Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 75, 76, 77
Prezentacja sytuacji w PKP Cargo
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 31-05-2023, 18:14    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo: Jest zysk, ale optymizm – ostrożny

PKP Cargo osiągnęły w pierwszym kwartale zysk netto mimo spadku przewożonej masy, pracy przewozowej i udziału w rynku. Mocno spadły także przewozy intermodalne, ale spółka nadal zamierza w nie inwestować, budując terminale kupując nowy tabor. Przewoźnik deklaruje ostrożność – najtrudniejsze okoliczności mogą dopiero nadejść.

Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/pkp-cargo-jest-zysk-ale-optymizm--ostrozny-113562.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-07-2023, 18:45    Odpowiedz z cytatem

PKP CARGO traci pozycję w przewozach intermodalnych. Na krajowym rynku lepsze DB CARGO.

https://www.nakolei.pl/pkp-cargo-traci-pozycje-w-przewozach-intermodalnych-na-krajowym-rynku-lepsze-db-cargo/

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 15-07-2023, 15:35    Odpowiedz z cytatem

Prezes zarządu PKP Cargo Dariusz Seliga wpłacił na rzecz partii Prawo i Sprawiedliwość 19 000 zł
Członek Zarządu ds. Handlowych PKP Cargo Jacek Rutkowski wpłacił na rzecz partii Prawo i Sprawiedliwość 13 000 zł
Prezes zarządu PKP Cargo Connect Paweł Skoczowski wpłacił na rzecz partii Prawo i Sprawiedliwość 15 000 zł

http://bip.pis.org.pl/rejestr-wpat]http://bip.pis.org.pl/rejestr-wpat

pkpcPis.jpg
zrzut z rejestru wpłat
Pobierz Plik ściągnięto 69 raz(y) 43.55 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-07-2023, 19:53    Odpowiedz z cytatem

Opublikowany został raport zintegrowany Grupy PKP CARGO za 2022 rok.

Grupa PKP CARGO decydując się na publikację raportu zintegrowanego chciała pokazać, jak bardzo myślenie w kategoriach zrównoważonego rozwoju oraz myślenia w duchu odpowiedzialności za środowisko i społeczeństwo, nierozerwalnie wiążą się z codziennym biznesem i strategią jego rozwoju. Zrównoważony rozwój w rozumieniu PKP CARGO to nie akcyjne działania prospołeczne lub prośrodowiskowe. Nie musi być spektakularny i medialny, ale musi przynosić wymierne efekty i rozwiązania korzystne dla środowiska i społeczeństwa. To oznacza jednak wymierne inwestycje i nakłady, konieczność zapewnienia zespołu ludzi, zasobów intelektualnych itp.

Więcej:
https://kurier-kolejowy.pl/aktualnosci/42928/opublikowany-zostal-raport-zintegrowany-grupy-pkp-cargo-za-2022-rok.html

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-08-2023, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Zyski PKP Cargo zahamowały, ale grupa wciąż na plusie

Jak informuje PKP Cargo, w pierwszych sześciu miesiącach 2023 r. zysk netto grupy wyniósł 109,7 mln zł w porównaniu ze stratą w kwocie 42,4 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Warto jednak zauważyć, że po pierwszym kwartale tego roku Grupa PKP Cargo wypracowała zysk netto na poziomie 104,2 mln, zatem sam drugi kwartał był dla przewoźnika dużo mniej udany.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/grupa-pkp-cargo-publikuje-dane-szacunkowe-za-i-polrocze-2023-r-114569.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-08-2023, 18:17    Odpowiedz z cytatem

PKP CARGO publikuje wyniki za I półrocze 2023 r.

Grupa PKP CARGO wypracowała w I półroczu 2023 r. 2 899,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rok do roku o 18,3%. W analizowanym okresie skonsolidowany wynik EBITDA wzrósł o 64,5% rok do roku, osiągając poziom 611,2 mln zł. Suma EBIT wyniosła 221,5 mln zł wobec 6,1 mln zł rok wcześniej. W pierwszych sześciu miesiącach 2023 r. zysk netto grupy sięgnął 109,7 mln zł wobec 42,4 mln zł straty w analogicznym okresie rok wcześniej.

Więcej:
https://www.nakolei.pl/pkp-cargo-publikuje-wyniki-za-i-polrocze-2023-r/

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 10-09-2023, 14:04    Odpowiedz z cytatem

Kariery krewnych polityków PiS w PKP Cargo. Siostrzeniec, syn, synowa i córka

Siostrzeniec wicestarosty ostrowskiego z PiS jest dyrektorem PKP Cargo w Ostrowie Wielkopolskim. Jego zastępcą został syn posła PiS Jana Mosińskiego. Pracę na kolei dostały też synowa i córka posła. - To polityczna ośmiornica - komentują informatorzy "Wyborczej"

- Najpierw wyczyścili stanowiska, wyrzucając fachowców, a potem zaczęli wsadzać na stołki swoich niekompetentnych pociotków - narzeka jeden z pracowników PKP Cargo w Ostrowie Wielkopolskim. Krytykuje obsadę stanowisk dyrektora i wicedyrektora lokalnego Zakładu Naprawy Lokomotyw, należącego do PKP Cargo Tabor.

W zakładzie pracuje blisko 200 osób, wśród których 150 to fachowcy od napraw lokomotyw. - Zakład jest zarządzany przez osobę związaną z PiS - twierdzi informator "Wyborczej". - Dyrektorem jest Wojciech Hądzel, prywatnie siostrzeniec wicestarosty ostrowskiego Romana Pacholczyka, członka PiS. W 2018 roku z polecenia politycznego został zatrudniony na nieistniejące wówczas w regulaminie organizacyjnym spółki stanowisko zastępcy dyrektora, by po paru miesiącach zostać dyrektorem - dodaje.

Jak informowaliśmy niedawno w "Wyborczej, na stanowisko zastępcy dyrektora zatrudniono w 2022 roku Mariusza Mosińskiego - syna posła PiS, Jana Mosińskiego, znanego z nienawistnych wypowiedzi o Żydach, Arabach i mniejszościach seksualnych.
Szybki i wściekły. Poseł PiS z Kalisza przeciw Żydom, Arabom i pederastom
Zapisz na później

- Przed objęciem stanowiska syn posła robił pospiesznie dyplom magistra na ostrowskim "Oxfordzie", czyli Społecznej Akademii Nauk - twierdzi informator "Wyborczej". - W tym okresie na polecenie prezesa Zarządu PKP Cargo wymieniono na swoje, czyli prorządowe, kierownictwa we wszystkich piętnastu zakładach naprawiających lokomotywy w Polsce. Strona społeczna, czyli związki zawodowe, choć wiedziały, że złamano regulamin organizacyjny spółki, by stworzyć te stanowiska dla znajomych decydentów, rozkładały tylko bezradnie ręce - narzeka pracownik.

Związkowcy odpowiadali: - To polecenie polityczne i nie można z tym nic zrobić.
Polityczna ośmiornica w państwowych spółkach

- Faktem jest, że każda władza obsadzała swoimi, ale przeważnie to byli ludzie kompetentni i dotyczyło to tylko zarządów spółek. Teraz schodzi to coraz niżej i dotyczy naszej lokalnej społeczności. To jak ośmiornica - konkluduje mój rozmówca.

Poprzedni dyrektor zakładu, Sławomir Szymczak, zdaniem naszych rozmówców, został skrzywdzony. - To kompetentny człowiek, pracuje tu od lat, jest absolwentem politechniki. W jego miejsce przysłali kogoś bez wykształcenia i doświadczenia - mówią.

Sławomir Szymczak z funkcji dyrektora został zdegradowany do specjalisty ds. technologii. Podobnie jak jego koledzy dyrektorzy z innych zakładów napraw PKP Cargotabor. Były dyrektor ma żal do przełożonych za - jego zdaniem - bezpodstawne odwołanie go ze stanowiska. Jak mówi, pretekstem do odwołania go ze stanowiska była mała wydajność.

- Kiedy byłem dyrektorem, udawało nam się naprawiać po 4-5 lokomotyw miesięcznie. Teraz to są 2-3 i nie ma konsekwencji - mówi z goryczą Szymczak.

Szymczaka zmuszono, by zatrudnił niedoświadczonego syna posła Mosińskiego na dobrze płatnym stanowisku specjalisty. Potem z syna posła zrobiono kierownika. Utworzono też stanowisko wicedyrektora, którym został Wojciech Hądzel, siostrzeniec wicestarosty z PiS. Na koniec Szymczaka wyrzucono, a krewni polityków PiS zajęli stanowiska dyrektora (Hądzel) i wicedyrektora (Mosiński).

Nasz informator opowiada, jak wyglądał mechanizm czyszczenia stanowisk dla pociotków polityków PiS. Dyrektorów bez politycznych koneksji wzywano na dywanik i krytykowano za brak realizacji planów. Tłumaczyli, że plan nie był wykonany, bo brakowało komponentów. Ostatecznie Szymczaka i kilku innych dyrektorów odwołano. W ich miejsce przyszli krewni polityków PiS.

Szymczak kierował zakładem od 2012 roku. Przegrał z politykami w 2018 roku. Ukończył Politechnikę Poznańską. W Zakładzie Naprawy Lokomotyw w Ostrowie Wielkopolskim przeszedł całą ścieżkę kariery - od fizycznej pracy przy naprawie wagonów.

Szymczak przyjmował syna posła Mosińskiego do pracy. Dostał polecenie z zarządu. Zdziwił się, że na stanowisko specjalisty ds. technologii ma przyjąć kogoś, kto skończył tylko licencjat z działalności samorządów na Społecznej Akademii Nauk. Pytał przełożonych, czy na pewno. Usłyszał, że tak ma być i ma nie dyskutować.
Ekspresowe awanse kolejowe

Nasz inny informator wspomina konkurs na stanowisko kierownika napraw w Zakładzie Napraw Lokomotyw w Ostrowie. Trzecie - po dyrektorze i zastępcy. - To był wewnętrzny konkurs. Zgłosił się doświadczony mistrz i syn posła Mosińskiego. Na rozmowę z nimi przyjechał dyrektor lokomotyw z Tarnowskich Gór. Po spotkaniu oświadczył, że młody Mosiński się nie nadaje, bo nie ma wiedzy. Następnego dnia Mosiński wziął wolne i pojechali z ojcem do Warszawy. Rano dostaliśmy telefon, że kierownikiem został Mosiński - relacjonuje mój rozmówca.

Opowiada, że wewnątrz PiS doszło do walki o stanowisko dyrektorskie. - Młody Mosiński miał apetyt, by zostać pierwszym dyrektorem, ale Hądzel miał mocniejsze plecy w Warszawie, dzięki poparciu prezydenckiego ministra Andrzeja Dery z Ostrowa Wlkp. Ministra zna dobrze wicestarosta ostrowski i radny PiS, Roman Pacholczyk, który jest wujkiem dyrektora Hądzla. Ostatecznie Mosiński został jego zastępcą. Teraz żyją w pokoju. Obaj dobrze zarabiają, po kilkanaście tysięcy miesięcznie. Obaj budują sobie domy. Mają służbowe samochody - wymienia informator "Wyborczej".

Pracownik zakładu krytykuje pazerność polityków.

- Zawłaszczają sobie spółki państwowe dogłębnie. Schodzą coraz niżej. Jest ich za dużo i nie mają już czym dzielić. To patologia. Chyba nie uda się już tego wyplenić, bo weszli za głęboko. Wszystkie firmy są pod ich kontrolą. Ręce opadają na to dziadostwo.

Wicestarosta ostrowski Roman Pacholczyk, radny PiS, w samorządzie pracuje od 1980 roku. Pytany o rekomendacje partyjne do zajmowania stanowisk w państwowych spółkach, odpowiada bezceremonialnie: - Ja też zostałem starostą z nadania politycznego.

W dalszej rozmowie z "Wyborczą" zapewnia jednak, że nie wpływał na przyznanie stanowiska dyrektora swojemu siostrzeńcowi. Przyznaje, że jest znajomym Andrzeja Dery z pracy w samorządzie, ale - jak twierdzi - nie prosił go o wsparcie awansu siostrzeńca.

Dyrektor Hądzel odmówił "Wyborczej" odpowiedzi na pytanie, czy zawdzięcza stanowisko politycznemu poparciu.

Przewodniczący zakładowej Solidarności Wiesław Chałupniczak twierdzi, że związkowcy próbowali bronić dyrektora Szymczaka. - Niestety nic nie mogliśmy zrobić. Nie wiedzieliśmy, dlaczego go odwołano. Może nie dawał sobie rady? - zastanawia się. Zwraca uwagę, że dyrektor Szymczak - tak jak syn posła, skończył studia, już pracując w zakładzie. Podkreśla, że syn posła pracował w zakładach naprawy wagonów w Anglii. - Zamieszki między dyrektorami mnie nie interesują. Walczymy o dobre wynagrodzenie dla pracowników - ucina.

Justyna Grzelak, wiceprzewodnicząca komisji zakładowej Związku Zawodowego Kolejarzy Południowej Wielkopolski przyznaje, że związki zawodowe nie mają wpływu na obsadę stanowisk. Boleje jednak, że kompetentni pracownicy są krzywdzeni takimi nominacjami. Twierdzi, że związki nic nie mogą w tej sprawie zrobić. Zwraca uwagę, że to samo dzieje w całej Polsce, ale władza nie przejmuje się krytyką obsadzania stanowisk członkami rodzin polityków partii rządzącej. Tak samo jej przełożeni nie przejęli się wcześniejszymi artykułami w Wyborczej na temat tego samego procederu w ostrowskim Zakładzie Napraw Lokomotyw PKP Cargotabor.

Wiceprzewodnicząca Grzelak współczuje poprzedniemu dyrektorowi Sławomirowi Szymczakowi. Uważa, że to co się stało, jest krzywdzące dla osób z kompetencjami, takich jak Szymczak. Według niej przykład idzie z góry, od samego rządu i dopóki nie zmieni się podejście na górze, to na dole również nie.

Twierdzi, że nawet osoby na zwykłe stanowiska administracyjne przychodzą do pracy z polecenia. W jej otoczeniu są ludzie, którzy starają się o pracę w PKP, ale ponieważ nie mają znajomości, to ich podania pozostają bez odpowiedzi. Jest im przykro, gdy dowiadują się, że zatrudniani są kolejni znajomi polityków. Działaczka związkowa ubolewa, że władze spółki nie próbują nawet stwarzać pozorów obiektywizmu podczas naborów.

Jak informowaliśmy, w siostrzanej firmie PKP Cargotabor, czyli PKP PLK Zakład Linii Kolejowych w Ostrowie Wielkopolskim pracę dostała w tym miesiącu także synowa posła Mosińskiego - żona wicedyrektora Zakładu Naprawy Lokomotyw, Mariusza Mosińskiego. Od rzecznika PKP PLK otrzymaliśmy informację o zatrudnieniu tam również córki posła.

- Przeglądam strony PKP PLK w Ostrowie, szukając pracy. Nie widziałam wakatu na stanowisko zajęte przez synową i córkę posła - mówi nam Barbara, rozmówczyni z Ostrowa.

Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe twierdzi co innego. W przesłanej do "Wyborczej" odpowiedzi czytamy: - Rekrutacja na stanowisko została uruchomiona w grudniu 2022 roku. Ogłoszenie było dostępne zarówno dla kandydatów wewnętrznych, jak i zewnętrznych. W rozmowach rekrutacyjnych uczestniczyło kilkoro kandydatów, spośród których najlepiej zaprezentowała się pani Busz [nazwisko po mężu]. Kandydatka została zatrudniona od 1 marca br. na szeregowe stanowisko w Spółce.

Dyrektor PKP ZLK w Ostrowie Wlkp. Krzysztof Włodarczyk przyznaje, że córka posła "została zatrudniona na trzymiesięczny okres próbny". Poseł Mosiński unika kontaktu z "Wyborczą".

źródło:
https://kalisz.wyborcza.pl/kalisz/7,181359,29540023,pracownicy-pkp-w-ostrowie-politycy-pis-zamienia-panstwowe-firmy.html

Robert Szydlik - prezes PKP CARGO Service, członek partii PiS, sekretarz - Okręg Warszawa II, Powiat wołomiński; Przewodniczący Komitetu Terenowego - Okręg Warszawa II, Powiat wołomiński, Gmina Tłuszcz, radny powiatu wołomińskiego będzie kandydatem PiS do Sejmu z okręgu podwarszawskiego (obwarzanek podwarszawski) z miejsca 24.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-10-2023, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Wybuch konfliktu w PKP Cargo. Sugestie fałszerstwa i pikieta

Część związków zawodowych zapowiada pikietę pod siedzibą PKP Cargo; ma to być wyraz dezaprobaty dla przedstawiciela strony społecznej w zarządzie. Tymczasem spółka sugeruje, że związkowcy sfałszowali podpisy pod listem otwartym w tej sprawie.

Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/wybuch-konfliktu-w-pkp-cargo-oskarzenia-o-falszerstwo-i-pikieta-115751.html

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 30-11-2023, 23:55    Odpowiedz z cytatem

102 mln zł netto zysku Grupy PKP Cargo po III kw. 2023 r.

Grupa PKP Cargo wypracowała w I-III kw. 2023 r. 4,168 mld zł przychodów z tytułu umów z klientami, co oznacza wzrost rok do roku o 9%. W analizowanym okresie skonsolidowany wynik EBITDA wzrósł o 32% rok do roku, osiągając poziom 853 mln zł. Skonsolidowany wynik EBIT wyniósł 259 mln zł wobec 98,3 mln zł rok wcześniej. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2023 r. zysk netto Grupy sięgnął 102 mln zł wobec 4,7 mln zł straty w analogicznym okresie rok wcześniej.

Czytaj więcej na kolejowyportal.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-12-2023, 19:41    Odpowiedz z cytatem

Komisja Europejska zatwierdza dofinansowanie nowego terminala PKP CARGO

Komisja Europejska wyraziła zgodę na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego terminala multimodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach, realizowanego przez PKP CARGO Terminale, spółkę z Grupy PKP CARGO. Dotacja, która wynosi 51,7 mln zł, pokryje niemal połowę kosztów kwalifikowanych realizacji projektu. Umowa o dofinansowanie została podpisana w 2022 roku z Samorządem Województwa Łódzkiego, dysponującym środkami unijnymi z Regionalnego Programu Operacyjnego.

Czytaj więcej:
https://www.nakolei.pl/komisja-europejska-zatwierdza-dofinansowanie-nowego-terminala-pkp-cargo/

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sfora6 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2020

PostWysłany: 31-12-2023, 16:20    Odpowiedz z cytatem

NIK o gospodarowaniu taborem kolejowym przez PKP Cargo S.A.

Objęte analizą NIK postępowania przetargowe przeprowadzono przez PKP Cargo S.A. zgodnie z obowiązującą w Spółce instrukcją sprzedaży. Dotyczyły one zbycia zbędnego taboru. Nieprawidłowości wystąpiły na etapie realizacji umów sprzedaży zawartych z nabywcami taboru kolejowego. Stwierdzono, że Spółka nie naliczała przysługujących jej opłat za zajętość własnych torów kolejowych zajmowanych przez nieodebrany przez kontrahentów tabor kolejowy. Było to skutkiem zgody na nienaliczanie opłat postojowych za nieodebrany tabor kolejowych, wyrażonej przez pracownika PKP Cargo S.A. z przekroczeniem umocowania do działania w imieniu Spółki.

Delegatura NIK w Lublinie skontrolowała gospodarowanie przez PKP Cargo S.A. (dalej: Spółka) taborem kolejowym w latach 2021-2023 (do 5 kwietnia).

Celem głównym kontroli było zweryfikowanie, czy proces likwidacji i zbycia pojazdów taboru kolejowego przygotowano i przeprowadzono zgodnie z przepisami prawa i regulacjami wewnętrznymi Spółki. W ramach celów szczegółowych przeanalizowano prawidłowość kwalifikowania pojazdów kolejowych do sprzedaży i przygotowania tych pojazdów do zbycia, a także zweryfikowano poprawność przeprowadzania procesu sprzedaży.

W kontrolowanym okresie Spółka kontynuowała działania mające na celu redukcję zdiagnozowanej nadwyżki posiadanego taboru kolejowego. W latach 2021-2022 Spółka przeprowadziła 12 postępowań przetargowych dotyczących likwidacji lub zbycia taboru kolejowego. NIK skontrolowała dwa postępowania, których przedmiotem była sprzedaż 234 lokomotyw, 207 wraków lokomotyw oraz 648 wraków wagonów.

Wraki lokomotyw i wagonów kwalifikowano do zbycia, zgodnie z przyjętymi w Spółce uregulowaniami. W tym zakresie działalności Spółki nie stwierdzono nieprawidłowości.

Nieprawidłowości pojawiły się na etapie realizacji umów sprzedaży z nabywcami taboru. Spółka nie naliczała opłat za zajętość własnych torów, na których stał nieodebrany przez kontrahentów tabor.

Stwierdzono także, że Spółka nie obciążała kontrahentów opłatami za tory wynajmowane od PKP PLK S.A., na których wraz z taborem Spółki przechowywany był tabor kolejowy kontrahentów. Spółka nie dochodziła od tych kontrahentów proporcjonalnego partycypowania w kosztach najmu tych torów kolejowych.

Działania w zakresie wyrejestrowania pojazdów kolejowych prowadzone były na bieżąco. Nie stwierdzono przypadków ponownego zarejestrowania pojazdu kolejowego sprzedanego jako wrak i przeznaczonego do kasacji. Skreślenia taboru kolejowego z ewidencji środków trwałych oraz zaprzestania dokonywania odpisów amortyzacyjnych dokonano zgodnie z przyjętą w Spółce polityką rachunkowości.

Spółka stosowała hierarchię sposobów postępowania z odpadami.

Jednocześnie, kontrola NIK wykazała, że Spółka błędnie intepretowała moment zakwalifikowania jako odpadu taboru kolejowego przeznaczonego do likwidacji i zbycia. Ustawowa definicja odpadu została wypełniana z chwilą podjęcia przez właściwe organy Spółki decyzji o wyłączeniu środka trwałego z eksploatacji i przeznaczeniu go do likwidacji; najczęściej poprzez sprzedaż jako złom. Natomiast Spółka przyjęła, że tabor kolejowy sprzedawany jako złom staje się odpadem w momencie jego fizycznego przekazania nabywcy. To skutkowało nieprowadzeniem na bieżąco ewidencji odpadów, gdyż wraki pojazdów taboru kolejowego nie były ujmowane w tej ewidencji z chwilą podjęcia decyzji przez upoważnione do tego organy Spółki, lecz nawet po kilku latach tj. po zakończeniu procesu sprzedaży wraków taboru kolejowego kontrahentom – z chwilą fizycznego przekazania tego taboru. Niewłaściwa interpretacja momentu powstania odpadu skutkowała również nieprzestrzeganiem przez Spółkę dopuszczalnych okresów magazynowania odpadów, które dla odpadów niebezpiecznych (tj. wraków lokomotyw) wynosiły 1 rok, a dla pozostałych odpadów (tj. wraków wagonów); 3 lata. W toku kontroli NIK stwierdzono, że w skrajnych przypadkach okres magazynowania odpadów wyniósł ponad 6 lat.

Kontrola NIK wykazała także przypadki niewystawiania przez Spółkę kart przekazania odpadów z chwilą zawarcia protokołu zdawczo-odbiorczego ich przekazania. Obowiązek taki wynikał z zapisów umów sprzedaży taboru kolejowego stosowanych przez Spółkę.

W związku ze stwierdzonymi nieprawidłowościami Najwyższa Izba Kontroli sformułowała w wystąpieniu pokontrolnym jedną uwagę oraz cztery wnioski pokontrolne. W uwadze NIK wskazała na potrzebę zabezpieczenia procesu podejmowania decyzji o nienaliczaniu opłat za wydłużony postój zbytego taboru kolejowego w sposób transparentny, gwarantujący przejrzystość, przy uwzględnieniu wewnętrznych uregulowań Spółki. Natomiast sformułowane wnioski pokontrolne dotyczyły:

- podjęcia działań mających na celu naliczenie należnych opłat za zajętość torów oraz bieżące naliczanie tych opłat w przypadkach nieodebrania zakupionego przez kontrahentów taboru kolejowego w wyznaczonym terminie.
- podjęcia działań mających na celu obciążenie właścicieli pojazdów kolejowych opłatami ponoszonymi przez Spółkę za zajmowanie torów kolejowych PKP PLK S.A., proporcjonalnie do zajętości tych torów przez pojazdy taboru kolejowego należące do tych podmiotów oraz naliczanie tych opłat proporcjonalnie do zajętości obcych torów.
- bieżącego prowadzenia ewidencji odpadów.
- przestrzegania dopuszczalnych okresów magazynowania odpadów.

Udział lokomotyw i wagonów uznanych w PKP Cargo S.A. jako nadwyżka taboru kolejowego, a także wysokość nienaliczonych opłat postojowych oraz nienaliczonych proporcjonalnie opłat za zajmowanie torów PKP PLK S.A. została objęta przez Spółkę tajemnicą przedsiębiorstwa.

https://www.nik.gov.pl/aktualnosci/tabor-kolejowy-pkp-cargo.html
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

beton44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Cze 2009

PostWysłany: 27-01-2024, 12:20    Odpowiedz z cytatem

No - podejrzewam - że już niedługo węgiel z kopalni do elektrowni - będzie woził jak przed 2015 rokiem - Bundesbahn czyli PCCRail - tak że Cargo może mieć pewien problem Crying or Very sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 24-03-2024, 17:29    Odpowiedz z cytatem

PKP Cargo przekłada na 23 kwietnia termin opublikowania jednostkowego i skonsolidowanego sprawozdania finansowego spółki za 2023 rok.

https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-sa-przesuwa-termin-ogloszenia-raportow-z-dzialalnosci-za-2023-rok-118043.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 77 z 77 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 75, 76, 77
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl