Stowarzyszenie Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego proponuje sposób na uratowanie PKP Cargo.
Przypomnijmy, że PKP Cargo znajduje się w trudnej sytuacji. Jej skutkiem są masowe zwolnienia z pracy, dotyczące kilku tysięcy ludzi, czyli 30% załogi, a także likwidacji zakładów naprawczych spółki w całej Polsce. Przyczyny problemów firmy, nie mające wiele wspólnego z wywodami liberalnych mediów, wyjaśniał na naszych łamach jeden z najlepszych w Polsce znawców tematyki kolejowej.
Podczas jednego z wielu spotkań ze związkami zawodowymi Marcin Wojewódka, p.o. prezesa PKP Cargo, mówił, że na zwołanym Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu spółki zostaną dokonane zmiany w statucie.
Znamy stratę PKP Cargo za półrocze 2024. "Odzyskanie płynności priorytetem"
W PKP Cargo są wprowadzane kolejne zmiany organizacyjne, mające umożliwić spółce odzyskiwanie rynku przewozowego. Na razie nie należy się jednak spodziewać dużych inwestycji w tabor. Priorytetem dla zarządu jest odzyskanie płynności finansowej – wynika z informacji przekazanych przez członków zarządu PKP Cargo w restrukturyzacji. Strata netto przewoźnika za pierwsze półrocze 2024 r. wyniosła 453,1 mln zł.
Wojewódka: PKP Cargo potrzebuje pożyczek – być może od akcjonariuszy
Niezależnie od pożądanych zmian w prawie, które poprawiłyby sytuację kolei, PKP CARGO zmieniają swoją strukturę, by być konkurencyjnym przewoźnikiem na rynku w jego obecnym kształcie – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym p.o. Prezesa Zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji dr Marcin Wojewódka. Spółka reformuje swój dział sprzedaży, aktywnie poszukuje klientów za granicą i przygotowuje się do sprzedaży zbędnych nieruchomości.
Akcjonariusze PKP Cargo wprowadzili zmiany w statucie spółki
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP Cargo zdecydowało o wprowadzeniu zmian w statucie spółki, zmianach w składzie Rady Nadzorczej oraz podjęło uchwałę w sprawie wyboru firmy audytorskiej do atestacji sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju spółki za rok 2024 i 2025.
PKP Cargo: Nadal walczymy o zadośćuczynienie za „decyzję węglową”
Zarówno możliwość wpływania przez władze PKP Cargo na działania rządu, jak i wpływ rządu na sytuację przewoźnika jest ograniczony – podkreślają władze PKP Cargo. Trwają jednak spotkania z przedstawicielami władz w sprawie odszkodowania za „decyzję węglową” z 2022 r. oraz korzystnych dla całego sektora zmian w prawie. Nie ma natomiast planów zwrócenia się do rządu o pomoc publiczną.
No niestety, w PKP CARGO za błędy tych, którzy zarabiali najwięcej, zapłaci wielu zwykłych, niejednokrotnie rzetelnie wykonujących swoją pracę pracowników. Piszę o błędach, bo nie chcę mówić o celowym działaniu dopóki nikt nikomu niczego nie udowodnił.
Politycy w zarządach PKP Cargo nakupowali sobie komputery gamingowe
Od udanego debiutu na giełdzie, przez kontrolę 60 proc. polskiego rynku i bycie drugim największym przewoźnikiem kolejowym cargo w Europie, po spadek wartości spółki o 90 proc. Ostatnie lata PKP Cargo doskonale pokazują co dzieje się z państwowymi spółkami, gdy wpadną w ręce partyjnych nominatów, którzy chcą zabawić się w biznesmenów. Wczoraj odbyła się premiera filmu wyprodukowanego przez Fundację Wolności Gospodarczej, który opowiada o tym, jak w ostatnich latach podupadło PKP Cargo. Partyjni nominaci wyposażeni w komputery gamingowe jeżdżący na szkolenia strzeleckie to symbol tego, w czyich rękach znalazło się PKP Cargo.
PKP Cargo złoży wniosek o świadczenia z FGŚP na kwotę do 100 mln zł
Zarząd Spółki PKP Cargo poinformował o podjęciu podjął uchwały w sprawie złożenia wniosku o wypłatę świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP).
W ostatnich miesiącach PKP Cargo przechodzi intensywne zmiany związane z restrukturyzacją i przystosowaniem do nowych wyzwań rynkowych. Jakiś czas temu prezes PKP CARGO dr Marcin Wojewódka w rozmowie przeprowadzonej w ramach programu „Rozmowy o zarabianiu pieniędzy” opowiedział jak spółka zamierza radzić sobie w obliczu zmniejszającej się roli transportu węgla, problemów finansowych i konkurencji na rynku kolejowym.
PKP Cargo: „Jesteśmy dzisiaj dalej na dnie”, ale udało się „uciec spod noża”
Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo nie będzie gotowy do 25 października br., czyli w terminie wskazanym przez sąd – poinformował p.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka. Dodał, że – jak wynika z rozmów z zarządcą spółki – plan zostanie przedstawiony raczej na przełomie 2024 i 2025 roku. Wojewódka przyznał, że spółka jest „dzisiaj dalej na dnie”, ale udało się jej „uciec spod noża”.
Sześć miesięcy nowego zarządu PKP Cargo w restrukturyzacji
26 kwietnia 2024 roku Monika Starecka, Paweł Miłek oraz dr Marcin Wojewódka zostali jednogłośnie oddelegowani z Rady Nadzorczej do pełnienia obowiązków w zarządzie PKP Cargo (obecnie w restrukturyzacji).
Zarząd PKP Cargo stanął przed wyzwaniami wynikającymi z tragicznej sytuacji finansowej i operacyjnej, która była efektem nieodpowiedzialnego zarządzania w poprzednich latach. Ostatnie sześć miesięcy to działania mające na celu stabilizację i restrukturyzację spółki.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum