Krystian, nie, jest pociągiem InterCity. Określenie "pociąg pośpieszny" należy do określeń zarządcy infrastruktury, według których jest to pociąg ekspresowy. Mam rozumieć, że gdyby PKP Cargo utworzyły jakąś kategorię poc. towarowych priorytetowych i nazwałoby ją np. CargoExpress, to ten pociąg byłby ekspresem? PIC ustala markę pociągu - TLK, IC, EIC, EIP dla pasażerów i kategorię (ekspres lub pospieszny) dla PLK, żeby w ogóle mógł pojechać po torach i dało się zachować odpowiednie priorytety. Czyli np. jakiś pośpieszny (TLK, IC) mógłby czekać x minut, żeby przepuścić ekspresowego (nieważne czy to EIC, EIP, czy IC).
Pociągi z Krakowa przez Koszyce do Budapesztu jednak za rok?
Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na rozpoczęcie rozmów w sprawie uruchomienia pociągu z Krakowa do Budapesztu. Inaczej niż istniejący pociąg w tej relacji, skład miałby jechać przez Tarnów, Nowy Sącz, Muszynę, Plavec, Preszów, Koszyce i Miszkolc.
PKP IC z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Jelenia Góra – Warszawa
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego przyznał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra – Warszawa Wschodnia, w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r.
PKP IC z otwartym dostępem na trasie Warszawa – Kunowice – Warszawa
Prezes UTK przyznał PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie krajowej Warszawa Wsch. – Kunowice (gr.) – Warszawa Wschodnia, w ramach wykonywanego połączenia na trasie międzynarodowej do/z stacji Berlin Hbf. w okresie od 10 grudnia 2023 r. do 9 grudnia 2028 r.
To przecież skandal - pociągi nie zatrzymają się na stacji w Brzegu.
Przecież nikt wg. ciebie nie korzysta z EIP i wgl. IC a jak widać IC Wnioskuje nadal o ph EIP a jeszcze niedawno jakis cwaniak mówił ze trzeba Przeanalizować postój EIP W Brzegu
Intercity mogło by się zastanowić na linią do Zakopanego i postojami. Pociąg staje w Poroninie, Makowie podhalańskim czy Kalwarii. Po co tam postoje? A nie ma go np. Skawinie, gdzie być może od przyszłego roku SKA będzie dojeżdzała do samego Oświęcimia i będzie rozjazd. Oprócz tego mogli by przy wrócić połączenia do Zakopanego z Białegostoku czy Olsztyna.
Janusz77, zasadniczo sam sobie odpowiedziałeś na część pytania. Skawina ma wystarczającą siatkę połączeń kolejowych w kierunku Krakowa, która w perspektywie stale będzie rozbudowywana. Dojazd do Krakowa Głównego zajmuje 25 minut, skąd można bez problemu dostać się bezpośrednim pociągiem w każdą część Polski. Te 25 minut to niejednokrotnie krótszy czas dojazdu, niż podróż komunikacją miejską z większości osiedli krakowskich do centrum miasta, czyli lokalizacji dworca głównego. Ponadto, Skawina ani to ośrodek turystyczny, ani biznesowy, więc potrzeba zatrzymywania pociągów TLK, IC, EIC jest żadna.
Co do Kalwarii Zebrzydowskiej - tutaj mamy zdecydowanie gorszą siatkę połączeń, ponadto jest to dość istotna miejscowość pod względem uprawiania praktyk religijnych, ze względu na kalwaryjską Lanckoronę. I prawdopodobnie te dwa czynniki determinują zatrzymanie tam pociągów wyższej kategorii.
Natomiast, jeśli chodzi o Poronin, czy Maków Podhalański, to warto zastanowić się dokąd jeżdżą turyści. Bo oni jeżdżą w Tatry i na Podhale. A Tatry i Podhale to nie tylko chodzenie po górach, wjazd kolejką na Gubałówkę, jedzenie oscypków czy kupowanie chińskiej tandety na Krupówkach, ale również gospodarstwa turystyczne, termy czy uzdrowiska. I właśnie taki Poronin czy Maków Podhalański stanowią miejsce odbioru turystów, których podróżowanie nie jest związane z chodzeniem po górach. A jak tam komunikacja lokalna wygląda - myślę, że każdy doskonale zdaje sobie z tego sprawę.
Po części masz rację, ale z drugiej strony zrobi się rozjazd do Oświęcimia i dojazd tam będzie szybszy z przesiadką w Skawinie niż w Krakowie + to nie tylko samo miasto, ale też licząca ponad 40k gmina w której nie wszędzie jest 25 min do Krakowa, co do Poronia masz recje, nie pomyślałem o masie turystów którzy właśnie tam nocują. Maków jest 7 min po postoju w Suchej, ale jeżeli faktycznie są jakieś uzdrowiska i jest potrzeba to ok, ale co do Kalwarii - podróżni mieli by do dyspozycji łącznie 23 pociągi średnio co godzinę, żeby dojechać do Suchej lub Skawiny (i jeszcze 10 busów dziennie na Skawinę, z pod samego dworca w Kalwarii pod sam dworzec w Skawinie), raczej do samego Sanktuarium nie przyjeżdża dużo ludzi i jeszcze prócz wizyty tam odwiedzają Kraków więc i tak by jeszcze musieli jechać,oczywiście można powiedzieć, że Skawina ma przecież to samo, ale to ona jest 2 razy większą gminą więc poza sezonem generowała oby automatycznie więcej pasażerów + ktoś, kto przyjeżdża odwiedzić Kraków mógłby nocować w hotelu w Skawinie, bo po pierwsze taniej, a po drugie lepiej tu niż na zadupiu Krakowa z którego jak wspomniałeś dojazd jest gorszy i jeszcze dojdzie rozjazd na Oświęcim i Zator gdzie są parki rozrywki. Oczywiście pociąg mógłby mieć postój tu i tu tak jak w latach 2015- 2017. Gdby się się nie opłacał to pewnie usunęli by go przy grudniej zmianie całego rozkładu jazdy, a nie z dupy w czerwcu. Oczywiście my możemy tu tylko rozmawiać co o tym sądzimy, bo Intercity i tak zrobi swoje. Oczywiście pisze to w kontekście pociągów kategorii IC i TLK. Postoje EIC były by oczysiście zbędne.
Janusz77, może skończmy dyskusję na argumentacji, że turyści odwiedzający Kraków nocowaliby w Skawinie. Nie, takie rzeczy się nie dzieją. Kraków ma na tyle rozwiniętą bazę noclegową, w zasadzie na „każdą kieszeń”, że nikt o zdrowych zmysłach nie zdecyduje się na taki krok.
Wielkopolskie: ruszyło zbieranie propozycji pasażerów do nowego RJP 2023/24
Departament Transportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego rozpoczął badanie potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym na potrzeby rozkładu jazdy 2023/2024, który obowiązywał będzie od 10 grudnia 2023 roku.
Wszystkich zainteresowani mogą przesłać wypełnione do 31 stycznia 2023 r. na załączonym formularzu, na adres e-mail: dt.sekretariat@umww.pl
W tytule e-maila należy wpisać: Badanie potrzeb przewozowych w publicznym transporcie zbiorowym na potrzeby rozkładu jazdy 2023/2024.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum