Niestety PKP IC nie może zalegać ze spłatami. Jedynie może odroczyć płatność wobec spółek z Grupy PKP. Spółka o mylącej nazwie PKP Przewozy Regionalne nie jest w Grupie PKP. Nie kłam.
Nigdzie nie napisałem że PR-y są w grupie PKP, to po pierwsze, po drugie, PR-y nie chcą darowania (zresztą zrobionego przez tych co dziś chcą jego zwrotu) długu, tylko takiego samego traktowania jak PKP IC, a PLK łaski nie robi i musi traktować wszystkie podmioty identycznie. Jeśli nie traktuje to mamy zmowę i sprawą powinien zająć się UOKiK.
PKP IC wszczyna tę wojnę z jednego powodu. Na naszych oczach upadł mit, że pociągi muszą być drogie aby na siebie zarabiać.
Ostatnio zmieniony przez firmus_piett dnia 30-10-2009, 19:33, w całości zmieniany 1 raz
Nie nagrywałem i nie notowałem prezesa. Najpierw złodzieje z PR niech oddadzą pieniądze a potem będą mogli robić za swoje pieniądze co chcą.
Cytat:
toż jak by sie nie bilansowały to by chyba kolejnych pociągów nie uruchamiali? czy sie myle?
Otóż mylisz się. Ja też na początku nie mogłem pojąć po co to. Oczywiście nie wszystkie ale ogólny bilans wychodzi ujemny. A na dodatek nowe IR nie poprawiaja tej sytuacji. Jest taki rynek płytki i coż ile byś pociągów uruchomił to liczba chętnych do podróżowania tak bardzo nie zwiększy się. Gdyby IR uruchamiano tylko w pt i ndz to owszem byłby zysk. One jeżdżą przeważnie cały tydzień.
Mówienie o płytkim rynku kolejowym w Polsce to jest dopiero kłamstwo i wierutna bzdura. Nasz rynek nie tylko nie jest "płytki", ale Polska ma największy potencjał rozwoju rynku kolejowego w całym regionie. 20 lat działań betonu spowodowało odwrót milionów pasażerów od kolei, ale jak pokazują doświadczenia naszych sąsiadów wcale tak nie musiało być. InterREGIO dało nadzieję na zmianę tendencji, natomiast PKP IC zamiast walczyć o pasażera promocjami woli stare metody betonu, czyli intrygi i zabiegi administracyjne. Jeśli PKP IC tanie połączenia się nie opłacają, to niech zwalnia biurokratów z Grójeckiej. Na razie robi coś przeciwnego tworząc nowe struktury w stylu "pionu komunikacji korporacyjnej". Zlikwidować centralę PKP SA i wszystko zacznie się opłacać, bo haraczu nie trzeba będzie płacić.
Ostatnio zmieniony przez firmus_piett dnia 30-10-2009, 19:42, w całości zmieniany 1 raz
PR-y nie chcą darowania (zresztą zrobionego przez tych co dziś chcą jego zwrotu) długu, tylko takiego samego traktowania jak PKP IC, a PLK łaski nie robi i musi traktować wszystkie podmioty identycznie.
Nie zrozumiesz tego. W PKP jest możliwość pomiędzy spółkami pewnych operacji finansowych a w PR nie. Poza tym w Grupie spółek Telekomunikacji Polskiej też to mogą zrobić i tak robią. Niestety w PR to jest niemożliwe. Łapczywi poltycy samorządowi wiedzieli o tym przed przejęciem. Byli przekonani, że znowu dostaną kilkaset milionów. A nie po to była ta reforma aby znow budżet państwa dopłacał.
I następna sprawa. Kiedy w PKP CARGO była trudna sytuacja to prócz tego ,że otrzymali niewielka kwotę pomocy z budżetu państwa to już wcześniej zaczeli zwalniać. A w PR na co czekają. Dostaną pieniądze, przechrzanią, nikogo nie zwolnią i znowu za rok będą chcieli dotację jeszcze większą.
Doskonale rozumiem czym jest kartel. Kartel z Grójeckiej mówi tak: Zlikwidujecie IR, rozłożymy wam dług na raty, nie zlikwidujecie pójdziemy do komornika. Możliwość wzajemnych rozliczeń w grupie PKP nie ma tu nic do rzeczy.
Władze PKP mają mentalność aparatczyków PZPR i stosują metody rodem z SB. Kilku prezesów spółek PKP czerpie profity z kapitalizmu, ale mentalnie tkwią w głębokiej komunie, czego najlepszym dowodem są szantaże i groźby wymierzone w pociągi IR.
Dokładnie. Mam nadzieję, że tym razem bdb opłacani przez nas marszałkowie nie ugną się przed tymi bezprawnymi naciskami. To coś w rodzaju szantażu gazowego, który znamy ze stosunków z Rosją.
Cytat:
IR nie bilansowały się! Sam prezes PR o tym mówił.
Kiedy słyszałeś takie bzdury? Zobacz pociągi do Warszawy, Przemyśla, Słupska, czy Wrocławia! Czy one są puste?
Cytat:
Do PKP Intercity nikt z samorządu niedopłaci i dlatego muszą występować do sądu a w następstwie do komornika.
Z samorządu nie, ale z rządu jak najbardziej. Dotację należy PKP IC zabrać skoro konkurent PKP PR robi to lepiej i za darmo. Za tyle kasy ile IC wyciąga na pospiechy od podatników mielibyśmy IR do wszystkich krańców Polski. Człowieku, czy Ty przypadkiem zatrzymałeś się w czasach komuny? Czy to PKP IC, jak dawniej partia ma decydować co mamy robić i czym jeździć?
Cytat:
Los PR będzie podobny do PGR.
Czemu to Panowie od pędzących literek w ramach retorsji nie weszli na rynek połączeń lokalnych? Te człowieku wszędzie przynoszą straty, ale są finansowane by dzieci z małych miejscowości miały czym jeździć do szkoły, a ich rodzice do pracy. Lepiej dopłacić do pociągu niż wypłacać co miesiąc zasiłki z MOPSu, czy z UP dla bezrobotnych.
Wybór powinien należeć do pasażera, a nie tych aparatczyków....
Zaś co do Pana Krygiera, czy jak mu tam....Koleje Wielkopolskie podobno jakimś cudownym trafem mają powstać bez długów. Słyszałem, że wbrew prawu zostanie przekazany im majątek, ale nie przypadająca na niego część długów Spółki.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 30-10-2009, 19:52, w całości zmieniany 1 raz
Mówienie o płytkim rynku kolejowym w Polsce to jest dopiero kłamstwo i wierutna bzdura
To ty piszesz uparcie bzdury jak tępy zawzięty prosty związkowiec. Jest lobby motoryzacyjne ale nie ma lobby kolejowego w znaczeniu pasażerskiego. Chyba wiesz dlaczego.
Cytat:
PKP IC zamiast walczyć o pasażera promocjami woli stare metody betonu, czyli intrygi i zabiegi administracyjne
Nie. Intercity chce tylko swoje pieniądze za sprzedane bilety na ich pociągi i tylko tyle. Zostali oszukani (okradzeni) przez PR. Im nikt nie dopłaci z samorzadu. Strajku nie zrobią bo wstydzą się przed potencjalnymi inwestorami. kto by chciał zainwestować w taką spółke (kupić akcje), której pracownicy protestują, wygrażają, strajkują i chcą dotacji od podatników. Tylko PGR taki jak PR może coś takiego zrobić.
Najpierw niech zacznie zwalniać pracowników dłużnik a nie wierzyciel! W PR administracja centrali spółki miesci się aż w 4 miastach! To jest dpoiero przegięcie, jaka to centrala jesli rozrzucone po kraju etaty (oczywiście nie mam na myśli zakładów regionalnych).
Cytat:
Jeśli PKP IC tanie połączenia się nie opłacają, to niech zwalnia biurokratów z Grójeckiej.
[ Dodano: 30-10-2009, 20:01 ]
Cytat:
Z samorządu nie, ale z rządu jak najbardziej. Dotację należy PKP IC zabrać skoro konkurent PKP PR robi to lepiej i za darmo. Za tyle kasy ile IC wyciąga na pospiechy od podatników mielibyśmy IR do wszystkich krańców Polski. Człowieku, czy Ty przypadkiem zatrzymałeś się w czasach komuny? Czy to PKP IC, jak dawniej partia ma decydować co mamy robić i czym jeździć?
Komunistą to ty jesteś ponieważ chcesz aby dotowano kolej przerośnietą biurokracją i układami. I to wszystko ma być wbrew woli podatników.
PR nie przewozi lepiej. Jeśli pojawi się nowy kolejowy przewoźnik pasażerski od 2010r. i będzie miał w ofercie dla podróżnych wagony drewniane klasy 3 i 4 (lub wagony bydlęce) to w Polsce napewno wygra tą rywalizację bo wszyscy chcą jechać jak najtaniej. Chyba nie chcesz takich stanardów w Polsce i pośmiewiska ze strony sąsiednich państw. Idąc dalej twoim tokiem rozumowania to dlaczego nie ma w Polsce dotacji do benzyny - do samochodów. Ty chyba jesteś kolejarzem z gromadką prawie dorosłych dzieci, którzy korzystająprawie bezpłatnie z kolei regionalnej poprawiając i zawyżając te statystyki.
W awatarze masz logo Przewozy Regionalne,a ujadasz na nie jak ostatni beton z Centrali PKP SA.Ciekaw jestem dlaczego?Ale mam nadzieje,ze nie chodzi Tobie o to by w konsekwencji upadku PR podstawa komunikacji w PL były busy jak w Mozambiku
Kto garnął się do pozbycia tej Spółki? Samorządom jakoś na tym nie zależało.
Cytat:
To ty piszesz uparcie bzdury jak tępy zawzięty prosty związkowiec.
Stanę w obronie kolegi, ponieważ wygląda jakbyś rzeczywiście za dużo wypił. Udajesz jakiegoś liberała i zwolennika wolnego rynku, ale o nim niestety nie masz pojęcia. Mieszasz instytucję prawa handlowego do Spółki, która zatrzymała się gdzieś w czasach Gierka.
Ja osobiście jestem przeciwnikiem dotacji, ale powiedz mi dlaczego skoro już są nie przekazać ich Spółce, która zapewni sprawniejszą i bardziej efektywną sieć połączeń. Pasażerowie już wybrali i ze Spółki PKP IC korzystać nie chcą.
Cytat:
Strajku nie zrobią bo wstydzą się przed potencjalnymi inwestorami.
A nie wstydzą się skandalicznych warunków podróży w pociągach sezonowych? Nie wstydzą się chamów w gajerkach z pędzącymi literkami? Nie wstydzą się oszukiwania klientów?
PKP IC padnie i stanie się to z korzyścią dla pasażerów.
Cytat:
W PR administracja centrali spółki miesci się aż w 4 miastach!
A w PKP IC jest niby dobry model zarządzania? Chyba o jakiejś innej Spółce mówimy.
Czemu to Panowie od pędzących literek w ramach retorsji nie weszli na rynek połączeń lokalnych
Takie drogie wagony zatrzymujące się na każdej stacji. Masz pojęcie o czym piszesz?
Bo tak ustalono wcześniej. Tak zgodzili się marszałkowie. Tu było o IR a nie o zwykłych kiblach podmiejskich. Nie wiem po co rozszerzasz temat, który i tak jest obszerny.
[ Dodano: 30-10-2009, 20:07 ]
Cytat:
Kto garnął się do pozbycia tej Spółki? Samorządom jakoś na tym nie zależało
To po co wzięli. Nie było możliwości prawnego przymusu.
[ Dodano: 30-10-2009, 20:11 ]
Cytat:
Pasażerowie już wybrali i ze Spółki PKP IC korzystać nie chcą.
I znowu bzdury piszesz. Czy ty myślisz, że biznesmen będzie jechał na konferencję ezetem. Jest grupa ludzi, którą stać na takie pociągi to niech płaci. Wolny rynek.
Tylko,że jak PR padna to ani IR,ani tych podmiejskich nie będzie.Chyba nie o to chodzi?W obecnej sytuacji upadek PR spowoduje niewyobrazalne wprost straty społeczne.Nie bronię PR ale w obecnej chwili w przewozach osobowych nie ma dla nich alternatywy.Koleje Dolnosląskie,Arriva,czy KM nie mają takiego potencjału by zastąpic PR tak z dnia na dzień
Komunistą to ty jesteś ponieważ chcesz aby dotowano kolej przerośnietą biurokracją i układami.
W żadnym wypadku. Ządam odebrania dotacji pędzącym literkom, które w największym stopniu dotyczą te patologie. Jeśli już dotacja musi być przekażmy ją PKP PR, które wybrali pasażerowie.
Cytat:
eśli pojawi się nowy kolejowy przewoźnik pasażerski od 2010r. i będzie miał w ofercie dla podróżnych wagony drewniane klasy 3 i 4 (lub wagony bydlęce) to w Polsce napewno wygra tą rywalizację bo wszyscy chcą jechać jak najtaniej.
Jest ogromna szansa, że PKP IC w wyniku przegranego procesu zwróci tabor, zatem i standard podróży się polepszy. Poza tym jeśli pasażerowie od pędzących literek wolą kible u konkurencji to pomyśl co się stanie, gdy PKP PR pozyska lepsze składy?
Cytat:
Idąc dalej twoim tokiem rozumowania to dlaczego nie ma w Polsce dotacji do benzyny - do samochodów.
Jeśli już to Twoim, ale jak rozumiem podstaw języka polskiego opanować jeszcze nie zdążyłeś. Dotacje do benzyny, a i owszem są. Większość firm odlicza sobie VAT, rolnicy mają dopłaty do paliwa, z naszych pieniędzy buduje się drogi, także tych którzy samochodu nie mieli i mieć nie będą. Teraz, aby zupełnie nie zakorkować miast potrzebujemy sprawnej i szybkiej komunikacji kolejowej, która uchroni nas przed komunikacyjnym paraliżem i dzieciom z wiosek da dostęp do edukacji na najwyższym poziomie.
Panie R. , czy Ty przypadkiem od Korwina- Mikke jesteś?
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 30-10-2009, 20:17, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum