Przetarg na piętrowe EZT dla PKP Intercity. Jest odwołanie
Siemens Mobility złożył odwołanie w ogłoszonym przez PKP Intercity przetargu na dostawę 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Niemiecki producent zarzuca polskiemu przewoźnikowi naruszenie przepisów prawa zamówień publicznych z uwagi na terminy składania ofert i dostawy pierwszych pojazdów, zapisy dotyczące kar umownych oraz specyfikację techniczną w zakresie silników trakcyjnych, faworyzującą Stadlera.
PKP Intercity ma specyfikację piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wkrótce wybierze dostawcę tego taboru i będzie to wielomiliardowe zamówienie.
Tylko dwie oferty wpłynęły w historycznym przetargu PKP Intercity na dostawę 42 lub 72 pociągów piętrowych. Spośród trzech producentów biorących udział w dialogu konkurencyjnym na ostatnim etapie wyłamał się Siemens, który nie złożył ostatecznej oferty. W grze są więc Alstom i Stadler, których oferty mieszczą się w budżecie przewoźnika. Tańszą propozycję złożył Alstom.
W ciągu 2 lub 3 tygodni mamy poznać dostawcę pociągów piętrowych dla PKP Intercity deklaruje prezes przewoźnika. Przypomnijmy, że w grze o 42 lub nawet 72 pociągi są Alstom oraz Stadler.
Stowarzyszenie „Tak dla Rozwoju” apeluje o unieważnienie przetargu na piętrowe EZT-y
Stowarzyszenie Ruch Społeczny „Tak dla Rozwoju” skierowało list otwarty do Prezydenta RP, Premiera, wiceministra ds. kolei oraz prezesa PKP Intercity, w którym apeluje o natychmiastowe unieważnienie przetargu i przygotowanie nowych kryteriów, umożliwiających udział polskich producentów, w tym Pesy Bydgoszcz S.A.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum