Jak ratować PKP Cargo
Stowarzyszenie Ekspertów i Menedżerów Transportu Szynowego proponuje sposób na uratowanie PKP Cargo.
Przypomnijmy, że PKP Cargo znajduje się w trudnej sytuacji. Jej skutkiem są masowe zwolnienia z pracy, dotyczące kilku tysięcy ludzi, czyli 30% załogi, a także likwidacji zakładów naprawczych spółki w całej Polsce. Przyczyny problemów firmy, nie mające wiele wspólnego z wywodami liberalnych mediów, wyjaśniał na naszych łamach jeden z najlepszych w Polsce znawców tematyki kolejowej.
Czytaj więcej na nowyobywatel.pl
Odpowiedz do tematu
Temat:
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Temat:
_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Podczas jednego z wielu spotkań ze związkami zawodowymi Marcin Wojewódka, p.o. prezesa PKP Cargo, mówił, że na zwołanym Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu spółki zostaną dokonane zmiany w statucie.
https://kolejowyportal.pl/szykuje-sie-sporo-waznych-zmian-w-statucie-pkp-cargo/
https://kolejowyportal.pl/szykuje-sie-sporo-waznych-zmian-w-statucie-pkp-cargo/
_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Temat:
Znamy stratę PKP Cargo za półrocze 2024. "Odzyskanie płynności priorytetem"
W PKP Cargo są wprowadzane kolejne zmiany organizacyjne, mające umożliwić spółce odzyskiwanie rynku przewozowego. Na razie nie należy się jednak spodziewać dużych inwestycji w tabor. Priorytetem dla zarządu jest odzyskanie płynności finansowej – wynika z informacji przekazanych przez członków zarządu PKP Cargo w restrukturyzacji. Strata netto przewoźnika za pierwsze półrocze 2024 r. wyniosła 453,1 mln zł.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-przede-wszystkim--plynnosc-finansowa-120778.html
W PKP Cargo są wprowadzane kolejne zmiany organizacyjne, mające umożliwić spółce odzyskiwanie rynku przewozowego. Na razie nie należy się jednak spodziewać dużych inwestycji w tabor. Priorytetem dla zarządu jest odzyskanie płynności finansowej – wynika z informacji przekazanych przez członków zarządu PKP Cargo w restrukturyzacji. Strata netto przewoźnika za pierwsze półrocze 2024 r. wyniosła 453,1 mln zł.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-przede-wszystkim--plynnosc-finansowa-120778.html
Temat:
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Wojewódka: PKP Cargo potrzebuje pożyczek – być może od akcjonariuszy
Niezależnie od pożądanych zmian w prawie, które poprawiłyby sytuację kolei, PKP CARGO zmieniają swoją strukturę, by być konkurencyjnym przewoźnikiem na rynku w jego obecnym kształcie – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym p.o. Prezesa Zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji dr Marcin Wojewódka. Spółka reformuje swój dział sprzedaży, aktywnie poszukuje klientów za granicą i przygotowuje się do sprzedaży zbędnych nieruchomości.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
Niezależnie od pożądanych zmian w prawie, które poprawiłyby sytuację kolei, PKP CARGO zmieniają swoją strukturę, by być konkurencyjnym przewoźnikiem na rynku w jego obecnym kształcie – mówi w rozmowie z Rynkiem Kolejowym p.o. Prezesa Zarządu PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji dr Marcin Wojewódka. Spółka reformuje swój dział sprzedaży, aktywnie poszukuje klientów za granicą i przygotowuje się do sprzedaży zbędnych nieruchomości.
Czytaj więcej na rynek-kolejowy.pl
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Temat:
_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Akcjonariusze PKP Cargo wprowadzili zmiany w statucie spółki
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP Cargo zdecydowało o wprowadzeniu zmian w statucie spółki, zmianach w składzie Rady Nadzorczej oraz podjęło uchwałę w sprawie wyboru firmy audytorskiej do atestacji sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju spółki za rok 2024 i 2025.
Więcej:
https://kolejowyportal.pl/akcjonariusze-pkp-cargo-wprowadzili-zmiany-w-statucie-spolki/
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie PKP Cargo zdecydowało o wprowadzeniu zmian w statucie spółki, zmianach w składzie Rady Nadzorczej oraz podjęło uchwałę w sprawie wyboru firmy audytorskiej do atestacji sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju spółki za rok 2024 i 2025.
Więcej:
https://kolejowyportal.pl/akcjonariusze-pkp-cargo-wprowadzili-zmiany-w-statucie-spolki/
_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Temat:
PKP Cargo: Nadal walczymy o zadośćuczynienie za „decyzję węglową”
Zarówno możliwość wpływania przez władze PKP Cargo na działania rządu, jak i wpływ rządu na sytuację przewoźnika jest ograniczony – podkreślają władze PKP Cargo. Trwają jednak spotkania z przedstawicielami władz w sprawie odszkodowania za „decyzję węglową” z 2022 r. oraz korzystnych dla całego sektora zmian w prawie. Nie ma natomiast planów zwrócenia się do rządu o pomoc publiczną.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-nadal-walczymy-o-zadoscuczynienie-za-decyzje-weglowa-120835.html
Zarówno możliwość wpływania przez władze PKP Cargo na działania rządu, jak i wpływ rządu na sytuację przewoźnika jest ograniczony – podkreślają władze PKP Cargo. Trwają jednak spotkania z przedstawicielami władz w sprawie odszkodowania za „decyzję węglową” z 2022 r. oraz korzystnych dla całego sektora zmian w prawie. Nie ma natomiast planów zwrócenia się do rządu o pomoc publiczną.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-nadal-walczymy-o-zadoscuczynienie-za-decyzje-weglowa-120835.html
Temat:
No niestety, w PKP CARGO za błędy tych, którzy zarabiali najwięcej, zapłaci wielu zwykłych, niejednokrotnie rzetelnie wykonujących swoją pracę pracowników. Piszę o błędach, bo nie chcę mówić o celowym działaniu dopóki nikt nikomu niczego nie udowodnił.
Temat:
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Politycy w zarządach PKP Cargo nakupowali sobie komputery gamingowe
Od udanego debiutu na giełdzie, przez kontrolę 60 proc. polskiego rynku i bycie drugim największym przewoźnikiem kolejowym cargo w Europie, po spadek wartości spółki o 90 proc. Ostatnie lata PKP Cargo doskonale pokazują co dzieje się z państwowymi spółkami, gdy wpadną w ręce partyjnych nominatów, którzy chcą zabawić się w biznesmenów. Wczoraj odbyła się premiera filmu wyprodukowanego przez Fundację Wolności Gospodarczej, który opowiada o tym, jak w ostatnich latach podupadło PKP Cargo. Partyjni nominaci wyposażeni w komputery gamingowe jeżdżący na szkolenia strzeleckie to symbol tego, w czyich rękach znalazło się PKP Cargo.
Czytaj więcej na bezprawnik.pl
Od udanego debiutu na giełdzie, przez kontrolę 60 proc. polskiego rynku i bycie drugim największym przewoźnikiem kolejowym cargo w Europie, po spadek wartości spółki o 90 proc. Ostatnie lata PKP Cargo doskonale pokazują co dzieje się z państwowymi spółkami, gdy wpadną w ręce partyjnych nominatów, którzy chcą zabawić się w biznesmenów. Wczoraj odbyła się premiera filmu wyprodukowanego przez Fundację Wolności Gospodarczej, który opowiada o tym, jak w ostatnich latach podupadło PKP Cargo. Partyjni nominaci wyposażeni w komputery gamingowe jeżdżący na szkolenia strzeleckie to symbol tego, w czyich rękach znalazło się PKP Cargo.
Czytaj więcej na bezprawnik.pl
_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Temat:
_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
PKP Cargo złoży wniosek o świadczenia z FGŚP na kwotę do 100 mln zł
Zarząd Spółki PKP Cargo poinformował o podjęciu podjął uchwały w sprawie złożenia wniosku o wypłatę świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP).
Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-cargo-zlozy-wniosek-o-swiadczenia-z-fgsp-na-kwote-do-100-mln-zl/
Zarząd Spółki PKP Cargo poinformował o podjęciu podjął uchwały w sprawie złożenia wniosku o wypłatę świadczeń z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych (FGŚP).
Czytaj więcej:
https://kolejowyportal.pl/pkp-cargo-zlozy-wniosek-o-swiadczenia-z-fgsp-na-kwote-do-100-mln-zl/
_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Temat:
_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
W ostatnich miesiącach PKP Cargo przechodzi intensywne zmiany związane z restrukturyzacją i przystosowaniem do nowych wyzwań rynkowych. Jakiś czas temu prezes PKP CARGO dr Marcin Wojewódka w rozmowie przeprowadzonej w ramach programu „Rozmowy o zarabianiu pieniędzy” opowiedział jak spółka zamierza radzić sobie w obliczu zmniejszającej się roli transportu węgla, problemów finansowych i konkurencji na rynku kolejowym.
https://www.nakolei.pl/prezes-pkp-cargo-to-jest-spolka-w-ktorej-w-dalszym-ciagu-drukuje-sie-maile/
https://www.nakolei.pl/prezes-pkp-cargo-to-jest-spolka-w-ktorej-w-dalszym-ciagu-drukuje-sie-maile/
_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Temat:
PKP Cargo: „Jesteśmy dzisiaj dalej na dnie”, ale udało się „uciec spod noża”
Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo nie będzie gotowy do 25 października br., czyli w terminie wskazanym przez sąd – poinformował p.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka. Dodał, że – jak wynika z rozmów z zarządcą spółki – plan zostanie przedstawiony raczej na przełomie 2024 i 2025 roku. Wojewódka przyznał, że spółka jest „dzisiaj dalej na dnie”, ale udało się jej „uciec spod noża”.
Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/pkp-cargo-jestesmy-dzisiaj-dalej-na-dnie-ale-udalo-sie-uciec-spod-noza/
Plan restrukturyzacyjny PKP Cargo nie będzie gotowy do 25 października br., czyli w terminie wskazanym przez sąd – poinformował p.o. prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka. Dodał, że – jak wynika z rozmów z zarządcą spółki – plan zostanie przedstawiony raczej na przełomie 2024 i 2025 roku. Wojewódka przyznał, że spółka jest „dzisiaj dalej na dnie”, ale udało się jej „uciec spod noża”.
Więcej:
https://www.sektorkolejowy.pl/pkp-cargo-jestesmy-dzisiaj-dalej-na-dnie-ale-udalo-sie-uciec-spod-noza/
Temat:
Sześć miesięcy nowego zarządu PKP Cargo w restrukturyzacji
26 kwietnia 2024 roku Monika Starecka, Paweł Miłek oraz dr Marcin Wojewódka zostali jednogłośnie oddelegowani z Rady Nadzorczej do pełnienia obowiązków w zarządzie PKP Cargo (obecnie w restrukturyzacji).
Zarząd PKP Cargo stanął przed wyzwaniami wynikającymi z tragicznej sytuacji finansowej i operacyjnej, która była efektem nieodpowiedzialnego zarządzania w poprzednich latach. Ostatnie sześć miesięcy to działania mające na celu stabilizację i restrukturyzację spółki.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowy-zarzad-kieruje-pkp-cargo-na-dobre-tory-podsumowanie-6-miesiecy-w-spolce-121074.html
26 kwietnia 2024 roku Monika Starecka, Paweł Miłek oraz dr Marcin Wojewódka zostali jednogłośnie oddelegowani z Rady Nadzorczej do pełnienia obowiązków w zarządzie PKP Cargo (obecnie w restrukturyzacji).
Zarząd PKP Cargo stanął przed wyzwaniami wynikającymi z tragicznej sytuacji finansowej i operacyjnej, która była efektem nieodpowiedzialnego zarządzania w poprzednich latach. Ostatnie sześć miesięcy to działania mające na celu stabilizację i restrukturyzację spółki.
Więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/nowy-zarzad-kieruje-pkp-cargo-na-dobre-tory-podsumowanie-6-miesiecy-w-spolce-121074.html
Temat:
Dzisiaj gościem porannej rozmowy w RMF FM był p.o. prezesa PKP CARGO S.A., pan Marcin Wojewódka, tutaj macie link do rozmowy:
https://www.youtube.com/watch?v=baKNA07MSFE
https://www.youtube.com/watch?v=baKNA07MSFE
Temat:
_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
PKP Cargo zwolniło 3665 pracowników. Koniec zwolnień grupowych
31 października tego roku spółka PKP Cargo w restrukturyzacji zakończyła trwający od połowy 2024 roku proces zwolnień grupowych, w wyniku którego zatrudnienie zmniejszyło się o liczbę 3665 pracowników. Z tej grupy 2515 osobom wypowiedziano umowy o pracę, natomiast z innych przyczyn z firmy odeszło 1150 pracowników. Na dzień 4 listopada 2024 roku PKP Cargo w restrukturyzacji zatrudnia nieco ponad 10 tys. pracowników.
Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-zwolnilo-3665-pracownikow-koniec-zwolnien-grupowych-121181.html
31 października tego roku spółka PKP Cargo w restrukturyzacji zakończyła trwający od połowy 2024 roku proces zwolnień grupowych, w wyniku którego zatrudnienie zmniejszyło się o liczbę 3665 pracowników. Z tej grupy 2515 osobom wypowiedziano umowy o pracę, natomiast z innych przyczyn z firmy odeszło 1150 pracowników. Na dzień 4 listopada 2024 roku PKP Cargo w restrukturyzacji zatrudnia nieco ponad 10 tys. pracowników.
Czytaj więcej:
https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-cargo-zwolnilo-3665-pracownikow-koniec-zwolnien-grupowych-121181.html
_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Temat:
_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Odpowiedz do tematu
13 listopada w siedzibie PKP CARGO odbyło się kolejne spotkanie Zarządu Spółki z przedstawicielami związków zawodowych. W dyskusji poruszono m.in. temat tegorocznych zwolnień grupowych, dalszych działań restrukturyzacyjnych oraz świadczeń dla odchodzących pracowników. Spotkanie na samym początku opuścili przedstawiciele NSZZ „Solidarność”, lecz przedstawiciele pozostałych związków uczestniczyli w rozmowach.
https://www.nakolei.pl/przedstawiciele-nszz-solidarnosc-wyszli-ze-spotkania-z-prezesem-pkp-cargo-brak-pelnych-odpraw-i-ekwiwalentow-ale-sa-za-to-sa-ulgi-na-przejazdy/
https://www.nakolei.pl/przedstawiciele-nszz-solidarnosc-wyszli-ze-spotkania-z-prezesem-pkp-cargo-brak-pelnych-odpraw-i-ekwiwalentow-ale-sa-za-to-sa-ulgi-na-przejazdy/
_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...