_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Może w końcu ktoś się zajmie tymi całymi inwestycjami co to trwają 10 lat, a czas przejazdu się zmienia o 2 lub 3 minuty. Trzeba skończyć z trwonieniem pieniędzy na bezsensowne rewitalizacje linii przebiegających przez miasta w których wszyscy mieszkańcy mają auta. Trzeba skończyć z tępą propagandą pod tytułem "pociągi rozkorkują miasta". Otóż no nie bardzo. Ani Warszawa ani Trójmiasto się nie rozkorkowało, a są tam szybkie koleje miejskie, koleje regionalne i międzywojewódzkie. Pociągi jak nie rozładowały korków przez 30 lat tak i nie rozładują ich teraz. Dobrze, że w końcu odpowiedni człowiek na odpowiednie stanowisko został powołany, bo to się w głowie nie mieściło, że 10 lat przebudowy 164 kilometrowego odcinka od Wrocławia do Poznania skróciło czas jazdy o 10 minut, a modernizacja E-20 zaledwie o kilka. Albo nabudowali przystanków osobowych w miejscach gdzie ich nie potrzeba bo nie ma ani jak dojść ani dojechać ani gdzie pojechać. Mieli pieniądze, źle je wydali, teraz tylko akt oskarżenia i kilka lat siedzenia za celowe i niekorzystne wydatkowanie pieniędzy. Nie ma pieniędzy bo na CPK wszystko poszło. I ani CPK nie ma ani nowych linii nie ma
No moze i tak.
Ale pamiętajcie że czas jazdy Poznan-Warszawa może i uległ skróceniu o 5 minut, ale jest bezpieczniej. Bo w 1994 roku na tej trasie doszło do katastrofy IC Lech, na wskutek przepalonej lampki semafora ktory wskazywał światło czerwone w Bednarach.
Kluczowe dla sektora kolejowego jest zapewnienie stabilności finansowania, ale warto rozważyć też zmiany organizacyjne. Jednym z pomysłów Piotra Malepszaka jest uczynienie z CPK podmiotu odpowiedzialnego za wszystkie inwestycje kolejowe, zaś z PKP PLK jednostki odpowiedzialnej za utrzymanie i nadzór nad infrastrukturą kolejową.
- Musimy propagować myślenie poznańskie. Racjonalne patrzenie, obejrzenie złotówki dokładnie zanim ją wydamy - mówi Piotr Malepszak, gnieźnianin, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za transport kolejowy. Rozmawialiśmy z nim o przebudowie stacji Poznań Główny, inwestycjach na poznańskim węźle kolejowym, kolei dużych prędkości i kolei regionalnej w Wielkopolsce.
Miało nie być marnowania pieniędzy a jak jest? Przeczytajcie.
Dziwicie się jak to możliwe, że pomimo wstrzymania inwestycji polegającej na budowie 44 kilometrów dodatkowych torów kolejowych z Warszawy w kierunku północnym, tj. do Legionowa i Nasielska (Kątne/Świercze), w mediach jest o tym cisza?
W lipcu 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 4,77 mln zł netto na opracowanie studium wykonalności na rozbudowę linii kolejowej w kierunku Legionowa i Nasielska (Kątne/Świercze). Dokumentacja przedprojektowa określić miała jak będzie wyglądał rozwój tej linii kolejowej.
Najważniejszym efektem planowanej inwestycji miała być oferta atrakcyjnych podróży między Warszawą a Legionowem, Radzyminem, Nasielskiem i na dalszych trasach. Od strony technicznej przewidziano rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego oraz przebudowę i budowę nowych przystanków. Inwestycja będzie przyjazna dla środowiska – pozwoli na lepsze wykorzystanie kolei i zmniejszenie ruchu samochodowego. Tyle z oficjalnego komunikatu na stronie internetowej PKP PLK.
Niestety jak wynika z jednej z wypowiedzi wiceministra P. Malepszaka projekt bardzo pożądany i oczekiwany dla osób między Warszawą a Olsztynem i Gdańskiem ma być ograniczony do dołożenia 2 torów obok dotychczasowych na odcinku do Nowego Dworu Mazowieckiego, czyli całkowita zmiana koncepcji i wyrzucenie milionów w błoto. A dlaczego tylko do Nowego Dworu? A dlatego, że dalej dołożenie 2 torów jest technicznie niemożliwe i projekt tu się urywa a wąskie gardło pozostaje. Zaraz za Nowym Dworem jest Modlin. To nie tylko lotnisko ale też duży most. A dobudowanie drugiego mostu to spory koszt więc kończmy na Nowym Dworze. Takie myślenie reprezentuje wydawać by się mogło fachowiec ds. dróg kolejowych wiceminister P. Malepszak. Wiceminister wielokrotnie napiętnował marnowanie pieniędzy na chybione bezsensowne inwestycje. Obiecywał, że odtąd inwestycje będą tylko racjonalne z poszanowaniem publicznego grosza. Jak widać co innego mówi w mediach a co innego robi lub udaje, że robi.
A może chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Budowa 44 kilometrowego odcinka linii kolejowej miała przebiegać blisko terenu na którym osadnikami są m.in.: Jan Grabiec, Minister - członek Rady Ministrów, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Agata Buzek – aktorka, córka Jerzego Buzka wysoko postawionego działacza PO a także Mariusz Błaszczak – poseł PiS i były Minister Obrony Narodowej.
Dokładanie 2 torów w dotychczasowym przebiegu linii było od początku durnym pomysłem. Sensowną koncepcja była łącznica Legionowo - Nasielsk na V 200 lub 160 omijająca ten cały kręty i powolny odcinek.
_________________ Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Wobec tego dlaczego pozwolono wyrzucić miliony w błoto. Ktoś powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności w zakresie inwestycji i nie dyrektorzy których już zapewne automatycznie wymieniono (ciekawe czy na lepszych) a średni personel zarządzania, może naczelnicy z ministerstwa.
"Żeby skrócić czas przejazdu o 20 min., trzeba podnieść prędkość z 120 km/h do 160 km/h na odcinku o długości 160 km. To dzisiaj wydatek 4 mld zł. A potem – choć coraz więcej pasażerów podróżuje tranzytem przez największe miasta – mamy takie pociągi jak „Heweliusz” czy „Mieszko”, które w drodze z Wrocławia do Trójmiasta stoją około 20 min. w Poznaniu" – mówi w rozmowie z dwumiesięcznikiem "Z Biegiem Szyn" wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.
Premier obiecał Polskę w 100 minut. Wiceminister ujawnia szczegóły
To hasło nie wzięło się znikąd - mówi w wywiadzie dla money.pl Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, pytany o zapowiedź Polski w 100 minut. Obietnica Donalda Tuska wzbudziła sporo wątpliwości. Twierdzi, że "to wynika z obliczeń". - Tę koncepcję realizujemy już teraz - przekonuje.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum