Media wciąż donoszą o protestach przeciwko szprychom kolejowym do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Sprzeciw wobec budowy dróg ekspresowych i autostrad przebija się znacznie słabiej.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny ogłosiła przetargi na prace przygotowawcze dla projektowanych pierwszych odcinków Kolei Dużych Prędkości: Warszawa-CPK-Łódź oraz Łódź-Sieradz-Wrocław. Zakres prac obejmuje m.in. rozbiórki, wycinki oraz prace geologiczne i archeologiczne. W ramach tych zadań CPK podpisze umowy ramowe z 75 podmiotami.
CPK połączy nie tylko Polskę. Lotnisko i linie kolejowe w europejskiej sieci TEN-T
Bez wątpienia Centralny Port Komunikacyjny odgrywa strategiczną rolę w rozwoju sieci transportowej Europy Środkowo-Wschodniej. Aktualne rewizje rozporządzenia dotyczącego transeuropejskiej sieci TEN-T nie tylko uwzględniają lotnisko, które ma zacząć działać w 2028 roku, ale i aż 1,3 tys. km linii kolejowych. Obecność w tej sieci to zarówno zwiększona rozpoznawalność wpływająca na międzynarodową współpracę, jak i lepszy dostęp do środków europejskich – w szczególności CEF.
CPK w tym roku rozpocznie pierwszą budowę pod KDP. Czy spółka utrzymuje tempo?
Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko lotnisko. Lwią częścią projektu są Koleje Dużych Prędkości. Wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie to zacznie się dziać, czyli w Polsce zacznie się budowa sieci KDP z prawdziwego zdarzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum