Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Piotr Malepszak wiceministrem ds. kolei
Autor Wiadomość

Auderman Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Maj 2020
Skąd: Poznań

PostWysłany: 14-02-2024, 20:43    Odpowiedz z cytatem

To dobrze że chociaż planuje autobusy. Bankomaty z 2010 roku to pewnie by pozostawiły mniejsze miejscowości na łaskę losu

_________________
https://www.youtube.com/channel/UCqsfA4g1o1a0hk3ACOI9AfQ Zapraszam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

weteran Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2024
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-02-2024, 12:01    Odpowiedz z cytatem

Gratulacje dla zauroczonych. Warto przeczytać ze zrozumieniem, bez komentarzy redakcji. Szczególnie mieszkańcy mniejszych miejscowości.

https://wgospodarce.pl/informacje/138250-kolejowe-inwestycje-pod-noz-nie-bedzie-nowych-linii
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 16-02-2024, 14:51    Odpowiedz z cytatem

weteran, zero zaskoczenia. Przecież ja to przewidziałam dwa miesiące temu. O, proszę:

https://infokolej.pl/viewtopic.php?p=408716#408716

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

S-49 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2024
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-02-2024, 18:19    Odpowiedz z cytatem

Może w końcu ktoś się zajmie tymi całymi inwestycjami co to trwają 10 lat, a czas przejazdu się zmienia o 2 lub 3 minuty. Trzeba skończyć z trwonieniem pieniędzy na bezsensowne rewitalizacje linii przebiegających przez miasta w których wszyscy mieszkańcy mają auta. Trzeba skończyć z tępą propagandą pod tytułem "pociągi rozkorkują miasta". Otóż no nie bardzo. Ani Warszawa ani Trójmiasto się nie rozkorkowało, a są tam szybkie koleje miejskie, koleje regionalne i międzywojewódzkie. Pociągi jak nie rozładowały korków przez 30 lat tak i nie rozładują ich teraz. Dobrze, że w końcu odpowiedni człowiek na odpowiednie stanowisko został powołany, bo to się w głowie nie mieściło, że 10 lat przebudowy 164 kilometrowego odcinka od Wrocławia do Poznania skróciło czas jazdy o 10 minut, a modernizacja E-20 zaledwie o kilka. Albo nabudowali przystanków osobowych w miejscach gdzie ich nie potrzeba bo nie ma ani jak dojść ani dojechać ani gdzie pojechać. Mieli pieniądze, źle je wydali, teraz tylko akt oskarżenia i kilka lat siedzenia za celowe i niekorzystne wydatkowanie pieniędzy. Nie ma pieniędzy bo na CPK wszystko poszło. I ani CPK nie ma ani nowych linii nie ma Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dinxles Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Maj 2010

PostWysłany: 16-02-2024, 19:51    Odpowiedz z cytatem

No moze i tak.
Ale pamiętajcie że czas jazdy Poznan-Warszawa może i uległ skróceniu o 5 minut, ale jest bezpieczniej. Bo w 1994 roku na tej trasie doszło do katastrofy IC Lech, na wskutek przepalonej lampki semafora ktory wskazywał światło czerwone w Bednarach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

S-49 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2024
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 17-02-2024, 07:18    Odpowiedz z cytatem

dinxles napisał/a:
ale jest bezpieczniej. Bo w 1994 roku na tej trasie doszło do katastrofy IC Lech, na wskutek przepalonej lampki semafora

Masz jakieś wyssane z palca informacje i teorie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-02-2024, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Malepszak: Co dalej z PKP PLK?

Kluczowe dla sektora kolejowego jest zapewnienie stabilności finansowania, ale warto rozważyć też zmiany organizacyjne. Jednym z pomysłów Piotra Malepszaka jest uczynienie z CPK podmiotu odpowiedzialnego za wszystkie inwestycje kolejowe, zaś z PKP PLK jednostki odpowiedzialnej za utrzymanie i nadzór nad infrastrukturą kolejową.

Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 10-03-2024, 19:09    Odpowiedz z cytatem

- Musimy propagować myślenie poznańskie. Racjonalne patrzenie, obejrzenie złotówki dokładnie zanim ją wydamy - mówi Piotr Malepszak, gnieźnianin, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za transport kolejowy. Rozmawialiśmy z nim o przebudowie stacji Poznań Główny, inwestycjach na poznańskim węźle kolejowym, kolei dużych prędkości i kolei regionalnej w Wielkopolsce.

https://gloswielkopolski.pl/piotrem-malepszak-wiceminister-infrastruktury-nowy-poznan-glowny-musi-poczekac-czas-na-prace-u-podstaw/ar/c4-18349113

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tymczasowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lut 2012

PostWysłany: 11-07-2024, 23:18    Odpowiedz z cytatem

Miało nie być marnowania pieniędzy a jak jest? Przeczytajcie.
Dziwicie się jak to możliwe, że pomimo wstrzymania inwestycji polegającej na budowie 44 kilometrów dodatkowych torów kolejowych z Warszawy w kierunku północnym, tj. do Legionowa i Nasielska (Kątne/Świercze), w mediach jest o tym cisza?
W lipcu 2020 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 4,77 mln zł netto na opracowanie studium wykonalności na rozbudowę linii kolejowej w kierunku Legionowa i Nasielska (Kątne/Świercze). Dokumentacja przedprojektowa określić miała jak będzie wyglądał rozwój tej linii kolejowej.
Najważniejszym efektem planowanej inwestycji miała być oferta atrakcyjnych podróży między Warszawą a Legionowem, Radzyminem, Nasielskiem i na dalszych trasach. Od strony technicznej przewidziano rozdzielenie ruchu dalekobieżnego od aglomeracyjnego oraz przebudowę i budowę nowych przystanków. Inwestycja będzie przyjazna dla środowiska – pozwoli na lepsze wykorzystanie kolei i zmniejszenie ruchu samochodowego. Tyle z oficjalnego komunikatu na stronie internetowej PKP PLK.
Niestety jak wynika z jednej z wypowiedzi wiceministra P. Malepszaka projekt bardzo pożądany i oczekiwany dla osób między Warszawą a Olsztynem i Gdańskiem ma być ograniczony do dołożenia 2 torów obok dotychczasowych na odcinku do Nowego Dworu Mazowieckiego, czyli całkowita zmiana koncepcji i wyrzucenie milionów w błoto. A dlaczego tylko do Nowego Dworu? A dlatego, że dalej dołożenie 2 torów jest technicznie niemożliwe i projekt tu się urywa a wąskie gardło pozostaje. Zaraz za Nowym Dworem jest Modlin. To nie tylko lotnisko ale też duży most. A dobudowanie drugiego mostu to spory koszt więc kończmy na Nowym Dworze. Takie myślenie reprezentuje wydawać by się mogło fachowiec ds. dróg kolejowych wiceminister P. Malepszak. Wiceminister wielokrotnie napiętnował marnowanie pieniędzy na chybione bezsensowne inwestycje. Obiecywał, że odtąd inwestycje będą tylko racjonalne z poszanowaniem publicznego grosza. Jak widać co innego mówi w mediach a co innego robi lub udaje, że robi.
A może chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Budowa 44 kilometrowego odcinka linii kolejowej miała przebiegać blisko terenu na którym osadnikami są m.in.: Jan Grabiec, Minister - członek Rady Ministrów, Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Agata Buzek – aktorka, córka Jerzego Buzka wysoko postawionego działacza PO a także Mariusz Błaszczak – poseł PiS i były Minister Obrony Narodowej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 12-07-2024, 00:21    Odpowiedz z cytatem

Dokładanie 2 torów w dotychczasowym przebiegu linii było od początku durnym pomysłem. Sensowną koncepcja była łącznica Legionowo - Nasielsk na V 200 lub 160 omijająca ten cały kręty i powolny odcinek.

_________________
Ignorancja znacznie częściej wywołuje uczucie pewności siebie niż wiedza.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

emerytpkp s.a. Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Sty 2013

PostWysłany: 12-07-2024, 19:05    Odpowiedz z cytatem

Wobec tego dlaczego pozwolono wyrzucić miliony w błoto. Ktoś powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności w zakresie inwestycji i nie dyrektorzy których już zapewne automatycznie wymieniono (ciekawe czy na lepszych) a średni personel zarządzania, może naczelnicy z ministerstwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 13-07-2024, 16:14    Odpowiedz z cytatem

NIE BĘDĘ ZAMYKAŁ OCZU

"Żeby skrócić czas przejazdu o 20 min., trzeba podnieść prędkość z 120 km/h do 160 km/h na odcinku o długości 160 km. To dzisiaj wydatek 4 mld zł. A potem – choć coraz więcej pasażerów podróżuje tranzytem przez największe miasta – mamy takie pociągi jak „Heweliusz” czy „Mieszko”, które w drodze z Wrocławia do Trójmiasta stoją około 20 min. w Poznaniu" – mówi w rozmowie z dwumiesięcznikiem "Z Biegiem Szyn" wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak.

Czytaj więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
https://www.zbs.net.pl/zbs131.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-08-2024, 19:57    Odpowiedz z cytatem

Premier obiecał Polskę w 100 minut. Wiceminister ujawnia szczegóły

To hasło nie wzięło się znikąd - mówi w wywiadzie dla money.pl Piotr Malepszak, wiceminister infrastruktury, pytany o zapowiedź Polski w 100 minut. Obietnica Donalda Tuska wzbudziła sporo wątpliwości. Twierdzi, że "to wynika z obliczeń". - Tę koncepcję realizujemy już teraz - przekonuje.

Czytaj więcej na money.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 2 Idź do strony Poprzedni  1, 2
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl