PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły postępowanie na wykonanie prac na linii kolejowej nr 346 Granica Państwa (Liberec) – Granica Państwa (Zittau) w km 21,769 – 24,528. Najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka zależna Dolkom z Wrocławia.
Z programu Kolej Plus wypadło następne miasto. Przyjęta przez radę ministrów w sierpniu 2025 r. uchwała z aktualizacją rządowego programu uzupełniania infrastruktury kolejowej mówi o rezygnacji ze zgłoszonego przez samorząd województwa dolnośląskiego przedsięwzięcia mającego na celu powrót kolei do liczącej 16 tys. mieszkańców Bogatyni: „Odstąpienie od realizacji projektu z uwagi na znaczny wzrost szacowanych kosztów robót budowlanych oraz brak oczekiwanego efektu w stosunku do przewidywanych nakładów finansowych. Nieprzelotowy charakter linii kolejowej uniemożliwia wykonywanie połączeń innych niż regionalne” – zapisano w rządowej uchwale.
Bogatynia jednak bez kolei? „To skandaliczna decyzja"
Bogatynia wciąż pozostanie wykluczona komunikacyjnie. Wszystko wskazuje na to, że kolej jednak nie powróci do miasta. Jak wynika z raportu planu realizacji programu „Kolej+”, rewitalizacja linii kolejowej, łączącej Zgorzelec z Bogatynią, została zarekomendowana dla anulowania.
Władze Bogatyni i mieszkańcy protestują przeciwko wykreśleniu z programu „Kolej +” rewitalizacji nieczynnej linii kolejowej łączącej Zgorzelec z Bogatynią. To oznacza, że pociągi nie wrócą do Bogatyni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum