Spółka córka czy spółka córki? Pytanie zasadne, gdy na czele nacjonalizowanej, przejętej spółki wykonawczej staje... nie kto inny tylko rodzona córka prezesa PKP PLK. Cóż, jak widać posada chyba słaba, bo nikt się nie pchał. Choć kapitał zakładowy ogromny, aż 372 mln zł. Bagatela, trzykrotność kapitału Kolei Dolnośląskich. Albo jeszcze inaczej i bardziej obrazowo: tyle co kapitał KD, KŚ, KW, KMP i ŁKA razem wziętych, zatrudnieniowo też podobnie. Taka tam mała spółeczka...
Nie było chętnych więc chcąc nie chcąc musiano wybrać córkę. Córkę prezesa PKP PLK, czyli właściciela. W myśl linii partii, która zapowiadała, ze będzie wspierać rodziny. Nie dodali tylko że chodzi o rodziny własne.
A na poważnie, dzieciom lekarzy czy prawników łatwiej jest iść w ślady rodziców, znają już i język i specyfikę pracy, są słuchani i mają wsparcie merytoryczne. Stąd pewnie nadreprezentacja dzieci z lekarskich rodzin na Uniwersytetach Medycznych czy dzieci prawników na aplikacjach adwokackich.
To samo jest z kolejarzami. Ale o dziedziczeniu prezesowania w spółkach publicznych jeszcze nie słyszałem. Tu ojciec jako udziałowiec (jedyny) będzie wprost nadzorował córkę.
Chyba zabrakło instynktu zarówno córce (być może specjalistce, tego nie wiem) jak i ojcu. Współczuję. Kiedyś poleci tata, to niestety córka też. Bez względu na wiedzę, osiągnięcia czy wyniki.
Już widzę te dialogi:
- "Macie opóźnienie prac na ważnej linii kolejowej. Zgodnie z umową będziemy musieli obciążyć was karami umownymi!"
- "Tatooo, no weeeeź przestań..."
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Tylko przez nieco ponad tydzień prezesem Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego była Aleksandra Merchel-Koter. To córka Ireneusza Merchela, prezesa spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Wykonująca remonty i modernizacje linii kolejowych firma PPMT jest spółką-córką PKP PLK.
Nie mam pewności, czy wiecie o tym, że od jakiegoś czasu Dyrektorką Biura Spraw Pracowniczych w PKP PLK S.A. nie jest już Pani Grażyna Blicharz, lecz Pani Grażyna Mamińska, o czym przeczytałem w tym artykule jeszcze z 2022 roku:
Nie mam pewności, czy wiecie o tym, że od jakiegoś czasu Dyrektorką Biura Spraw Pracowniczych w PKP PLK S.A. nie jest już Pani Grażyna Blicharz, lecz Pani Grażyna Mamińska
(...)
czy to przypadkiem nie jest ta sama osoba?
Wyszukiwarka po wbiciu "Grażyna Mamińska" znajduje Grażynę Blicharz, co uprawdopodabnia, że jest.
"Nie ma przypadków, są znaki" - czyżbyś chciał wypomnieć pani, że znalazła tak zwane szczęście?
Ależ ja naprawdę nikomu nie bronię prawa do szczęścia. Po prostu znalazłem w necie artykuł, w którym opisano "Dyrektor Biura Spraw Pracowniczych Grażyna Mamińska" i po prostu mnie zainteresowała ta "zmiana", bo wcześniej tymże dyrektorem była Grażyna Blicharz ... Ot, taka mała dociekliwość z mojej strony ...
Zainspirowany przedmówcą też wstukałem do wyszukiwarki hasło i wyszło mi to samo ...
czyli to jest ta sama osoba tylko że przyjęła nazwisko męża po ślubie.
A mężem jest prezes Grupy PKP ten pan w wieku emerytalnym?
Teraz wiem dlaczego tyle lat zasiedziała się na tym samym stanowisku dyrektorskim.
czyli to jest ta sama osoba tylko że przyjęła nazwisko męża po ślubie.
A mężem jest prezes Grupy PKP ten pan w wieku emerytalnym?
Trochę dziwne te dwa powyższe zdania: jeśli po drugim stawiasz pytajnik, to dlaczego pierwsze kończysz kropką? Oczywiście nie zmienia to, że prawdopodobieństwo, iż pani ta wyszła za prezesa Mamińskiego jest spore (pasuje wiekowo, Mamiński od 10 kwietnia 2005 był wdowcem).
[ Dodano: 14-03-2023, 13:01 ]
OTOH gdybym miał wnioskować tylko na podstawie reakcji wodkangazica powyżej i tego, co czytałem w jego wypowiedziach o ludziach na tym forum, domniemywałbym odwrotną sytuację - wszak może być to również siostra (rodzona, przyrodnia, stryjeczna) Mamińskiego, która wróciła po rozwodzie do nazwiska panieńskiego.
Mówi się, że faceci są większymi plotkarzami niż kobiety. To prawda! Dowód powyżej. Panowie, czy możecie zmienić temat? Jakie znaczenie ma, czy owa pani jest żoną prezesa PKP, czy nie jest? Na kolei pracuje wiele małżeństw. Ja swego męża też poznałam w pracy, gdy jeszcze pracowałam w PKP.
Zmieniając temat, niniejszym chciałam podziękować red. Karolowi Trammerowi za artykuł „Spółka-córka i córka prezesa” w ostatnim numerze „Z Biegiem Szyn”. Przy czym nie o córkę prezesa PKP PLK mi chodzi, tylko o filoukraiński „Rynek Kolejowy”. Oto fragment artykułu, na który należy zwrócić szczególną uwagę:
O tym, że Aleksandra Merchel-Koter z dniem 21 lutego 2023 r. została prezeską PPM-T jako pierwszy poinformował portal Rynek Kolejowy. Po kilku godzinach z artykułu zniknęło kluczowe zdanie: „Jest córką prezesa PKP PLK Ireneusza Merchel”. Jednocześnie redaktor naczelny portalu Łukasz Malinowski skasował odsyłający do tekstu swój wpis na portalu Twitter: „Spółka PPM-T z grupy PKP PLK ma nową prezeskę. W wyniku konkursu została nią Aleksandra Merchel-Koter, córka prezesa PKP PLK Ireneusza Merchel”. Formą nacisku na portal Rynek Kolejowy mogło być wykupienie przez spółkę PKP PLK artykułu sponsorowanego pod tytułem „Elektryfikacja linii kolejowej Ełk – Giżycko zapewni szybki i sprawny transport koleją” – propagandowy materiał ukazał się dwa dni po usunięciu z łamów portalu informacji, że nowa prezeska Pomorskiego Przedsiębiorstwa Mechaniczno-Torowego jest córką prezesa PKP PLK.
Co tutaj mamy? PRESStytucję w czystej postaci! Oto red. Trammer – tu posłużę się metaforą – ściągnął gacie red. naczelnemu „Rynku Kolejowego” i obnażył jego gołą dupę. Dla mnie to nic nowego, bo zdanie na temat „Rynku Kolejowego” mam wyrobione od dawna i jest ono bardzo krytyczne. Ale dla kogoś może to być zaskoczenie. Jednak nie ma w tym nic dziwnego, bowiem takie praktyki w wielu redakcjach to nie wyjątek tylko norma. To pokazuje jak ważne są niezależne i nieprzekupne media. A takich ze świecą szukać. Jeśli chodzi o media kolejowe to na zaufanie i szacunek zasługuje tylko red. Karol Trammer. Co prawda jest kilka innych portali kolejowych, ale tam znajdziemy tylko przedruki informacji prasowych spółek kolejowych. Własnych, autorskich i krytycznych publikacji na temat polskiej kolei, ze szczególnym uwzględnieniem Grupy PKP w zasadzie nigdzie nie ma, za wyjątkiem wspomnianego pisma „Z Biegiem Szyn”. Fakt że „Rynek Kolejowy” uchodzi za wiodące medium kolejowe niczego nie zmienia. Bo co to za medium, które beton PKP może przekupić (reklamy, artykuły sponsorowane etc.) i wpływać na treść publikacji? To nie dziennikarstwo, to PRESStytucja!
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
A mię zastanawia, cóż "pozamerytorycznie", przez internety z błotem zmięszana Pani A. M-T. pocznie?
Z derektorowania projektowi w tatowej spóle, przecież chyba zrezygnowała, co nie?
To gdzie teraz biedaczka zląd... - pardon - zasiądzie?
(...)znalazłem w necie artykuł, w którym opisano "Dyrektor Biura Spraw Pracowniczych Grażyna Mamińska" i po prostu mnie zainteresowała ta "zmiana", bo wcześniej tymże dyrektorem była Grażyna Blicharz (...)
Spółka PKP PLK nie brała udziału ani nie podejmowała strategicznych decyzji na żadnym z etapów postępowania kwalifikacyjnego na prezesa spółki PPM-T – poinformował Andrzej Bittel w odpowiedzi na zapytanie posłanki Matysiak.
Teraz trzeba by zapytać Adamczyka, czy nie widzi nic niestosownego w tym, że pajac, który nie potrafi odpowiedzieć na proste pytanie, wciąż siedzi na stołku jego zastępcy?
Potężna strata kolejowej spółki. Prezes "zaskoczony"
PKP Polskie Linie Kolejowe wykazały 937 milionów złotych straty za rok 2023 - poinformowała kolejowa spółka w piątkowym komunikacie. Rok wcześniej spółka miała 173 miliony złotych zysku.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum