Przyczyna: „Rynek Kolejowy" poprosił we wtorek o komentarz w związku z brakiem możliwości sprzedaży biletów. RegioJet tłumaczy, że powodem jest przesunięcie przez PKP PLK terminu zarządzenia nowego rozkładu jazdy.
Ale RJ nie widział problemu w sprzedawaniu przez siebie biletów z Warszawy Centralnej (!) do Krakowa na daty w trakcie obecnej przerwy w ruchu mimo, że o zatwierdzonych (!) zmianach wiedzieli kilka tygodni (!) wcześniej... Jak widzę RJ to są pieniacze pokroju Ryanair'a.
Auderman, jak to możliwe, że nie słyszałeś o czymś takim jak "umowa przewozu"? Po zakupie biletu na pociąg możesz się odciąć od świata zewnętrznego i czekać na odjazd pociągu w tybetańskiej pustelni, bo umowa przewozu ma zostać zrealizowana dokładnie w taki sposób, w jaki to określono na bilecie.
Niektórzy przewoźnicy (RegioJet, OBB, DB) podejmują ryzyko i sprzedają bilety na pociągi, w przypadku których coś może się zmienić. Widocznie mają to ryzyko (również finansowe) wkalkulowane we własny model biznesowy...
A tak swoją drogą to UTK wszczął postępowanie wyjaśniające wobec RegioJet właśnie za sprzedaż biletów na niekursujące pociągi do/z Wwy Centr.
A to ciekawe bo to są stacje równoważne.
Z resztą a co z nagłymi zmianami na przykład trasy z powodu awarii i pociąg nie zatrzyma się na żadnym przystanku na danej linii?
Dane w wyszukiwarce (w tym: dane handlowe, trasy poza siecią PLK oraz krawędzie peronowe) aktualizowane są codziennie, natomiast publikacja plakatów oraz tablic SRJP jest realizowana raz w tygodniu w piątek lub w sobotę.
Myślę, że nie zrozumiałeś mojego wpisu. Dopóki w Portalu Pasażera do pierwszej korekty widnieje komunikat, że należy sprawdzać dane po 22 listopada, to do tego momentu wiele informacji może ulec zmianie.
Jakie znowu "stacje równoważne"? Mówisz o tym handlowym pomyśle PIC?
Auderman napisał/a:
(...) Z resztą a co z nagłymi zmianami na przykład trasy z powodu awarii i pociąg nie zatrzyma się na żadnym przystanku na danej linii?
Przecież w takiej sytuacji z punktu widzenia podróżnego nic się nie zmienia. Za awarię i tak zawsze odpowiada przewoźnik (opcjonalnie zarządca infrastruktury, ale dla pasażera stroną jest przewoźnik) i to on ponosi odpowiedzialność, czyli na przykład musi zapewnić transport alternatywny, zwrot kosztów, nocleg, etc.
Warszawa – Kraków. PLK odwołuje, PKP Intercity i RegioJet walczą o rozkład jazdy
PLK modernizuje trasę do Krakowa, co wiąże się z ograniczeniem przepustowości i odwołaniem pociągów PKP Intercity i RegioJet. Ze zmian żaden przewoźnik nie jest zadowolony. Czesi mówią o dyskryminacji, PKP Intercity czuje się poszkodowane, a PKP PLK zapewnia, że wszystkich traktuje równo. Ta gorąco na polskiej kolei dawno nie było!
Mamy efekty polityki Maliniaka, który chciał się przypodobać Furgalskiemu i innym liberałom, wbrew interesom spółki wpuścił prywatną konkurencję. Przyjdzie zapewne czas i na prawnokarną ocenę jego działań. Nie przewidział jednak, że Czesi są cwani i potrafią uzyskać dla swoich pociągów nie tylko lepsze rozkłady, ale także jeszcze udawać ofiarę ,,reżimu PKP'', który ich wpuścił na tory. Wynik tej rywalizacji jest z gory przesądzony na korzyść Czechow. PKP IC braklo jakichs dwóch lat, gdy składy Pendolino mogłyby wykorzystać prędkość maksymalną i prezesa z głową na karku. Ogromna szkoda.
Jakis czas temu kupowalem bilet RegioJet Warszawa - Krakow na dzis i byl z Warszawy Gdanskiej.
Unijne przepisy wymagaja konkurencji na torach, a polski rzad juz lata temu zgodzil sie na jej przyspieszenie. To jest korzystne przede wszystkim dla pasazera.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
sheva17, No coś podobnego że rządzący od PO działają przeciwko swoim spółkom. Na szczęście jest konkurencja to raczej nie doczekamy się drastycznych cięć, które miały w miejsce do 2015 roku.
Ale to że ich decyzje są wyłącznie na szkodę to mnie wcale nie dziwi, bo od zawsze tak robią.
Dobrze tylko że nie używają mechanizmu badania ekonomicznego ale sam IC na najlepszych trasach chce wyłącznie komercyjne jak już teraz na CMK same drogie pociągi są. To badanie by tylko popsuło im szyki
Nie moge sie doczekac, az Intercity przypomni sobie, ze do biletu oprocz wody mozna zaserwowac kawe albo herbate oraz ciastko, a w 1 klasie cieply posilek w cenie biletu.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Unijne przepisy wymagaja konkurencji na torach, a polski rzad juz lata temu zgodzil sie na jej przyspieszenie.
Unijne przepisy otwarcia wymagają od roku 2030. Na dzień dzisiejszy spokojnie mogła być dalej badana równowaga ekonomiczna. To zaniechanie Malinowskiego po zmianie rządu zapewne będzie badane....Pamiętajmy, że PKP IC to spółka prawa handlowego i prezes miał obowiązek działać na jej rzecz. Czy działał? Ja mam tutaj ogromne wątpliwości.
Cytat:
To jest korzystne przede wszystkim dla pasazera.
Otóż finalnie nie będzie. Wojna cenowa na głównych szlakach skończy się ograniczeniem oferty nie tam, ale na szlakach, gdzie potoki pasażerskie są mniejsze. Nie chcę Cię rozczarować, ale RJ nie zachowuje się jak poważna firma, ale jak busiarze w latach 90-tych, którzy podstawiali swój busik na chwilę przed odjazdem PKS-u. Jak to się skończyło? Mamy drogie busy, ale tylko w godzinach szczytu.
Na szczęście jest konkurencja to raczej nie doczekamy się drastycznych cięć, które miały w miejsce do 2015 roku.
Na głównych liniach cięć nie będzie, ale na mniejszych....
Cytat:
na CMK same drogie pociągi są.
Bzdura. Składów ekonomicznych nie brakuje. Do/z Krakowa choćby Piłsudski, Malinowski, Małopolska, ....
Kolejny rozkład w którym niektóre pociągi Eic są bez nazwy. Dziwi mnie brak nazewnictwa dla Eic 1400, 4504 czy 5100. Czy tak trudno uporządkować rozkłady, żeby wszystkie pociągi miały swoje nazwy i na pewno dla pasażera było lepiej i łatwiej zakupić bilet, zapamiętać dany pociąg. Głównie te pociągi bez nazwy to relacje Warszawa Bielsko Biała, Bielsko Biała Gdynia czy Gdynia Warszawa.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum