego piwa w knajpie to rozsądne minimum. Szczegóły dotyczące płatności podam w prywatnej wiadomości. Gdyby ktoś w ramach sponsoringu chciał opłacić domenę (ok. 55 zł) proszę to zaznaczyć w wiadomości, wtedy przekażę numer konta naszego providera.
Na wasze wiadomości postaram się odpowiadać na bieżąco, w ramach wolnego czasu jakim dysponuję.
Warszawa – Wiedeń z RegioJet? Jest wniosek czeskiego przewoźnika.
Prywatny przewoźnik RegioJet złożył do czeskiego regulatora rynku informację o planie uruchomienia połączeń nocnych Warszawa – Wiedeń. Połączenie może wystartować najwcześniej w grudniu.
Jak będą wyglądały połączenia między Poznaniem a Wrocławiem? Czy w związku z postępującą modernizacją coś się zmieni? O ile jeszcze takie pytania mają rację bytu. Ja konto założyłem zbyt późno, aby otrzymać cały projekt. Zależy mi na tej jedynej trasie.
emsob
Rozkładu jazdy przytaczać nie będę, bo nie wolno także przytoczę informacje ogólnodostępne lub z ministerstwa.
- Kamieńczyk, Wilczka i jedna para regio Poznań - Wrocław idą na odstawkę.
- Jeziorak zostanie wydłużony do Wrocka i pojedzie zamiast Szkunera.
- Piast znowu stanie się TLK
- Przez Wrocław znowu pojedzie IC Gwarek
Dziwi mnie tylko to że ministerstwo w odpowiedzi na moje pismo informuje że dla Brzegu zaplanowano postój pociągu IC Nightjet Relacji Berlin-Budapeszt/Wiedeń. Oraz IC Wawel relacji Kraków-Berlin-Kraków i owszem IC Nightjet został ujęty dla Brzegu a znów IC Wawel nie jest ujęty dla Brzegu 🤬 nie wspomnę że Brzeg traci od grudnia postój IC Wyspiański oraz IC Hetman do Hrubieszowa jedyne połączenie , i całkowicie odcinają nas od połączenia do Kołobrzegu bo nie dość że zostaje tylko TLK Malczewski to jeszcze bez postoju w Brzegu oby to była tylko pomyłka
Kiedyś za Kamieńczyka miała jechać IC Szklarka z Poznania do Jeleniej Góry bodajże, ale ostatecznie nie pojechała. O ile skład wagonowy to może rzeczywiście przesada, to sama relacja z potokami Poznań - Wrocław i Wrocław - Szklarska Poręba oraz na całej trasie nie była zła, choć może też nie na pięć wagonów. Jeśli jednak będzie skomunikowanie we Wrocławiu z Regio Poznań - Wrocław na KD Wrocław - Szklarska Poręba, to chyba jakiejś wielkiej straty nie będzie, a wagony można zawsze wykorzystać jako jakiś sR.
Co ciekawe ma on też jechać z i do Gorzowa🤔.
Wychodzi, że w Zbąszynku będzie dzielony/łączony na Gorzów i Zieloną Górę ale gdzie będą wagony z/do Żagania???
_________________ 2016 - 15995 km, 2017 - 12197 km, 2018 - 9460 km, 2019 - 8278 km, 2020 - 9476 km,
W tym projekcie RJ dla Dolnego Śląska widzę nowy przystanek Wrocław Szczepin. To jakaś nowość. Nic nie słyszałem o takim przystanku. Zaplanowana jest budowa? Nie wierzę, aby zdążyli do grudnia.
I kolejna sprawa - było mówione o likwidacji Wilczki i Kamieńczyka, nawet potwierdzone informacje, a w załączonym projekcie dla Dolnego Śląska są nadal. Może ten projekt nieaktualny?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum