Ruszyły pierwsze prace na przeznaczonej do rewitalizacji linii kolejowej numer 284 z Legnicy przez Złotoryję do Jerzmanic Zdroju. Trasa ma być gotowa do użytku pod koniec 2026 roku. Pociągi pasażerskie nie jeżdżą nią od 20 lat.
12 mln 450 tys. zł kosztować będzie rewitalizacja linii kolejowej nr 308 z Mysłakowic do Kowar. To pierwszy krok na drodze do przywrócenia połączenia kolejowego z Jeleniej Góry do Kamiennej Góry przez Ogorzelec.
Trwają przygotowania do odbudowy infrastruktury kolejowej pomiędzy Zebrzydową a Żaganiem. Inwestycja prowadzona jest głównie z myślą o potrzebach wojska. Zakończenie wszystkich robót jest planowane na rok 2027.
Linia kolejowa nr 310, relacji Łagiewniki – Piława Górna, została wybudowana w latach 1888–1900. Jest to jednotorowa, niezelektryfikowana linia znaczenia miejscowego. Tor ułożono na podsypce i klińcu. W 1996 roku zawieszono ruch pasażerski, a 26 czerwca 2001 roku zamknięto linię dla ruchu kolejowego. Obecnie nawierzchnia torowa została zdemontowana, podkłady częściowo zutylizowane, a szyny dostarczone na złom. Pozostała jedynie nawierzchnia na przejazdach kolejowych i mostach.
Warstwa podtorowa składa się głównie z pospółki i żwirów o dużym stopniu zanieczyszczenia. Obiekty inżynieryjne na linii 310 to typowe konstrukcje niewielkich rozpiętości, w tym płyty kamienne, sklepienia ceglane i kamienne, przepusty otwarte oraz rury żeliwne. Mosty i wiadukty to głównie blachownice stalowe nitowane oraz sklepienia. Na linii występują również masywne, kamienne ściany oporowe.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Oleśnica – Kępno: Trwa rozbiórka starego torowiska
Jesienią rozpoczęły się prace związane z modernizacją linii nr 181 na odcinku łączącym województwa wielkopolskie i dolnośląskie. Za dwa lata na trasę mają powrócić pociągi pasażerskie. Tym razem będą to składy elektryczne.
Najszybsze w historii przejazdy na linii Wrocław – Międzylesie, sprawniejsze podróże na trasie Oleśnica – Milicz oraz po dolnośląskich odcinkach Nadodrzanki i Magistrali Podsudeckiej to efekty wykonanych w 2024 r. prac, którymi chwalą się PKP PLK. Dzięki przebudowie tunelu w Wojanowie zwiększono przepustowość na trasie z Wrocławia w Karkonosze, a modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych, m. in. w aglomeracji wrocławskiej, podniosła poziom bezpieczeństwa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum