Wczoraj jechałam KD Sprinterem ze Zgorzelca o 12:59 do Wrocławia. Skład to Impuls 5-członowy. Frekwencja od Zgorzelca ok. 70 proc. W Bolesławcu dosiadł się tłum ludzi i frekwencja przekraczała grubo ponad 100 proc. Dalej robił się jeszcze większy tłok. W Chojnowie jeden rowerzysta zrezygnował z jazdy tym pociągiem i czekał na następny.
Dziś natomiast jechałam KD Sprinterem z Wrocławia o 6:11 do Zgorzelca. Frekwencja ok. 100 proc. w Impulsie 5-członowym. O 5:45 jechał pociąg KD do Głogowa przez Legnicę. To dowód na to, że trasa Wrocław - Zgorzelec jest bardzo popularna i bardzo frekwencyjna.
To tak a propos mego posta, w którym wyrażam niezadowolenie z powodu rozkładowej stagnacji na linii zgorzeleckiej:
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W dniu wczorajszym (tj. 03.06.2023) korzystając z pięknej pogody wybrałem się z kolegą w Rudawy Janowickie.
KD Legnica (06:21) - Kamieniec Ząbkowicki (08:34)
- frekwencja do Jaworzyny Śląskiej ok. 90%
- w Jaworzynie Śląskiej spora wymiana podróżnych
W Jaworzynie Śląskiej 43 minuty czekania na pociąg do Szklarskiej
Pomimo wielu lat zbierania (pisania) opinii o rozkładzie czas oczekiwania nie udaje się skrócić do np. 15 minut.
Przynajmniej w weekendy odjazdy z Wrocławia winny być o 6:00, 7:00, 8:00, 9:00.
Może uda się skomunikować autobus KD Legnica - Jelenia Góra z pociągami:
Jelenia Góra (07:20) - Szklarska Poręba Górna (08:11) - marzenie ściętej głowy
Jelenia Góra (08:27) - Szklarska Poręba Górna (09:18) - oby.
Oraz autobus KD Jelenia Góra - Legnica z pociągami:
Szklarska Poręba Górna (18:42) - Jelenia Góra (19:39) - oby
Szklarska Poręba Górna (20:40) - Jelenia Góra (21:30) - marzenie ściętej głowy.
Przynajmniej w weekendy odjazdy ze Szklarskiej winny być o 17:30, 18:30, 19:30 (nowy i skomunikowany z autobusem KD do Legnicy!), 20:30.
KD Wrocław Główny (07:19) - Szklarska Poręba Górna (10:28)
- skład - nowy nabytek z PESY
- w Jaworzynie Śląskiej (gdzie wsiadaliśmy) zaskoczył mnie tłum ludzi w pociągu
- ok. 20/30 osób wsiadało - nikt nie został, chociaż była bieganina na peronie
- ludzie tłoczą się w przedsionku pociągu, ale w przejściach nie było już tak tłoczno
- w Wałbrzychu sprawna wymiana ludzi
- w Boguszowie już mieliśmy miejsca siedzące, jednak sporo osób stało
- w Janowicach Wielkich troszkę osób wysiadło
- w Trzcińsku (gdzie wysiadaliśmy) zaskoczyła mnie ilość osób wysiadających - tłumy na peronie
- w kierunku Jeleniej Góry pociąg odjechał z ok. 40% frekwencją
KD Szklarska Poręba Górna (16:37) - Wrocław Główny (19:45)
- skład - nowy nabytek z PESY
- w Wojanowie wsiadły tylko dwie osoby (ja z kolegą)
- frekwencja z Jeleniej Góry słaba (po jednej osobie na 4 siedzenia)
- przeszliśmy pół składu i nie znaleźliśmy wolnej czwórki
- w Trzcińsku trochę osób wsiadło
- w Janowicach sporo osób się dosiadło
- frekwencja dobiła ponad 100% (wszystkie miejsca były zajęte, kilkanaście osób stało)
- dalej frekwencja nie spadała poniżej 100%
- przy dojeździe do Jaworzyny Śląskiej zauważyłem kartkę z napisem na drzwiach: AWARIA DRZWI )
- szybkie przejście do innego przedsionka i biegiem na pociąg do Legnicy (kilka osób się przesiadało a pociąg ze Szklarskiej miał w plecy +3 minuty)
KD Kamieniec Ząbkowicki (17:27) - Legnica (20:05)
- frekwencja - słaba:
4+4+2+2+4 układ siedzeń w najbliższym otoczeniu z Jaworzyny Śląskiej
2+0+0+0+2 zajętość miejsc w najbliższym otoczeniu z Jaworzyny Śląskiej
4+4+2+2+4 układ siedzeń w najbliższym otoczeniu z Jawora
2+0+1+1+2 zajętość miejsc w najbliższym otoczeniu z Jawora.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
W styczniu 2024 roku Koleje Dolnośląskie zanotowały historyczny wynik, przewożąc prawie 1,9 miliona pasażerów, co stanowi rekord w ponad 15-letniej historii spółki.
Dziś wybrałam się pociągiem do Świeradowa Zdr. Frekwencja zarówno w porannym pociągu z Görlitz, jak i wieczornym do Görlitz ponad 100%. Mały szynobus na tej trasie jest stanowczo za ciasny. W wakacje i długie weekendy w pociągach do/ze Świeradowa Zdr. będzie niemiłosierny ścisk, zwłaszcza że z tych połączeń korzysta sporo rowerzystów.
W związku z powyższym niezbędne mogą się okazać zmiany rozkładowe. Moja koncepcja to EZT-y na trasie Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra i skomunikowane z nimi szynobusy do/z Görlitz (przesiadki w Lubaniu) i do/z Świeradowa Zdr. (przesiadki w Gryfowie). Niech planiści KD wezmą to pod uwagę. EZT-ów w KD jest aż nadto, natomiast tabor spalinowy jest na wagę złota i szkoda, żeby marnował się na zelektryfikowanym odcinku Lubań - Jelenia Góra.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Dziś wybrałam się pociągiem do Świeradowa Zdr. Frekwencja zarówno w porannym pociągu z Görlitz, jak i wieczornym do Görlitz ponad 100%. Mały szynobus na tej trasie jest stanowczo za ciasny. W wakacje i długie weekendy w pociągach do/ze Świeradowa Zdr. będzie niemiłosierny ścisk, zwłaszcza że z tych połączeń korzysta sporo rowerzystów.
Wygląda na to, że wieczorem wracaliśmy ze Świeradowa tym samy pociągiem - właśnie ja byłem 1 z 3 rowerzystów (para wysiadła w Lubaniu), ja jechałem do końca. Co niektórzy chcieli mnie tam powiesić, za to, że śmiałem wsiąść z rowerem. Potwierdzam, ścisk straszny do Gryfowa. Gryfów-Lubań 95% miejsc zajęte, ale już chyba nikt nie stał. Od Lubania luz - każdy miał miejsce, sporo (30%-40%) było już wolnych.
W każdym razie, jeśli ten sam szynobus (SA135) ma obsługiwać trasę przez wakacje, to czarno to widzę...
Na weekendy już teraz przydałyby się do obsługi SA134 lub Linki.
Dzisiaj ja wybrałam się do Świeradowa. Najpierw pociąg do Lubania (przyj. 10:08). W Lubaniu wysiadło ok. 90 osób, z czego ok. 60 osób jechało dalej do Świeradowa. Jak tyle ludzi plus 5 rowerów zmieściło się w małym szynobusie? Chciałam zrobić parę zdjęć, ale było tak ciasno (frekwencja chyba ze 200%), że sobie odpuściłam. Musicie mi wierzyć na słowo.
Noema ma rację. Jeśli KD jakoś tego nie ogarną, latem w pociągach do/z Świeradowa będzie istny sajgon.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Moja koncepcja to EZT-y na trasie Węgliniec - Lubań - Jelenia Góra
Zważywszy na to, że w niedalekiej przyszłości pojawi się Karpacz to może połowę (załóżmy 8 par/dobę) z tego puścić w bezpośredniej relacji do Legnicy? Nie ma wątpliwości, że planowane połączenie JG przez Lwówek do Legnicy to co najmniej kilkuletnia przyszłość...
Generalnie w pierwszej kolejności niezbędne jest przeprowadzenie prac na LK 274 i 279 w celu podniesienia prędkości na całym odcinku przynajmniej do tych 80km/h
Dzisiejszy pociąg KD Sprinter "Kaczawa" Zgorzelec (20:22) - Wrocław Gł. Skład 5-członowy. Frekwencja na starcie ok. 60%, od stacji Zgorzelec Miasto ok. 80%, od Bolesławca ok. 100%.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum