Przetarg na piętrowe EZT dla PKP Intercity. Jest odwołanie
Siemens Mobility złożył odwołanie w ogłoszonym przez PKP Intercity przetargu na dostawę 42 piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Niemiecki producent zarzuca polskiemu przewoźnikowi naruszenie przepisów prawa zamówień publicznych z uwagi na terminy składania ofert i dostawy pierwszych pojazdów, zapisy dotyczące kar umownych oraz specyfikację techniczną w zakresie silników trakcyjnych, faworyzującą Stadlera.
PKP Intercity ma specyfikację piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wkrótce wybierze dostawcę tego taboru i będzie to wielomiliardowe zamówienie.
Tylko dwie oferty wpłynęły w historycznym przetargu PKP Intercity na dostawę 42 lub 72 pociągów piętrowych. Spośród trzech producentów biorących udział w dialogu konkurencyjnym na ostatnim etapie wyłamał się Siemens, który nie złożył ostatecznej oferty. W grze są więc Alstom i Stadler, których oferty mieszczą się w budżecie przewoźnika. Tańszą propozycję złożył Alstom.
W ciągu 2 lub 3 tygodni mamy poznać dostawcę pociągów piętrowych dla PKP Intercity deklaruje prezes przewoźnika. Przypomnijmy, że w grze o 42 lub nawet 72 pociągi są Alstom oraz Stadler.
Stowarzyszenie „Tak dla Rozwoju” apeluje o unieważnienie przetargu na piętrowe EZT-y
Stowarzyszenie Ruch Społeczny „Tak dla Rozwoju” skierowało list otwarty do Prezydenta RP, Premiera, wiceministra ds. kolei oraz prezesa PKP Intercity, w którym apeluje o natychmiastowe unieważnienie przetargu i przygotowanie nowych kryteriów, umożliwiających udział polskich producentów, w tym Pesy Bydgoszcz S.A.
PKP Intercity wybrało. Piętrowe EZT dostarczy Alstom
Alstom Polska pokonał Stadlera i dostarczy nowe piętrowe elektryczne zespoły trakcyjne dla PKP Intercity. Przewoźnik właśnie rozstrzygnął przetarg na zakup co najmniej 42 lub nawet 72 nowych jednostek. Do swojego braku udziału w tym postępowaniu odniosła się także Pesa.
Malepszak do Matysiak i Horały: Odwołanie przetargu na „piętrusy” byłoby absurdem
Zakup wysokopojemnego taboru dla PKP Intercity jest pilną potrzebą. Rozstrzygnięte postępowanie na piętrowe EZT umożliwi sprawną dostawę komfortowych i sprawdzonych w eksploatacji pojazdów – czytamy w odpowiedzi wiceministra infrastruktury Piotra Malepszaka na sierpniowe stanowisko stowarzyszenia „Tak dla Rozwoju”, w którym organizacja domagała się… unieważnienia wspomnianego przetargu.
No po prostu "świetne". Niby takie nowoczesne a nawet okna nie potrafią dopasować do siedzeń i w ostatnim rzędzie podobnego składu Corradia Max nie ma okna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum