PKP PLK podpisuje dzisiaj umowę na budowę systemu GSM-R na linii E30. Rusza projekt pilotażowego wdrożenia systemu na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna.
Przetarg na realizację zadania obejmującego zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie, uruchomienie oraz skonfigurowanie funkcjonalne i przetestowanie infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ERTMS/ETCS poziom 2 rozstrzygnięto w grudniu ubiegłego roku, jednak z powodu dwóch protestów do KIO (oddalonych) podpisanie umowy odsunęło się w czasie.
Wyłoniony w przetargu Wykonawca, konsorcjum firm Kapsh Sp. z o.o. i Kapsch CarrierCom AG z Austrii, zabuduje system GSM-R na 84 km linii, na pilotażowym odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna, a także stworzy jądro systemu dla całej sieci kolejowej. Przewidywany czas realizacji to 1080 dni od momentu podpisania umowy.
Projekt jest dofinansowany ze środków unijnych.
źródło: KOW
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Dziś o godzinie 16tej PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na zaprojektowanie, wybudowanie, wyposażenie, uruchomienie oraz skonfigurowanie funkcjonalne i przetestowanie infrastruktury ERTMS/GSM-R dla potrzeb radiołączności kolejowej i systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna.
- Dopiero dzisiejsza umowa daje nam kompletne wyposażenie techniczne linii i możliwość zakończenia tego projektu. Ważne jest to, że jest to projekt transgraniczny. Będziemy testować ruch między Polską a Niemcami bez konieczności zmiany lokomotywy - powiedział po podpisaniu umowy prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański.
- Nasze plany wdrożenia GSM-R wykraczają daleko poza linie, na których będzie instalowany system ETCS. To ma być podstawowy system komunikacji kolei w Polsce. Bardzo ważne będą także doświadczenia, jakie zbierzemy na odcinku doświadczalnym, by móc wdrażać ETCS bez urządzeń przytorowoych, jak to będzie miało miejsce na linii Kolei Dużych Prędkości - podsumował Zbigniew Szafrański.
Umowa z konsorcjum firm Kapsch Sp. z o.o. i Kapsch CarrierCom AG jest warta 36 209 778,52 złotych netto (44 538 027,58 złotych brutto) i została podpisana w ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E30 Etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna. Jak przyznał dyrektor Marek Kloc z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK, Polska jest "lekko spóźniona", jeśli chodzi o GSM-R, ale dzisiejsza umowa została podpisana na oddanie "pod klucz", co ma pozwolić nadrobić część zaległości.
- Chcemy najszybciej jak to możliwe, jeszcze przed zakończeniem tego projektu, włączać się z kolejnym projektami wyposażania linii w GSM-R. NA liście podstawowej POIiŚ mamy wyposażanie GSM-R na 1300 kilometrach linii kolejowych w Polsce. Od sukcesu tego projektu będzie w pewnym stopniu zależała kwalifikowalność pozostałych projektów - powiedział wiceprezes PKP PLK Marek Pawlik.
W ramach projektu powstanie centralna część systemu składająca się z dwóch jednostek: podstawowej w Warszawie i rezerwowej w Poznaniu (z uwagi na konieczność zapewnienia wyższego poziomu bezpieczeństwa niż w przypadku tradycyjnego GSM), zapewniających obsługę połączeń głosowych, transmisję danych (GPRS) oraz sms-ów. System ten jest przewidziany dla obsługi sieci GSM-R w całym kraju. Lokalnym elementem systemu, objętym niniejszym postępowaniem będzie podsystem radiowy składający się ze sterownika stacji bazowej (przewidzianego do instalacji we Wrocławiu) oraz kilkunastu stacji bazowych na odcinku 84 km linii kolejowej E 30 Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna. Ich głównym zadaniem będzie uzyskanie właściwego pokrycia sygnałem radiowym terenu wzdłuż linii kolejowej, niezbędnego dla świadczenia usług głosowych i transmisji danych dla potrzeb ETCS (umowa na pilotażowe wdrożenie ETCS poziom 2 na tym odcinku linii E 30 została zawarta 13 maja 2010 roku z Bombardier Transportation).
Zadanie będzie realizowane w trzech etapach:
Etap 1 przewiduje zaprojektowanie, dostawę, budowę, instalację i uruchomienie infrastruktury sieci ERTMS/GSM-R, zapewniającej wymagane w specyfikacji EIRENE pokrycie radiowe wraz z wymaganą funkcjonalnością dla fragmentu linii kolejowej E30, stanowiącego odcinek III Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego, od stacji Legnica do granicy państwa (Bielawa Dolna) oraz szkolenie personelu wskazanego przez zamawiającego.
Etap 2 to testy funkcjonalne dostarczonej w etapie I infrastruktury sieci ERTMS/GSM-R.
Etap 3 obejmuje testowanie funkcjonalności eksploatacyjnej systemu ERTMS, utrzymanie, administrowanie i zarządzanie systemem GSM-R oraz cykliczne testowanie (pomiary przy pomocy dostarczonego systemu monitorowania jakości transmisji danych) interfejsów
GSM-R/ETCS.
Odcinek wdrożeniowy jest linią dwutorową zelektryfikowaną, obejmującą fragmenty następujących linii o znaczeniu państwowym: nr 275 na odcinku Legnica – Miłkowice, nr 282 na odcinku Miłkowice – Węgliniec i nr 295 na odcinku Węgliniec – Bielawa Dolna. Maksymalna prędkość pociągów na odcinku wdrożeniowym wynosi odpowiednio: dla osobowych 160 km/h, a dla towarowych 120 km/h.
Głównymi celami, z punktu widzenia strategii wdrażania sieci ERTMS/GSM-R w Polsce poprzez realizację projektu „Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica – Węgliniec – Bielawa Dolna” jest:
- Wybudowanie docelowej Infrastruktury ERTMS/GSM-R dla przyszłej sieci GSM-R, która charakteryzowałaby sie wysokimi parametrami niezawodnościowymi (np. redundancja central MSC) oraz niezbędnymi funkcjonalnościami,Wybudowanie Infrastruktury GSM-R na odcinku wdrożeniowym o zapewniającej odpowiednią jakość transmisji dla systemu ERTMS/ETCS poziom 2 (odpowiedni poziom sygnału radiowego, nakładające się strefy pokrycia komórek).
- Zdobycie doświadczeń w budowie i eksploatacji systemu GSM-R, w szczególności w zakresie świadczenia usług na potrzeby radiołączności pociągowej GSM-R i systemu ETCS poziom 2.
Wykonawca, czyli konsorcjum firm: Kapsch Sp. z o.o., Kapsch CarrierCom będzie miał 1080 dni od momentu podpisania umowy na realizację zadania.
źródło: Rynek Kolejowy/PKP PLK
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Nowe inwestycje na kolei. Adamczyk: nadrabiamy wieloletnie zaległości.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy o wartości ponad 2 miliardów złotych na budowę systemu łączności cyfrowej dla kolejnictwa GSM-R - poinformował w czwartek dziennikarzy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Czyżby (się retorycznie pytam, bo wiem) szpenie z PLK jednak podejrzewali, że Nokia nie zbuduje poprawnie działającego GSM-R za zaoferowaną kwotę i dlatego profilaktycznie nie wymieniają nazwy kontrahenta?
Naiwniacy. Myślą, że jak Google nie otaguje artykułu, to nikt go za parę lat nie znajdzie?
Cytat:
W system GSM-R zostało wyposażonych już ok. 1,6 tys. km linii...
Mediom "nie dla idiotów" ekipa Adamczyka musiałaby podać, na ilu kilometrach już taki system uruchomiono.
Ale, że to tylko TVN, to bardzo dobrze - co im będą bardziej kumaty target przyciągali.
A np. na E20 już się powoli kończy gwarancja, a dotąd, nikt ani sylaby, ani pół bajta danych przez toto nie przesłał.
BTS-y służą - i owszem. Amatorom całkiem dobrych kamer w niezwykle niskiej cenie - nożyc do drutu i chińskiej latarki do robót na nocnej zmianie.
GSM-R: Tysiąc dni opóźnienia i gigantyczne roszczenia
Dramatycznie wygląda sytuacja związana z wdrożeniem nowoczesnego systemu łączności kolejowej GSM-R w Polsce. Sędzia zgodził się, by z realizacji kontraktu wycofał się Hercules. Pozostali uczestnicy konsorcjum (m. in. Nokia i Compremum) przeprowadzą z PLK mediacje w sprawie roszczeń. Są one gigantyczne - obie strony chcą po ok. 3 miliardy złotych, czyli więcej niż wart jest kontrakt. A ogromne opóźnienie realizacji może skutkować utratą unijnego dofinansowania.
W PLK jak zwykle nie ma winnych a jeśli są to stażyści...
Czy ktoś rozwali ten beton kolejowy...
Tylko jednemu dyrektorowi postawili zarzuty. A on rozchorował się i będzie tak chorował aż do emerytury.
Od lat te same hermetyczne środowisko ciemniaków ale jakby inaczej inżynierów, tylko że ćwierćinteligentnych. Lepszych nie wpuszczą do PLK. Sitwa daje te same ogłoszenia poszukując takich samych jak oni - ludzi dojeżdżających z odległych wsi i posłusznych jak parobek.
Łatwiej będzie wymienić tych, o których nie chodzi.
Cytat:
Tylko jednemu dyrektorowi postawili zarzuty.
Merchel i ten jego pachołek od inwestycji, oczywiście przez wszystkie lata nie wiedzieli o obsuwie, roszczeniach i całym burdlu. Słupki w Excelu wysiadły. Przez kowida nie mogli robić odpraw, a w ogóle, to zalatani są - Adamczyk ma parcie na szkło i ciągle woła do jakiego zad...pia, na wspólnego selfika.
Noż k..wa, zakład pracy chronionej. Przez szpionerię. Częściowo nowe kadry, ale są i te same twarze, które kiedyś kręciły się koło PKP, Cargo, telekomunikacji. Teraz zwąchali kasę w PLK, więc zlecieli się, jak muchy do...
A'propos- EL-IN, mówi Wam to coś? Świetnie sobie radzi na torach.
Olbrzymi kolejowy kontrakt na GSM-R pod znakiem zapytania. Dziesiątkom podwykonawców grozi bankructwo
Jeden z największych kontraktów kolejowych stoi niemal w miejscu. Zawiodło wiele czynników, grozi utrata unijnych dotacji, a płynność finansowa mniejszych podwykonawców może zostać mocno zachwiana.
PKP PLK: nie zgadzamy się z ustaleniami raportu NIK ws. wdrożenia systemów ETCS i GSM-R
W ubiegłym tygodniu Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport dotyczący wdrożenia systemów ETCS i GSM-R przez zarządce infrastruktury. NIK skontrolowała Ministerstwo Infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe i Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Na prośbę redakcji „Kolejowego Portalu”, PKP Polskie Linie Kolejowe przesłały stanowisko, które publikujemy w całości.
W 2017 roku miało być rozpoczęte wprowadzanie w Polsce europejskiego systemu bezpieczeństwa ERTMS/GSM-R. - Nie zrealizowano tego nawet w minimalnym stopniu, ale zarząd PKP PLK otrzymał premie za wdrażanie tego niewdrożonego systemu - zauważył Karnowski.
Jednolita sieć GSM-R dla bezpieczeństwa podróży koleją
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały kluczową umowę z firmą Nokia Solutions and Networks sp. z o.o., jednym z dwóch głównych producentów i dostawców urządzeń systemu GSM-R. W zgodzie z zapisami kontraktu przeprowadzone są niezbędne aktualizacje oprogramowania oraz rekonfigurację podsieci radiowej, aby zintegrować ją z nową centralą, dostarczoną w ramach narodowego projektu wdrożenia sieci GSM-R.
PKP PLK: Odrobiliśmy lekcję w sprawie GSM-R. Porozumienie coraz bliżej
Przygotowując przetarg na wdrożenie GSM-R, a następnie nadzorując inwestycję, poprzednie zarządy PKP PLK popełniały kardynalne błędy – stwierdzili przedstawiciele PKP PLK oraz Ministerstwa Infrastruktury na wspólnym posiedzeniu sejmowych komisji infrastruktury oraz cyfryzacji. Nawet jeśli porozumienie z Nokią uda się osiągnąć do końca roku, na dokończenie prac będzie potrzeba jeszcze kilku lat. Prawdopodobnie nie uda się uniknąć poważnych ustępstw finansowych na rzecz konsorcjum wykonawczego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum