Czy z Krakowa i Katowic musimy dojeżdżać bezpośrednio na nowe lotnisko? Może ważniejsza jest szybka podróż między Warszawą i starą stolicą? Piotr Malepszak zapewnia, że Ministerstwo Infrastruktury przy realizacji inwestycji będzie opierało się na faktach i liczbach, a nie iluzjach jak robić to miał poprzedni zarząd CPK.
Kto zbuduje CPK? Polskie spółki bez doświadczenia przy wielkich inwestycjach
Centralny Port Komunikacyjny ogłosił nowe daty rozpoczęcia budowy megalotniska. Piotr Rachwalski, członek zarządu, przekonuje, że obecny harmonogram jest bardzo ambitny, bo do 2032 r. ma powstać pierwszy odcinek Kolei Dużych Prędkości. Zarówno w Polsce, jak i Europie Środkowo-Wschodniej, nie budował tego jeszcze nikt.
Istnieje ryzyko, że mieszkańcy południa Polski, zamiast mieć bezpośrednie połączenie kolejowe z Centralnym Porten Komunikacyjnym (CPK), będą musieli jechać na lotnisko przez Warszawę. Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądał węzeł torów w centrum kraju. O sprawie pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
Komisja Europejska przyznała spółce CPK 162 mln zł
8 listopada w siedzibie spółki CPK odbyła się konferencja dotycząca unijnego wsparcia dla projektów kolejowych CPK. Chodzi o 162 mln zł z instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) na realizację prac projektowych linii Sieradz – Poznań. Umowę o współpracy (Grant Agreement) w tym zakresie podpisali przedstawiciele Centralnego Portu Komunikacyjnego, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Centrum Unijnych Projektów Transportowych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum