_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Trzy projekty, zgłoszone przez samorząd województwa dolnośląskiego, otrzymają rządowe dofinansowanie w ramach programu Kolej Plus. Jednym z nich jest rewitalizacja linii kolejowych stanowiących ciąg komunikacyjny Zgorzelec – Bogatynia, co umożliwi skomunikowanie Bogatyni ze stolicą Dolnego Śląska.
Po 22 latach od chwili, kiedy ostatni pociąg wyjechał ze stacji Bogatynia, pociągi do tego miasta znów są w grze.
W ramach rządowego programu "Kolej+" za 300 milionów złotych trasa Zgorzelec-Bogatynia ma być odbudowana. Burmistrz Bogatyni Wojciech Dobrołowicz mówi, że to szansa dla miasta, by wyrwało się z komunikacyjnego wykluczenia.
Projekt dotyczący Bogatyni ma na celu włączenie tego miasta w sieć regionalnych przewozów kolejowych poprzez rewitalizację liniii kolejowych 274 (między Zgorzelcem a Jerzmankami), 290 oraz 779 i 786 (odbudowa). Łącznie to trasa o długości niecałych 42 kilometrów biegnąca przez Jerzmanki, Sulików, Krzewinę Zgorzelecką, Turoszów do Bogatyni, którą pociągi mają pokonywać w czasie około 47 minut (odcinek Zgorzelec – Bogatynia), natomiast podróż z Bogatyni do Wrocławia ma trwać aż 2 godziny i 37 minut. Wszystko dlatego, że poza kawałkiem linii 274 pociągi nie pojadą tą trasą szybciej niż 80 km/h, a szlak nie będzie również zelektryfikowany.
Pociągi mają zatrzymać się na stacjach i przystankach: Zgorzelec, Jerzmanki, Sulików, Krzewina Zgorzelecka, Bratków Zgorzelecki, Turoszów, Turoszów Kopalnia, Bogatynia. Jak możemy przeczytać w studium wykonalności, województwo zaplanowało połączenie Bogatyni ze Zgorzelcem za pomocą… 4 par pociągów w dobie. Dlaczego?
– Przyszłość pokaże, jaka będzie realna i rzeczywista oferta. Pociągi ruszą tam najwcześniej za 3 lata, więc wtedy będziemy myśleć o tym, ile pociągów zostanie tam uruchomione. Na początku może się okazać, że cztery pary pociągów będą wystarczające, natomiast po pięciu latach od uruchomienia może być już potrzebne 8 par. Musimy pamiętać o tym, że kolej, a szerzej sprawny transport publiczny, mocno wpływają na osadnictwo dlatego niewykluczone, że dzięki rewitalizacji połączenia do Bogatyni również ten rejon naszego województwa zyska nowy impuls rozwojowy – tłumaczy nam Tymoteusz Myrda, członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego odpowiedzialny za kolej.
Koszt projektu dotyczącego przywrócenia Bogatyni na kolejową mapę Polski został oszacowany na niespełna 322 mln złotych netto. W tej kwocie uwzględniono już wskaźnik waloryzacyjny oraz kwotę na niezaplanowane wydatki.
A może warto odpuścić bezpośrednie połączenia na rzecz połączeń Bogatynia - Zgorzelec? Prezes Zdanowski przecież tak hucznie cały czas opowiada w wywiadach jak to KD chce dążyć do większej ilości połączeń przesiadkowych skomunikowanych na ważniejszych stacjach... 4 połączenia w dobie mogą sobie wsadzić gdzieś
Poza tym autem z Bogatyni jedzie się 2:15h jak nie ma korków i jest znikomy ruch... 2:37 dla osobowych to całkiem dobry czas.
Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu pn.: „Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego”, realizowanego w ramach programu uzupełniania lokalnej i regionalnej infrastruktury kolejowej – Kolej+ do 2028 roku.
Niektóre odcinki linii Praga – Liberec mogłyby zostać zmodernizowane już do 2028 roku. Nie wiem jednak, czy nowa linia Zgorzelec - Bogatynia będzie przebiegać przez Zawidów?
To forum ma już 18 lat. Od ponad dekady wielokrotnie postulowałam na tym forum uruchomienie Kolejowej Komunikacji Autobusowej na trasie Zgorzelec - Bogatynia. O, choćby tutaj:
Przyzwyczaiłam się już do tego, że nikt mnie nie słucha. Przyzwyczaiłam się również do tego, że po wielu latach moje pomysły są wcielanie w życie. Oto kilka dni temu odbyło się spotkanie dotyczące możliwości uruchomienia Kolejowej Komunikacji Autobusowej (KKA) na trasie Bogatynia - Zgorzelec.
Jaki z tego wniosek? Że warto słuchać Noemy. Bo Noema ma zawsze rację, przynajmniej w kwestiach kolejowych.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Władze walczą z PKP PLK, a mieszkańcy wciąż czekają na swoją stację
Mieszkańcy Porajowa, Sieniawki, a także Bogatyni zbierają podpisy pod wnioskiem o remont linii kolejowej i ustanowienie przystanku dla Polaków w Porajowie na trasie 346, łączącej czeski Hradek z Niemieckim Zittau.
Polacy nie mają pracy w Porajowie i dojeżdżają do Żytawy i Liberca! Jeżeli ktoś myśli, że Polakom nie potrzeba tony, to się myli. Dodatkowo, jeśli na przystanku zrobię przejazd z szlabanami, to zwiększę prędkość do 80 km/h zamiast 30 km/h i pociąg będzie jechał szybciej niż dotychczas.
[ Dodano: 11-05-2024, 14:49 ]
Bogatynia – Zawidow – Zgorzelec potrzebna jak sól. Zawidów będzie stanowić połączenie do Černous – Frýdlant i Liberec.
Konsultacje społeczne: „Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec – Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego, wojewódzkiego transportu kolejowego”.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum