W ciągu 2 lub 3 tygodni mamy poznać dostawcę pociągów piętrowych dla PKP Intercity deklaruje prezes przewoźnika. Przypomnijmy, że w grze o 42 lub nawet 72 pociągi są Alstom oraz Stadler.
Stowarzyszenie „Tak dla Rozwoju” apeluje o unieważnienie przetargu na piętrowe EZT-y
Stowarzyszenie Ruch Społeczny „Tak dla Rozwoju” skierowało list otwarty do Prezydenta RP, Premiera, wiceministra ds. kolei oraz prezesa PKP Intercity, w którym apeluje o natychmiastowe unieważnienie przetargu i przygotowanie nowych kryteriów, umożliwiających udział polskich producentów, w tym Pesy Bydgoszcz S.A.
PKP Intercity wybrało. Piętrowe EZT dostarczy Alstom
Alstom Polska pokonał Stadlera i dostarczy nowe piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne dla PKP Intercity. Przewoźnik właśnie rozstrzygnął przetarg na zakup co najmniej 42 lub nawet 72 nowych jednostek. Do swojego braku udziału w tym postępowaniu odniosła się także Pesa.
Malepszak do Matysiak i Horały: Odwołanie przetargu na „piętrusy” byłoby absurdem
Zakup wysokopojemnego taboru dla PKP Intercity jest pilną potrzebą. Rozstrzygnięte postępowanie na piętrowe EZT umożliwi sprawną dostawę komfortowych i sprawdzonych w eksploatacji pojazdów – czytamy w odpowiedzi wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka na sierpniowe stanowisko stowarzyszenia „Tak dla Rozwoju”, w którym organizacja domagała się… unieważnienia wspomnianego przetargu.
Stadler odwołuje się w przetargu na pociągi piętrowe dla PKP Intercity
W największym przetargu w historii PKP Intercity, na dostawę 42 lub nawet 72 nowych pociągów piętrowych wpłynęło właśnie odwołanie Stadlera, który podważa wybór oferty Alstomu. Przypomnijmy, że różnica w punktacji to zaledwie 0,33 pkt. Na razie nie znamy treści samego odwołania.
Stadler o szczegółach odwołania na piętrusy. PKP Intercity reaguje
Stadler Polska odniósł się właśnie do złożonego przez siebie odwołania w przetargu na "piętrusy" dla PKP Intercity. Producent podkreśla, że przegrał, bo konkurent - Alstom zaproponował o miesiąc krótszy czas dostawy, natomiast w kryteriach cenowo-kosztowych to Stadler okazał się dużo lepszy.
PKP Intercity broni wyboru Alstomu w przetargu na piętrowe EZT-y.
Na początku września PKP Intercity poinformowało o wyborze oferty Alstom Polska w przetargu na dostawę 42 elektrycznych zespołów trakcyjnych piętrowych wraz z ich utrzymaniem. Z decyzją nie zgodził się Stadler, który złożył odwołanie do KIO, a także przedstawił wyjaśnienie swoich działań.
Alstom: Piętrowe Coradie dla PKP Intercity będą 6-członowe
Co najmniej 42 piętrowe zespoły trakcyjne dla PKP Intercity, jakie ma dostarczyć Alstom Polska, powstaną w 100% w Polsce. Pojazdy będą 6-członowe, a cztery z nich będą członami piętrowymi. Alstom Polska chce też startować w przetargu na tabor KDP dla PKP Intercity oraz oferować swoje pojazdy przewoźnikom regionalnym.
PKP Intercity właśnie podpisało umowę na zakup co najmniej 42 piętrowych zespołów trakcyjnych od Alstomu. Przewoźnik może rozszerzyć zamówienie o 30 kolejnych pojazdów. Pierwsze pociągi powinny trafić do Intercity za 3,5 roku. Pociągi zabiorą na pokład ponad 550 pasażerów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum