W jesiennym rozkładzie PKP Intercity nowe połączenia
Nowe połączenia do Szczecina, Poznania i Wrocławia, bezpośredni szybki przejazd między Łodzią, Warszawą i Białymstokiem, więcej pociągów do Zakopanego, a także podróż ze stolicy do Szczecina w 4 godz. 32 minuty – zakłada jesienny rozkład PKP Intercity, który wejdzie w życie 1 września br.
Od 1 września 2024 r. duże zmiany w rozkładzie jazdy Kolei Mazowieckich
W ostatni weekend wakacji wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy pociągów KM. Będzie ona obowiązywała od 1 września do 9 listopada br. W terminie od 2 do 16 października, z powodu prac utrzymaniowych na stacji Warszawa Zachodnia, prowadzonych przez zarządcę infrastruktury, Spółkę PKP Polskie Linie Kolejowe, zamknięte zostaną tory nr 10 i 23. Spowoduje to zmiany w kursowaniu pociągów przejeżdżających przez linię średnicową.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami wraz z początkiem września zainaugurowana ma zostać obsługa nowego połączenia PKP Intercity z Wrocławia przez Leszno i Poznań do Warszawy. To informacja istotna zwłaszcza z punktu widzenia mieszkańców Leszna, bo kurs będzie pierwszym od ok. dekady bezpośrednim pociągiem spinającym to przeszło 60-tysięczne miasto ze stolicą. Do Leszna po długiej przerwie powracają tym samym także połączenia kategorii EIC.
Komunikaty prasowe wskazują jakby to było nie wiadomo co nowego... dla Wrocławia. A faktem jest, że z Wrocławia do Warszawy pociąg komercyjny ma niewiele większe możliwości niż dotowany, który przez lata był po prostu spowalniany, by EIC/EIP miały jakikolwiek sens (gdyby się spiąć, to dotowane mogłyby pojechać i te 3 godziny 50 minut , ale oczywiście celowo się tego unika). O ile reklamowanie Lecha w kontekście Leszna ma niepodważalny sens, to pisanie o nim jako o "nowym pociągu dla Wrocławia" jest niepoważne i ma takie znaczenie jak ten "rycersko" wywalczony postój Przemyślanina o 01:30/02:00 w Kędzierzynie-Koźlu - dużo szumu, a znaczenie dla tych realnych pasażerów marginalne, bo są inne połączenia w dogodnych godzinach. Reklamować to można Pragę, nowy Berlin, czy Drezno, jeśli by ruszyło, ale wiadomo, "dziennikarze" nie mają żadnego pojęcia o kolei, bo w tym kraju jeździ się przede wszystkim swoim samochodem, a jak nie, to lata Ryanairem dystans, który można pokonać 2 godziny pociągiem, ewentualnie jedzie się Flixbusem. Natomiast kolej to uosobienie wszelkiego "złego". Tu zaraz będzie pożywka dla "ekspertów", że z Wrocławia do Warszawy jak nie przez Częstochowę, to przez Poznań... Trzeba naprawdę ograniczyć ilość absurdów na polskiej kolei, które dla osób znających temat są znane, ale dla mas stanowią tylko czynnik do nabijania się z rzekomej nieudolności transportu kolejowego. Faktem jednak jest, że gdyby kolej w pełni była pod pasażera, to na takiej trasie Wrocław - Warszawa kursowałyby pociągi IC w czasie 3 godziny 45 minut w stałym takcie.
Wraz z wejściem wrześniowej korekty rozkładu jazdy, część połączeń PKP Intercity ominie stację Piła Główna i zostanie skierowana drogą okrężną. Zmiana ta jest związana z pracami PKP PLK na odcinku Białogard – Szczecinek.
1 września zacznie obowiązywać korekta rozkładu jazdy pociągów w całym kraju, w tym także tych obsługiwanych przez Polregio. Największe ze zmian nastąpią w siedmiu województwach. Przewoźnik przygotował też szereg nowych ofert biletowych.
Wygląda na to, że już za miesiąc wysłużone SZT od SKPL zostaną zastąpione nowszymi z Holandii, od października już w sprzedaży są miejsca wg schematu nowszych SZT, do tego zmiana standardu TLK na IC w Sudetach, Szczelincu, Bieszczadach i Wetlinie. To samo znajduje mi czeski wagonweb
– Platforma zlikwidowała bezpośrednie połączenie z Warszawą, PiS przywróci – zapewniała w Lesznie siedem lat temu posłanka PiS Joanna Lichocka. Pociąg łączący Leszno z Warszawą wrócił dopiero jednak od września 2024 r.
Wygląda na to, że już za miesiąc wysłużone SZT od SKPL zostaną zastąpione nowszymi z Holandii, od października już w sprzedaży są miejsca wg schematu nowszych SZT, do tego zmiana standardu TLK na IC w Sudetach, Szczelincu, Bieszczadach i Wetlinie. To samo znajduje mi czeski wagonweb
"Szczeliniec" i "Sudety" bez zmian od października; dalej jako TLK na SN84.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum