Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Ręczne zamykanie rogatek w sytuacjach awaryjnych
Autor Wiadomość

pawel11610 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2023
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 23-06-2025, 06:17   Ręczne zamykanie rogatek w sytuacjach awaryjnych Odpowiedz z cytatem

Witam serdecznie. Chciałem zapytać jak wygląda sprawa ręcznego zamykania rogatek w sytuacji, kiedy doszłoby np. do całkowitej awarii zasilania (awaria zasilania podstawowego i rezerwowego), czy w takich sytuacjach dróżnik ma możliwość ręcznego, fizycznego zamknięcia drągów rogatek? W napędach typu JEGD znajduje się na zewnątrz taki okrągły element, czy po jego przekręcaniu możemy mechanicznie opuścić drągi w przypadku całkowitego braku zasilania napędów?

Z góry dziękuje i pozdrawiam, Paweł
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 23-06-2025, 13:24    Odpowiedz z cytatem

Można to zrobić posługując się dedykowanym kluczem, którym zwalnia się rygiel "kulkowy".
Następnie należy wysprzęglić silnik z przekładnią ślimakową.

Niestety, ww. mechanizm ryglujący jest dość zawodny. Albo nie daje się zwolnić blokady i przejść na obsługę ręczną, albo zaryglować po tego rodzaju obsłudze, wskutek czego silnik ze ślimakiem potrafią później samoczynnie wypiąć się podczas normalnej pracy.

Dokładną instrukcję postępowania powinieneś mieć na posterunku, w regulaminie.
Skrócona natomiast, była także dołączona - przypięta - do klucza.

No i uwaga podczas kręcenia kółkiem. Niewyważony drąg potrafi nieźle się rozpędzić i poturbować, a nawet rękę złamać.
Kiedyś poleciał mi taki na dół i jak przywalił w poziomie, to zrobiły się dwa. Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pawel11610 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2023
Skąd: Nowy Sącz

PostWysłany: 23-06-2025, 22:34    Odpowiedz z cytatem

Bardzo Ci dziękuje za pomoc. Mam jeszcze pytanie dotyczące ryglowania napędów. Z czego wynika przepis, że rogatki z obsługą na miejscu muszą być ryglowane, a z obsługą z odległości już nie? Jeśli chodzi o ręczne zamykanie rogatek przy awarii to oczywiście sprawa dotyczy tylko przejazdów sterowanych na miejscu, ale pytanie tylko czy cała procedura zwalniania rygla i wysprzęglania silnika nie byłaby zbyt czasochłonna w sytuacji w której do przejazdu zbliża się pociąg? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 24-06-2025, 18:49    Odpowiedz z cytatem

pawel11610 napisał/a:
Bardzo Ci dziękuje za pomoc. Mam jeszcze pytanie dotyczące ryglowania napędów. Z czego wynika przepis, że rogatki z obsługą na miejscu muszą być ryglowane, a z obsługą z odległości już nie?
(...)

Rozporządzenie nr 1744.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2025 infokolej.pl