PKP Intercity z otwartym dostępem do Berlina i Jeleniej Góry
Narodowy przewoźnik pasażerski zamierza zwiększyć liczbę pociągów komercyjnych do Poznania (z przedłużeniem do Berlina) i Wrocławia (z przedłużeniem do Jeleniej Góry). Zgody na obsługę obydwu tras przez kolejnych 5 lat udzielił PKP Intercity Urząd Transportu Kolejowego.
Obie decyzje wejdą w życie 10 grudnia bieżącego roku (wraz z początkiem obowiązywania nowego rocznego rozkładu jazdy 2023/2024) i będą obowiązywały przez 5 lat. Na trasie Warszawa – Berlin liczba pociągów bezpośrednich ma zwiększyć się z obecnych 5 do 7 na dobę.
Koleje Mazowieckie zbierają informacje dotyczące funkcjonowania obecnego rozkładu jazdy pociągów.
Ankietę można wypełnić od 23 stycznia do 29 stycznia.
Łódzkie: ruszają konsultacje projektu rjp 2023/2024
Departament Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego rozpoczyna konsultacje projektu rozkładu jazdy pociągów przewidywanych do uruchomienia przez Polregio i ŁKA w rozkładzie jazdy edycji 2023/2024, który będzie obowiązywał od 10 grudnia 2023 r.
Niemal na pewno w rozkładzie jazdy 2023/2024 nie pojawi się już w Polsce Nightjet Graz - Berlin, który ma zostać skierowany przez Pragę i Drezno, czyli po starej trasie EN Metropol. Dotychczasowe połączenie z Berlinem prawdopodobnie zapewni nowy nocny Przemyśl - Berlin na kształt ostatniego jeżdżącego IC Pogórze. Obecnie ÖBB usilnie pracuje nad kształtem nowej oferty jeśli chodzi o południową Polskę i połączenia z/do Wiednia/Grazu. Pomysły mają gotowe, ale ČD i PKP IC jeszcze ociągają się. Niewykluczone, że EC Moravia zostanie zastąpiony przez nowy EC Wrocław/Kraków - Wiedeń, a do EC Porta Moravica dojdzie grupa do Wrocławia, jako, że wolą zorganizować coś szybszego za dnia, aniżeli wleczenie się nocą. Akurat tutaj kluczowe jest zapewnienie odpowiedniej przejezdności E-59. Co do połączeń ÖBB bardziej na północ od Wrocławia, jakaś tam szansa na Szczecin by była, ale to raczej następne lata, tym bardziej, że np. taki IC Chełmoński pozostanie na 273, co tylko świadczy o najwcześniej w 2025 pojawi się szansa na wykorzystanie efektów modernizacji LK 351. Jedno jest jednak stałe i niezmienne - to inni chcą, a "polskie koleje jeszcze w wieku buntownika robiącego fochy".
Jak skończy się modernizacja Korsze Ełk to na tą trasę dojdzie więcej pociągów właśnie Olsztyn - Białystok więc trasowanie ich przez Ostrołękę (jakkolwiek miałoby sens) raczej niemożliwe
Korsze - Gizycko jeszcze sie nawet nie zaczela, wiec ciezko oczekiwac, ze skonczy sie do rozkladu 2023/2024. Natomiast po zakonczeniu remontu stacji w Elku w przyszlym roku ma zaczac sie budowa kolejnego odcinka Rail Baltiki na jednotorowej obecnie linii Bialystok - Elk. Objazd Bialystok - Ostroleka - Olsztyn w przyszlym roku moze wiec miec miejsce.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Wg zapowiedzi PLK będzie możliwość trasowania Warszawa - Ełk przez Ostrołękę, Szczytno, chociaż raczej bym obstawiał Białystok - Olsztyn tą trasą.
Nie bardzo rozumiem o jakim trasowaniu piszesz? Może bardziej to rozwiń? Chyba raczej chodziło Tobie o trasowanie Warszawa - Ostrołęka- Szczytno - Ełk - Białystok? Olsztyn akurat nie pasuje do tej układanki. No chyba że myślisz o pociągu Olsztyn - Warszawa przez Szczytno- Ostrołękę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum