Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Szefowie PKP Intercity wożą się limuzynami
Autor Wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 03-09-2009, 08:43   Szefowie PKP Intercity wożą się limuzynami Odpowiedz z cytatem

Wygodnie rozparty w fotelu luksusowej limuzyny – tak do pracy przyjeżdża prezes PKP Intercity Krzysztof Celiński (59 l.). A Polakom masowo likwiduje połączenia kolejowe!
Od 1 września PKP Intercity skasowało aż jedną dziesiątą połączeń w całym kraju, głównie pociągów pospiesznych. Całkowicie od świata odcięty został Zamość. Dostać się do miasta i wyjechać z niego można już tylko zatłoczonymi busami. Na kolej nie ma co liczyć.
Słupsk i Rybnik straciły połączenia z Poznaniem, Katowicami czy Gdańskiem. Nie lepiej jest w Łodzi: PKP Intercity skasowało kursy pociągów ze Szczecina zatrzymujących się w Łodzi oraz wyjeżdżające z tego miasta do Częstochowy i Krakowa.
Przez likwidację tych połączeń tłok i ścisk na łódzkich stacjach jest nie do wytrzymania.
– Pociągi muszą jeździć, bo nie każdy ma samochód. Kiedyś to i połączenia były często, i przesiadki na każdej stacji, a teraz tylko likwidują kolejny pociąg po pociągu – oburza się Helena Nowicka (80 l.).
PKP Intercity tłumaczy likwidacje połączeń oszczędnościami: spółka rocznie dostaje z budżetu 240 milionów złotych, a w tym roku rząd zmniejszył dotacje o 60 milionów złotych.
Ale by oszczędzić na własnym podwórku i zrezygnować z limuzyny Peugeot 607 kosztującej 150 tys. zł, wyposażonej w podgrzewane fotele, czterostrefową klimatyzację czy pokładowy komputer, prezes nie pomyślał.
Służbowymi limuzynami, podobnie jak on, do pracy jeździ też 15 członków zarządu i rady nadzorczej PKP Intercity.
Może dlatego tak łatwo im decydować o likwidacji pociągów i odcinać ludzi od świata.

źródło: efakt.pl

Limuzyna.jpg
Wygodnie rozparty w fotelu luksusowej limuzyny - tak do pracy przyjeżdża prezes PKP Intercity Krzysztof Celiński
Plik ściągnięto 217 raz(y) 55.47 KB

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 03-09-2009, 08:56    Odpowiedz z cytatem

A czym ma jeżdzić autobusem?
Przy okazji to też limuzyna.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 03-09-2009, 09:41    Odpowiedz z cytatem

to jest Peugeot 407.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 03-09-2009, 09:55    Odpowiedz z cytatem

To była ironia bo wiem co za samochód jest na zdjęciu i nawet wiem, że w najtańszej wersji kosztuje 81'700 złotych. Przy okazji Peugeot 407 jest samochodem klasy średniej natomiast ten smochód, który zalinkowałem w 1987 roku w książece dodanej do karty napraw i instrukcji jest nazwany limuzyną. Przy okazji w 1987 roku na nowego Polskiego Fiata 125 stać było np. dyrektora szkoły, albo rolnika mającego duży areał, a dziś? Ot taka ciekawostka.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 03-09-2009, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Prezesi wszystkich spółek PKP wożą się limuzynami. PKP IC nie jest wyjątkiem. Służbowymi autami wozi się też armia dyrektorów.

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikimiki Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 07 Sie 2009

PostWysłany: 03-09-2009, 13:14    Odpowiedz z cytatem

W Cargo, służbowymi jeżdżą nawet ci dyrektorzy, którzy nie mają zupełnie żadnych kontaktów z klientami zewnętrznymi, tylko wożą się z domciu do pracy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 03-09-2009, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Tak się dajecie podjechać ?
Przecież to są w sumie DUPERELE !
Otwórzcie oczy. Które są szeroko ZAMKNIĘTE.
Niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rodriges Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: PKP Intercity

PostWysłany: 04-09-2009, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Zed napisał/a:
Prezesi wszystkich spółek PKP wożą się limuzynami. PKP IC nie jest wyjątkiem. Służbowymi autami wozi się też armia dyrektorów.

Wożą się ale tylko dyrektorzy zakładów i członkowie zarządu. Dyrektorzy biur, projektu itd., itp. na szcęście nie.
Trudno aby dyrektor w oddaleniu od siedziby zarządu nie przemieszczał się samochodem, nie wszędzie można dojechać pociągiem i co on bez samochodu w terenie w ciągu dnia pracy by załatwił.
Fakt sporo nakłamał, dlatego nigdy nie kupuję tej gazety i znajomym też powiedziałem jakie to "fakty" opisują.
Peugeot 607 jest służbowym samochodem ale przewodniczącej Rady Nadzorczej M. Wasiak, która jest w zarządzie PKP S.A. a nie w PKP Intercity S.A.
W IC nie ma takiego samochodu i RN oraz Zarząd nie składa się z 15 osób.
Najlepiej gdy prezes do pracy przyjeżdżał tramwajem ubrany w jeansach, tak jak ten głupkowaty dziennikarz Tomasz Czukiewski, który to napisał.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikimiki Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 07 Sie 2009

PostWysłany: 15-09-2009, 10:50    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Tak się dajecie podjechać ?
Przecież to są w sumie DUPERELE !


Duperele, a to dobre Laughing
Ciekawe co masz na myśli pisząc "duperele", bo nie jeden pracownik ostro musi naginać by zdążyć każdym możliwym środkiem lokomocji do pracy ( i to rzadko kiedy autem - bo się nie opłaca) a oni nie dość, że na wskaźniku to jeszcze się wożą samochodzikami z leasingu, a do pracy na 10 albo i później. Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 15-09-2009, 11:48    Odpowiedz z cytatem

Różne są opinie na ten temat. Zacytuję jedną z nich, bo to też element PR:

Bez samochodu nie obejdzie się ani przedstawiciel handlowy, ani dostawca. Własnych czterech kółek potrzebuje też najważniejsza osoba w firmie – szef. Prestiż, cena i względy praktyczne to główne czynniki wpływające na wybór auta przez prezesa.

Samochód szefa często pełni rolę wizytówki jego jak i przedsiębiorstwa, określa status, równocześnie będąc narzędziem pracy. Prezesi małych i średnich firm zazwyczaj nie mają szoferów, wybierają więc auta, które zapewnią im odpowiedni komfort jako kierowcom. Raczej nie zobaczymy ich za kółkiem Fiata Pandy. Najczęściej wybierają pojazdy z klasy średniej lub wyższej średniej. Nierzadko decydują się na wybór z segmentu SUV.

Koszty przede wszystkim
Jednym z powodów, dla których wybierane są samochody tej czy innej klasy, są pieniądze. Prezesi o mniej zasobnym portfelu lub po prostu bardziej oszczędni często wybierają spośród pojazdów pokroju Toyoty Avensis, Citroëna C5 czy Opla Vectry. Są to auta klasy średniej wyższej, komfortowe i dobrze wyposażone, posiadające np. klimatyzację czy komplet poduszek. Bywa, że prezes wybierając auto dla siebie, kupuje kilka sztuk danego modelu, skuszony korzystnymi warunkami leasingu bądź specjalnymi ofertami dla firm, np. rabatami oferowanymi przy zakupie większej liczby egzemplarzy. Oprócz ceny zakupu liczą się także koszty eksploatacji i przeglądów. Samochody takich marek jak Peugeot czy Ford są tańsze w utrzymaniu niż na przykład BMW.

Prestiż nie bez znaczenia
Cena nie jest jedynym czynnikiem determinującym wybór auta przez prezesa. Często ważniejszy jest odpowiedni prestiż i klasa pojazdu. Wśród marek uchodzących za luksusowe prym wiedzie niemiecka wielka trójka, czyli Audi, BMW i Mercedes. Wydawać by się mogło, że pojazdy tych firm nie są typowymi samochodami przeznaczonymi dla przedsiębiorstw. Sami dealerzy Audi i BMW przyznają jednak, że około 80% sprzedawanych przez nich samochodów trafia właśnie do firm i instytucji. Szefowie wybierają niemieckie limuzyny nie tylko ze względu na wizerunek, cenią sobie także nowoczesne rozwiązania techniczne, komfort i często walory sportowe poszczególnych modeli. Prezesi wybierają stateczne limuzyny, ale coraz chętniej nabywają także auta coupé, np. BMW Serii 6. Podążając za ogólnoświatową modą, kupują luksusowe SUV-y, Audi Q7, BMW X5, Mercedesa ML. Dealerzy przyciągają klientów także traktowaniem adekwatnym do cen kupionych pojazdów.

Być zauważalnym
Nie wszyscy jednak utożsamiają wysoką klasę z Mercedesem bądź Audi. Część prezesów, pragnąc wyróżnić się z natłoku niemieckich samochodów, wybiera pojazdy innych marek. Wśród nich można wyróżnić kilku producentów. Po Alfę Romeo sięgają osoby ceniące sobie sportowy sznyt i piękną stylistykę. Popularnością cieszy się nie tylko Alfa 159. Na firmy sprzedaje się również modele GT i Brera. Prezesi, którzy chcą być zauważeni, kupują Citroëna C6 i Lancię Thesis. Auta te są bardzo mało popularne, ale ich awangardowa stylizacja sprawia, że nikt nie przejdzie obok nich obojętnie. Ceniący sobie niezawodność, wysoką jakość, prowadzenie i świetne silniki coraz chętniej sięgają po Subaru Legacy.
Wspomniana wcześniej moda na SUV-y wynika nie tylko z zapatrzenia w zachodnie trendy. O wyborze auta tej klasy często decydują względy praktyczne. Umiejętność pokonywania lekkiego terenu bywa bardzo przydatna, gdy prowadzi się firmę budowlaną lub geodezyjną. Duży prześwit przydaje się także przy jeździe po dziurawych drogach i podjeżdżaniu pod wysokie krawężniki. Wysoka pozycja za kierownicą też nie jest bez znaczenia.

Diesel z automatem
Wybór odpowiedniego modelu to tylko jedna kwestia. Trzeba jeszcze dobrać odpowiedni silnik i wyposażenie. Przedsiębiorcy najczęściej kupują silniki Diesla. W przypadku aut klasy średniej decydują się na skrzynie manualne, w droższych pojazdach coraz chętniej wybierają automat. W kwestiach dodatkowego wyposażenia cenią sobie nawigację satelitarną i czujniki parkowania. Wielu szefów firm pokonuje ponad 30 tysięcy kilometrów rocznie, potrzebują więc auta, którym można bezpiecznie i wygodnie pokonywać długie trasy. Stąd duże zainteresowanie dwustrefową klimatyzacją, zestawami audio, skórzanymi fotelami, ksenonowymi reflektorami. Prezesi lubią nowinki techniczne i nie oszczędzają na nich, wybierając w wyposażeniu dodatkowym np. Head-up Display (znany z BMW system wyświetlania na przedniej szybie danych dotyczących jazdy).

Połowa jest lojalna
Decyzja o wyborze samochodu przez szefa zależy w dużej mierze od jego stopnia przywiązania do danej marki. Część właścicieli przeskakuje z kwiatka na kwiatek, chce wypróbować wszystkiego. Inni pozostają wierni marce. Z rozmów z dealerami wynika, że stanowią oni około 50 procent klientów. Często decydują się oni na kupno auta tej samej firmy, ale wyższej klasy. Na przykład użytkownicy Audi A4 wydają pieniądze na model A6. Można zaobserwować również inną tendencję. Szef przekonany o dobrej jakości samochodu, którym sam jeździ, oraz zadowolony z serwisu, kupuje dla firmy auta typowo użytkowe tej samej marki, co używany przez niego pojazd.

Trudno jednoznacznie określić, czym jest „auto dla prezesa”. O wyborze tego czy innego pojazdu nie decyduje wyłącznie cena, komfort jazdy czy serwis. Samochód może stać się odzwierciedleniem wizerunku prezesa i jego firmy. W końcu – jak cię widzą, tak cię piszą.

(Motogazeta 3.07.2008)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 15-09-2009, 12:16    Odpowiedz z cytatem

Prawda jest taka - jesli ktos potrzebuje samochodu do dojazdów z domu do pracy to sluzbowa limuzyna nie jest mu potrzebna. Jesli jednak ktos musi w ciągu jednego dnia odiwedizć kilka miejsc (a dyrektorzy czesto tak mają, zresztą nie tylko oni) wówczas służbowa limuzyna jest koniecznością ( a bywa, że nawet helikopter).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 15-09-2009, 12:33    Odpowiedz z cytatem

To dzięki sprzedaży samochodów dla firm nie zdycha przemysł motoryzacyjny:

http://flib.samar.pl/100/500/16458801b94150e1963b.jpg

Dane te podaje na swej stronie Samar
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-09-2009, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Prezes PKP S.A. Andrzej Wach jeździ służbowym samochodem z pracy do domu w Jaktorowie.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 15-09-2009, 14:14    Odpowiedz z cytatem

Znaczy należy dziękować i się cieszyć.

Wszak mógłby zaprzęganą w Taurusa salonką Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 15-09-2009, 20:08    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Prezes PKP S.A. Andrzej Wach jeździ służbowym samochodem z pracy do domu w Jaktorowie.

skoro ma słuzbowe auto to nie dziwota - mój brat na ten przykład tez dojeżdza słuzbowym do roboty, ale nie po to go dostał.

Prezes mojej firmy ma służbowe Audi A6 - ale bywa, że np rano ma spotkanie w Warszawie a popołudniu w Katowicach czy bydgoszczy - to musi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl